Columbus [S3] WLAN Simkaart slot

ertromp

Forumguru
In Dld zijn diverse S3's die uitgevoerd zijn met de Columbus unit en waarbij het simkaart slot op de hoofdunit in het dashboard kastje hoort te zitten zonder dat simkaartslot uitgevoerd.
Houd het dus bij aflevering in de gaten. Het is gebeurt bij S3's die vroeg zijn besteld

De hoofdunit en het middelste slot onder de DVD drive is voor het sim kaartje

7db1a9b160b229d1f0dc8567e841c6e6.jpg
 

superbia

Forumguru
Hoe herken je dat dan? In het bijgevoegde plaatje staat SIM in het midden toch? Of is fit het vangende exemplaar?
 

Giant

Forumguru
Een vervangend exemplaar it is, normaal staat er 'Skoda multimedia' geprint onder de 3 slots:jaja:
 
Beste mensen, welke soort simkaart dient er in slot te worden geplaatst om de auto WiFi te geven? Mag het een m2m datakaart zijn of moet het een standaard sim kaart zijn waar je ook mee kan bellen?
 
Ik bedoel meer: standaard data sim kaart of een data sim kaart (wordt ook wel eens m2m machine to machine genoemd)
 
Nee geen m2m. De onderliggende radio techniek is wel het zelfde; het modem moet immers via de BTS van de provider kunnen communiceren over de beschikbare banden (GSM/WCDMA/LTE) maar m2m is meer gericht op real-time kritische applicaties. Denk hierbij aan hart monitor systemen in ziekenhuizen of live positie bepaling van tram/metro/bus voor halte tijden, alarmsystemen, betaal automaten etc. Daarbij is m2m ook meer ingericht op het versturen van kleine hoeveelheden gegevens. Meeste m2m systemen werken dan ook nog op GSM. De recentere systemen werken ook wel op WCDMA. Moet ook wel; GSM zal immers uitgefasseerd worden omdat men de bandbreedte nodig heeft voor het uitbreiden van LTE.
 
Hoi Disaster-Master, nog wel een puntje van aandacht.
Ik zie dat er veel M2M wordt ingezet, zelfs voor de 4G band. Er zijn hierbij kaarten met 10GB abonnementen verkrijgbaar en deze zijn stukken goedkoper dan de standaard SIM-kaarten. Is ook alleen voor data, dus spraak en sms hoeven volgens mij niet. Ik ga een en ander testen (als de auto volgende week arriveert), voordat ik een duurdere variant in de auto ga plaatsten. Ik wil alleen 4G connectie hebben en de kids laten aansluiten met hun apparatuur.
 
Bovenaan Onderaan