SCALA: Synchroniseren niet mogelijk

fanSkoda-VW

Donateur
Ik heb gisteren een antwoord via de werkplaats van de dealer en fabrikant Skoda gekregen betreffende melding in het scherm "Synchroniseren niet mogelijk".

Dit betreft een functie die bij de Scala cq Kamiq niet kan functioneren gezien deze auto's deze mogelijkheid niet hebben.
De software is voor alle Skoda modellen met dit media systeem eender, alleen heeft de Scala deze hardware niet om dit te laten werken.

Jammerlijk en in mijn ogen beetje dom maar kan er helaas niets aan veranderen.
 

Fabia 123

Forumguru
Ja het lijkt erop dat VAG zijn software nog steeds niet op orde heeft, en de wil om het op te lossen lijkt er ook niet te zijn.
Irritant voor Scala en Kamiq rijders.
 

Roronoa

Actief lid
Wil daar ook wel meer over weten. Is het eerst dat ik iets lees over sync problemen bij Kamiq/Scala.

Heb met de openingspost geen flauw idee waarover het gaat buiten dat er een sync proces probleem foutmelding is, wegens het ontbreken van een functie??

Dan zou elke kamiq/scala rijder toch continue die foutmelding krijgen wat ik nog in geen enkele review (video of forum) heb zien verschijnen.
 

fanSkoda-VW

Donateur
Dit lukt dus niet, al 2 jaar niet. En wat het doet? Dan moet ik even studeren in de manual van de Scala, ik dacht dat het te maken had dat ik mijn S-Pin niet kon vastzetten. Ook daarvan blijf ik een melding krijgen. Dus verbinding met Skoda Connect?

Misschien internet via mijn telefoon inschakelen, zou het dat kunnen zijn? Zou dan synchronisatie wel uitgevoerd kunnen worden????????

IMG_20211202_215712.jpg
 

Webloxx

Senior Member
Ah, die zag ik van de week ook. Krijg ook een foutmelding. Herinner me even niet of vóór de laatste update deze knop er ook al zat.

Hij doet het in ieder geval niet via z’n eigen verbinding van Connect.

Daarbij, zolang de instellingen lokaal opgeslagen blijven, weet ik niet wat en waarmee er te synchroniseren valt??

Sommige Audi’s slaan instellingen op ‘in de cloud’, waaronder adressen voor je navigatie. En dat is niet fijn, als je in een parkeergarage op -2 staat en Audi heeft geen verbinding met ‘le cloud’. :cheer:
 

fanSkoda-VW

Donateur
@Webloxx , mijn Scala is 2 jaar oud nu. En dit zit er al 2 jaar in.
De dealer lijkt er serieus naar gekeken te hebben om reden dat het ook op zijn Scala voorkomt.
En ondanks herhaaldelijk de vinkjes zetten blijf ik de melding krijgen dat de S-Pin niet opgeslagen is. Ik bedenk nu dat er maar één gebruiker aangemaakt is. Dus ik zal een 2e gebruiker aanmaken en merk dan wel of dat iets uitmaakt.

Inderdaad allemaal erg slordig van Skoda, sof(t)ware.

Grtssss
 

Roronoa

Actief lid
Misschien geeft onderstaande video wat meer informatie betreft de S pin en primary user? Zou het een probleem zijn bij een bepaalde bouwjaar? Anders zou de dealer toch overrompelt worden met al die connection issues? Is toch echt bizar en iets dat ze moeten oplossen. Enfin zal hier mijn bevindingen posten als ik ooit de Scala ontvang.

https://availability.skoda-auto.com/202/nl-BE#/service/54
 

fanSkoda-VW

Donateur
@Soussi , dank v d link. Ik ga dat uitproberen.
Maar ik heb op verzoek van de dealer net alles, dus ook Skoda Connect, gedeleted en alles opnieuw ingesteld. Jawel ook met de 2 sleutels.
Maar zoals gezegd, ik ga het nogmaals proberen met de video als handleiding. Dank.
O ja, ik kan wél op afstand de deuren vergrendelen of juist ontgrendelen. En daarbij is de S-pin niet nodig.

Grtss
 

hemi24

Forumguru
Waarvoor heb je de S-pin dan wel nodig? Wat is er belangrijker dan het op afstand openen dat je dit wel zou willen beveiligen..?
 

fanSkoda-VW

Donateur
Ik lees over de S-Pin:
Deze moet ter verificatie van de eigenaar van de wagen en voor de verbindingsopbouw tussen de wagen en uw gebruikersaccount in het infotainment in uw wagen worden ingegeven.

Ehhh, juist ja :sterretjes:.
Als dat gelukt is dan zou er toch geen melding meer moeten zijn dat je elke keer wéér dat moet ingeven? Als het onthouden is wil ik geen herinneringsmelding meer zien.
Of denk ik te simpel?
 

jesse_s93

Donateur
Volgens mij had ooit iemand gereageerd omtrent die S-pin dat je bij de initiële set-up van Connect in de auto wordt gevraagd of je die S-pin wilt onthouden. Dat moet je aanvinken en vervolgens zou je die melding niet meer moeten krijgen.

Daarnaast is het vervelend dat het synchroniseren niet werkt, maar dit zou enkel jouw instellingen van de auto synchroniseren met de cloud (Skoda Connect) zodat als je ooit in een andere auto stapt en daar inlogt met jouw Connect account, deze de instellingen uit je andere auto overneemt.

Het zou me ook niets verbazen als het een met het ander te maken heeft. Als je de S-pin niet invoert, heb je geen toegang tot jouw account vanuit de auto en zou mijn inziens ook geen instellingen in de cloud aangepast mogen/kunnen worden door eventuele andere gebruikers.

Toevoeging vanuit handleiding: Zie laatste zin. Blijkt gewoon een optie te zijn in het menu gebruikersprofielen om profielbescherming uit en aan te zetten.

upload_2021-12-3_9-43-48.png
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Canon-Eye

Forumguru
Een gebruikersaccount nodig voor de auto? Best handig systeem... :nono:
Vooral als de auto door meerdere mensen wordt gebruikt. Ik zie mijn vrouw (die geen smartphone heeft of wil) al tobben om de radio aan te krijgen en zo.
 

jesse_s93

Donateur
@fanSkoda , ik ben wel benieuwd of het inmiddels gelukt, enerzijds door bij initiële configuratie het vinkje aan te zetten of door in de instellingen het 'gebruikersprofiel beschermen' uit te zetten :)
 

fanSkoda-VW

Donateur
@jesse_s93 gisteren weer vinkjes gezet.
Kreeg later toen ik weer startte het scherm voor m'n neus dat ik mijn S-Pin moest ingeven. Slim systeem, iedereen in de auto kon dat zien, dus wat is dan het nut, de meerwaarde, er van?
En waar kan ik aub dat 'gebruikersprofiel beschermen' uitvinken?
Bedankt bij voorbaat.

grtsss

p.s. Ik schreef eerst m'n reactie op de foon. Dat scherm viel weg toen ik iets wilde kopiëren.
Nu verder op m'n notebook en... de verdwenen tekst is weer terug. Bizar. Ik begin digibeet te worden?? ;)
 

jesse_s93

Donateur
@fanSkoda, dan lijkt dat remember s-pin niet te doen wat je verwacht dat het doet, vreemd!

Als je in mijn post kijkt met de printscreen (boven), dan staat het in de laatste twee zinnen uit de handleiding. Ik zou zeggen:
Menu -> gebruikers(profielen) -> instellingen -> gebruikersprofielen beveiligen -> uitschakelen (of iets in die trant). Ik heb geen amundsen, dus kan het niet verifieren.
 

fanSkoda-VW

Donateur
@Canon-Eye klopt helemaal wat je zegt, alleen........ Je kan je niet zodanig draaien dat je het afschermt voor je medepassagiers.
Dus die kunnen erg goed waarnemen wat je op het 10"scherm invoert.
Of misschien doen zoals heel vroeger de fotografen? Met zo'n doek over de kop en het toestel???? lol.

grtsss
 

fanSkoda-VW

Donateur
welll... Ik denk dat ik onderhand het hele menu doorgespit heb, maar ik kan de S-Pin niet vastzetten of de vraag uitschakelen.
upload_2021-12-16_21-55-59.png
Dit lijkt me duidelijk, maar helaas kan ik het niet vinden.
Ik geloof dat ik maar het scherm er uit sloop :nono:.

grtss :sterretjes:
 

jesse_s93

Donateur
Ik zou het zoeken door het volgende:
- Naar het hoofdmenu door de fysieke toets menu. Je zit nu in het tegeloverzicht.
- Vervolgens is er een tegel "gebruikers"
- In dit gebruikers menu kun je rechtsonderin op instellingen drukken.
In dit instellingen menu zou ik dan "gebruikersprofiel beveiligen" verwachten.

Zie ook deze video uitleg van de Amundsen waarin de tegel gebruikers zichtbaar is (11:05):
SKODA UITLEG INFOTAINMENT SYSTEEM "NEW AMUNDSEN" - YouTube

Mocht je die tegel niet hebben, dan zou ik eens langs de dealer gaan voor een update. Ik meen dat deze optie later is toegevoegd.
 
Bovenaan Onderaan