Samenwerking Carplay en navigatie

Ben jij tevreden met je koppeling met smartphone aan de autoradio?

  • Ja, het werkt zoals ik wil

    Stemmen: 4 50,0%
  • Ja, maar het kan beter

    Stemmen: 3 37,5%
  • Nee, ik gebruik het niet meer

    Stemmen: 1 12,5%

  • Totaal aantal stemmers
    8

dhe019

Actief lid
Binnenkort krijg ik een Columbus in mijn nieuwe leasebak. Nu ondersteunt deze ook Carplay; erg mooi voor Flitsmeister (binnenkort).

Het enige dat ik mij afvraag is hoe de navigatie van de autoradio zou gaan samenwerken met apps (zoals Flitsmeister):
  • Moet ik handmatig van scherm wisselen of kan bijv. Flitsmeister af en toe naar voren komen (bijv. als er een melding relevant wordt)?
  • Wordt de audio netjes gemixed?

Ik heb gezocht; hier en op Youtube, maar kon er niets over vinden.
 

Rallye

Forumguru
Flitsmeister werkt nog niet met CarPlay, men is wel bezig. De navigatie van de van de auto werkt niet samen met CarPlay, maar het navigatiesysteem wordt door CarPlay overgenomen. Je kunt overigens nog wel wisselen tussen CarPlay en de navigatie (en andere functie) van de Columbus zelf. Audio van CarPlay komt netjes door.
 
D

Deleted member 24009

Ja die hoor je nog. Spotify via CarPlay en navi via de Columbus in jouw geval gaat prima.
 
D

Deleted member 24009

Binnenkort krijg ik een Columbus in mijn nieuwe leasebak. Nu ondersteunt deze ook Carplay; erg mooi voor Flitsmeister (binnenkort).

Het enige dat ik mij afvraag is hoe de navigatie van de autoradio zou gaan samenwerken met apps (zoals Flitsmeister):
  • Moet ik handmatig van scherm wisselen of kan bijv. Flitsmeister af en toe naar voren komen (bijv. als er een melding relevant wordt.
zorg dat fm is gestart, daarna switchen naar je navi. Meldingen van fm komen gewoon door
 

Rallye

Forumguru
Ah, ik dacht bij gebruik van CarPlay. Inderdaad als je de navigatie van de Columbus gebruikt en de telefoon via bluetooth koppelt komen de meldingen gewoon door. Hoogstens even via geavanceerde instellingen het geluid instellen.
Of de niet-CarPlay-versie van Flitsmeister doorkomt als je de iPhone koppelt via CarPlay weet ik niet. Bluetooth valt weg als CarPlay aan gaat.
 

Michel

Forumguru
Carplay werkt op zich goed, maar ik maak wel vaak mee dat de telefoon niet wordt herkend of dat het startscherm van Spotify niet verschijnt. Je moet dan toch weer zitten rommelen op het scherm van de telefoon, terwijl dat nu net niet de bedoeling zou moeten zijn.

Ik vermoed dat dit gedrag ook niet los kan worden gezien van een combinatie van iOs updates en Spotify updates, want een aantal maanden werkte het bij mij beter.

Google maps werkt erg mooi, zeker als je de optie “verkeer” aanzet, want dan heb je bijna real-time verkeersinformatie, ook op lokale wegen. Daar kan de navigatie van de Columbus echt niet tegenop.

Een belangrijk nadeel: als je twee telefoons hebt en één ervan is bedraad aangesloten (noodzakelijk om Carplay te kunnen gebruiken) dan kan het tweede telefoontoestel niet nog eens via Bluetooth verbonden zijn.
 

Mali

Forumguru
Bevalt mij goed, en heb de keuze
 

Bijlagen

  • C11121BC-1EE9-4780-AE39-2BB1EFB9D08B.png
    C11121BC-1EE9-4780-AE39-2BB1EFB9D08B.png
    340,3 KB · Weergaven: 50
Bovenaan Onderaan