Status
Niet open voor verdere reacties.

EdK

Forumguru
Ach leon dit kwam vloegel vaker voor dan je verwacht.
Mijn vader werkte in de scheepsbouw in A'dam en daar ging men op bepaald moment over van cash uitbetalen naar overmaken op bankrekening !
En toen kwamen er ook een boel vrouwen er achter hoeveel manlief werkelijk verdiende.

En inderdaad de kroeg en de wallen verdiende vaak meer eraan dan hun vrouwlief....
 

leon-cupra

Forumguru
Ge kunt u dat vandaag niet meer voorstellen é. Was dus iemand die met een tas vol enveloppen (voor gemakkelijk 50-60wkn per keer) met cash geld de trein opstapte en ieder station uitstapte voor de uitbetalingen. En dat helemaal zonder begeleiding ... :sterretjes:
 

brepus13

Forumguru
Die 2 t10 lampjes zijn geen LED, de andere wel, ik wil net als vagman geen LED onder mijn spiegels, dan heb ik fellere puddle lights dan koplampen en dat wil ik niet,

ik neem maar even aan dat je je xenon dus gebruikt als CH LH lampen. 2 tips: 1 gebruik je mistlampen voor de CH LH functie ipv de xenon. Scheelt veel aan en uit gaan van de lampen wat de levensduur ten goede komt. 2 als je dus iets minder licht hebt doordat je de mistlampen gebruikt dan is het ook geen esthetisch probleem wat meer licht rond je deur te hebben.
 

JeSko

Forumguru
@brepus13

Kan je dat dan veranderen? Mijn lichten gaan enkel aan als coming home/leaving home als het donker is, dan gaan zowel mijn Xenon als mijn puddle lights aan, wat dan geen probleem is want de Xenon blijft nadien toch branden want donker. Bij daglicht branden deze dan niet. Mijn lichtschakelaar staat altijd op stand automatisch bij openen of afsluiten auto.
 

Cordoba

Forumguru
Ja ook hier gekocht voor de dubbeltjes Antwerpen, dat is toch wat lang voor zo'n koters zonder afleiding, alhoewel ze meestal in slaap vallen onderweg. Morgen installeren:thumbsup:

Dat is toch wel anders dan vroeger: we komen thuis aan na familiebezoek in (Nederlands) Brabant na een rit van 2 uur (enkele reis) in een kever zonder radio of iets dergelijks (een autoradio was toen bepaald geen standaard). Mijn ouders zijn een half uur bezig geweest om mij uit de auto te praten want ik wou nog een stukje rijden. :D
 

brepus13

Forumguru
CH LH is te veranderen via vcds of obd11. Heb het zelf toen gedaan via mijn obd11. Misschien toch nog zoiets aanschaffen, je kunt er nog best wat leuke dingen mee op de S2.
 

JeSko

Forumguru
@Cordoba

Haha ja dat is wat anders inderdaad! Al moet ik zeggen dat ik brave kindjes heb in de auto, zelfs zonder tv schermpjes waren ze braaf, ze vallen altijd in slaap dus het zal wel genieten zijn daar achterin haha. En voor mij is de reis ook altijd genieten, ik doe dat enorm graag.

@brepus13

Ben ze eens aan het doornemen, maar die vcds kost 500 euro? Obd11 lijkt me interessanter, maar moet je wel weer upgraden naar PRO ofzoiets om er echt wat met te kunnen?
 

brepus13

Forumguru
Ja voor de obd11 moet je wel een pro uitvoering hebben. Maar ik was volgens mij voor 70€ klaar. Dat ding heeft bij mij al lang zijn geld opgebracht in ieder geval.

voor de S2 heb ik heb er oa de volgende dingen mee aangezet:
Hill hold control
Xds aangepast
Ch lh naar mistlamp
Needle sweep
Koplampsproeiers uit
Start en stop uit
Buitenspiegel inklappen bij op slot
Rechter spiegel kantelen bij achteruit

VAst nog wel wat dingen vergeten... super handig apparaatje in ieder geval.
 

