Samsung Galaxy i.c.m. bluetooth voorbereiding werkt?

skodajo

Nieuw lid
Hallo allemaal,

ik heb sinds een paar maanden een nieuwe Octavia met telefoonvoorbereiding en bluetooth, i.c.m. de Swing radio. Met mijn nokia N95 werkt dit allemaal heel prettig, bellen, gebeld worden en zelfs smsjes ontvangen op je maxidot.
Nu ben ik toe aan een nieuwe telefoon en vraag ik mij af of dit met de nieuwe Samsung Galaxy S I9000 ook kan samen met de Skoda apparatuur. Ik heb begrepen dat het erom gaat of de telefoon rSAP ondersteunt. Ik heb ergens gelezen dat deze Samsung de eerste (enige) Samsung is die dit ondersteunt, maar ik wil het wel graag zeker weten.

Is er iemand die de telefoon werkend heeft in zijn skoda? Ik hoop het! ;)

skodajo

Nieuw lid
Om nog even op mijn eigen vraag te reageren: volgens de bluetooth site zou de telefoon het SAP protocol moeten ondersteunen. Alleen is het op dit forum nog de vraag of het telefoonboek van de telefoon uitgelezen wordt of van de sim kaart:
http://www.pocketpc.ch/samsung-galaxy-s/95952-unterstuetzung-bluetooth-sap-profile.html

Kortom: is er iemand met gebruikerservaringen?

P.S. zie ook dit forum, waarbij dezelfde vraag gesteld wordt:
http://briskoda.net/forums/topic/165693-samsung-galaxy-s-rsap/

vincefra

Actief lid
"Sinds een paar maanden ..." dan kan het goed zijn dat de ingebouwde bleutooth module een HFP gebruikt, en geen rSAP (of dat het de rSAP versie is met HFP).

Zou eens controleren met een gewone BT telefoon die niet rSAP heeft ... en als die gekoppeld kan worden kunnen alle BT telefoons gekoppeld worden. (De meeste rSAP telefoons ondersteunen wel nog HFP hoor ... )

Het is ook niet rSAP zelf die de telefoonboek uitwisseling voor zich neemt - dat is een ander protocol en is op zich gelijk voor de rSAP en de HFP versies ... PBAP (Phone Book Acces protocol) (alhoewel dat technisch gezien rSAP dit wel zou kunnen ... mits de data op de sim staat ... rSAp staat voor Remote Sim Access Protocol)

vincefra

Actief lid
btw: rSAP is een nokia ontwikkeling (waar licentierechten voor bestaan) en dus niet echt breed aanvaard door anderen (met uitzondering van Blackberry dan).

skodajo

Nieuw lid
Na een goede twee maanden gebruik van de Samsung Galaxy S moet ik zeggen dat het goed werkt in combinatie met de bluetooth voorbereiding en Radio Swing. Omdat we de auto in maart van dit jaar gekregen hebben, denk ik dat er nog geen nieuwe universele bluetooth module in zit.

Wat doet ie goed:
- snelle verbinding (als de telefoon gevonden wordt)
- bellen en gebeld worden (duh... ;) )
- sms ontvangen en lezen op het maxidot display

Wat is iets minder:
- er worden alleen contacten weergegeven die op de sim kaart staan. Ik heb mijn contacten dus naar de sim kaart gekopieerd. Nieuwe contacten in Gmail etc. worden dus niet (zomaar) weergegeven.
- af en toe kan ie de telefoon niet vinden. Het opnieuw opstarten van de telefoon verhelpt dit. In de afgelopen twee maanden het ik dit 2 a 3 keer gehad.
- Nog iets eigenaardigs: bij het opladen van de telefoon in de auto (12v lader) gaat er iets mis met de bluetooth verbinding. Ik heb hiervoor 1 keer de telefoon uit de carkit moeten verwijderen en opnieuw toevoegen om het weer werkend te krijgen. Ik gebruik een nokia carlader, maar dat kan het probleem niet zijn lijkt me. Ik denk eerder dat het gebruik van de usb poort voor opladen en de bluetooth verbinding elkaar in de weg zitten.

vincefra

Actief lid
straks is er een heilige oorlog begonnen over ios4 versus android versus windows mobile versus ...

Nu ja, meeste android toestellen en bijna alle nokia toestellen ondersteunen rSAP alsook de blackberry smartphones.

Tot daar weten we het dus ... maar wat is nu een goede smartphone en heeft rSAP voor u uberhaupt nut ?

In mijn geval, waar ik in Belgie bijna overal 4 of 5 balkjes ontvangst heb, wat is het nut van beter ontvangst als het al goed is?

Bovenaan Onderaan