SAP modus blackberry

hallo allemaal,
ik ben even 3 jaar weg geweest, maar sinds vandaag ook weer een Octavia op de oprit.
Zojuist mijn blackberry gekoppeld en het valt me op dat daar een melding komt dat de telefoon in SAP modus draait. De enige optie is verbreek de verbinding met de skoda_bt. Dat is niet handig... Ik weet dat het niet mag, maar ik wil ook mijn mail/agenda/flitsinfo/krantje kunnen doen als ik stil sta in de file. Het gaat om de BT module uit het connectpakket wat geleverd is op auto's die vandaag op kenteken zijn gekomen. Op de columbus zie ik geen gekke dingen, het is puur op de blackberry.

Moet ik iets in de verbinding eigenschappen op de telefoon aanpassen?? Wat mij betreft is bellen en telefoonboek a la parrot voldoende. Ik hoef niet te sms-en op de Columbus.

Iemand suggesties? Zal de vraag ook bij blackberry.nl neerleggen.

andrehj

Forumguru
In ieder geval kun je via de Maxidot ook switchen van rsap (premium) naar HFP modus. Ik doe dat vaak zelfs rijdend, als mijn vrouw even iets op internet op moet zoeken.

ach en inmiddels weer een uurtje verder en wat meer gelezen. snap nu wat de bedoeling is en dat ik moet kiezen tussen laag batterij verbruik en goede verbinding tov mail en internet. Als switchen inderdaad zo makkelijk gaat ben ik BLIJ!! Kan nu even niet testen want mijn vrouw is reeds op pad met de nieuwe auto. Mocht het niet lukken meld ik me weer In ieder geval dank voor bovenstaande reacties!

___JC___

Forumguru
Ik ben ook erg benieuwd of het lukt want ik heb hetzelfde probleem met mijn BB en Superb uit 2010. In mijn carkitt kan ik volgens mij niet RSAP uit zetten, maar ik zal straks nogeens kijken.

andrehj

Forumguru
Is jouw S2 een MJ 2011 of MJ 2010? Vanaf MJ 2011 wordt namelijk HFP ondersteund, maar ik weet niet zeker of je dan ook al om kan switchen. Ik heb begrepen dat er vanaf MJ 2012 (mijn S2) nog wat wijzigingen aan de carkit zijn doorgevoerd, maar weet dat niet zeker.

___JC___

Forumguru
Volgens mij heb ik een MJ 2011, zal anders de dealer wel weereens lastig vallen, zo vaak hoort ie me niet namelijk. :)

andrehj

Forumguru
Je modeljaar kun je eenvoudig uit je VIN nummer halen. Het modeljaar is nl. het tiende karakter. Bij mij is dat een C (van 2012). Voor 2011 is dat een B en voor 2010 een A. Daarvoor (2001 t/m 2009) zijn het de cijfer 1-9.

Bovenaan Onderaan