JeSko

Forumguru
70 valt mee, dacht dat zoiets duurder was, ook handig dat je het dan via je smartphone kan doen! Ja dat zijn wel leuke zaken.

Xds is sperdifferentieel? Ik las op een ouder topic dat zelfs gewoon voorwielaangedreven S2's zoals mijne dit hebben aangezet via codering, straf! En het zou echt merkbaar zijn en het sturen nog verbeteren.

De buitenspiegels klappen al in bij op slot doen, maar enkel in comfort modus, dus knopje ingedrukt houden, dit vind ik prima want ik wil niet altijd ingeklapte spiegels, daar waar het niet nodig is zoals bij mijn grootmoeder thuis etc etc heb ik liever dat ze uitgeklapt blijven ---> minder onnodige slijtage.

Hill Hold heb ik geen interesse in, zou dat toch nooit gebruiken laat staan nodig hebben.

Al het overige is zeker de moeite!
 

brepus13

Forumguru
Hill hold gebruik je niet zelf, de auto doet dit wanneer nodig. Hij houdt je remmen dan 2 seconden vast op een helling waardoor je niet naar achter kan rollen. Nodig is het niet maar handig wel, zeker mijn vrouw vond dit erg prettig!
 

JeSko

Forumguru
Aha dat wist ik niet, dacht dat HH iets was wat je zelf moest inschakelen/opwekken met een handeling.
 

Timmer

Donateur
@JeSko ik heb een obd11 pro, en heb vcds indien je auto ouder is als 2019 (bij jongere versies heb ik toegang tot een vcds die deze ook ondersteund) ;)

@Peter-036
Mijn mk6 gti had dit ook, en was een handgeschakelde. Deze hield tot 2 sec de remmen nog even aan, tenzij je zelf vroeger op het gas ging.
De mk7 variant van men vrouw heeft dit ook (ook handgeschakeld) en daar heet het 'auto hold' ofzoiets, en deze blijft het houden tot je koppelt en gasgeeft.
 

JeSko

Forumguru
@Timmer

Vet, zou jij eventueel wat dingetjes tegen vergoeding kunnen aanpassen voor me? Want het valt nog te bezien wat allemaal mogelijk is en ik zie mezelf nog niet coderen :D kan ik die vette RS van je ook eens bewonderen :jaja:

Zou trouwens een knap plaatje zijn, twee MoonWhite Skoda's naast elkaar :D
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
de handgeschakelde auto's hebben het niet
Mijn bedrijfscaddy heeft het gewoon vanaf fabriek en op me versnellingspook staande getallen 1-5 en R en heeft zich al enkele keren laten horen.

Me Fab3 zou het ook moeten hebben volgens de folder toen ik hem kocht, al menig parkeer garage ingereden en geconstateerd dat het niet ingeschakeld staat of er überhaupt op zit
 

brepus13

Forumguru
Dat 'Hill-hold' is iets in de DSG, de handgeschakelde auto's hebben het niet (misschien kan het aangezet worden?).
Heeft niks met dsg te maken hoor. Is gewoon als optie bestelbaar geweest maar is dus ook via software gewoon aan te zetten. Volgens mij kan het op de O3 altijd aangezet worden. Bij de S2 hangt het er vanaf welke abs module er in zit. Op mijn S2 kon ik het dus aanzetten omdat ik de juiste module had.
 

Timmer

Donateur
@JeSko ja tuurlijk. Mijn tarief is simpel, ik heb geen vaste prijs, ik vraag enkel een kleine bijdrage naar keuze voor de spaarpot van men dochter (en toekomstige zoon).
Ik doe die dingen niet uit financieel oogpunt, eerder uit hobby/interesse

edit: typfautje gefixt
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
@Timmer

Prachtig initiatief man! Als het past str ik je een PM, dan spreken we samen wel wat af, atm wat druk met men huis maar ergens deze maand moet wel lukken:thumbsup:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan