Status
Niet open voor verdere reacties.

JeSko

Forumguru
@Canon-Eye

Neen helemaal niet, en wat ik bedoel met vlottere bochten is niet dat ik door de bochten scheur, maar dat de auto hierbij op welke snelheid dan ook minder in gaat rollen en dus stabieler blijft. :)

En liefst niet te vaak bandenboer, die sloffen kosten genoeg :nailbiting:
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Ja dat viel me ook al op @VAG-man , al moet ik nog eens een betere foto nemen, zo voor het huis kan ik geen mooie duidelijke foto nemen, de grond is hier ook ongelijk dus dat kan het beeld beïnvloeden.
 

Kanerr

Forumguru
Kraken heb ik ook last van en heb ik echt met elke vag auto gehad, als je het vindt laat het maar weten...

ik heb zowat de complete auto uit elkaar gehad om het te zoeken maar tevergeefs..
 

JeSko

Forumguru
Oei met elke VAG nog wel, en jij hebt ook Volkswagen gereden? Raar dat dit blijkbaar een dingetje is, mijn S2 had er eigenlijk nooit last van, enkel bij grootte temperatuurverschillen kwam er nogal eens één krak uit het dashboard, maar dat was het dan ook. Nu komen er wat meer geluidjes naar boven :(
 

s-line

Forumguru
Ik had geen last van kraken met mijn 7cm (kw onderstel)verlaagde superb! :DGoedkoop is duurkoop meestal, alleen veren geniet nooit mijn voorkeur, ik zou altijd doorsparen voorheen complete set of schroefset. Een AP-schroefset zit je rond de 500€ en monteren is redelijk eenvoudig zelf te doen.
 

JeSko

Forumguru
Bizar, en ik met men 3 cm maar vrezen voor vluchtheuvels:banghead:

Dat gekraak, zou het kunnen dat de S2 gewoon degelijker gebouwd was dan de S2FL? Lijkt me niet maar je weet het nooit.
 

Kanerr

Forumguru
Ik had geen last van kraken met mijn 7cm (kw onderstel)verlaagde superb! :DGoedkoop is duurkoop meestal, alleen veren geniet nooit mijn voorkeur, ik zou altijd doorsparen voorheen complete set of schroefset. Een AP-schroefset zit je rond de 500€ en monteren is redelijk eenvoudig zelf te doen.

goedkoop is duurkoop gaat nu niet op hoor, dempers met 60k en eibach veren heeft niet wat te maken met kraken ;)

ik heb ap, h&r vmaxx en chingcheng schroefsets gehad, moet zeggen met ap en h&r dat er weinig gekraak was (golf5) maar toch ging het kraken na het verlagen..
 

s-line

Forumguru
Ik heb er geen last van gehad, maar ik vind sowieso van huidige auto’s de onderstellen snel “verouderd” dus gaan al snel kraken en rammelen, ook als ze niet verlaagd zijn. Mijn golf 3 cabrio (Op AP schroefset)is eigenlijk stiller als auto’s waar ik regelmatig en dagelijks in rij.
 

leon-cupra

Forumguru
Mijn broer heeft ook steeds zijn wagens verlaagd. Eerst ook alleen veren tot hij 1 keer een set heeft gemonteerd. Sindsdien nooit meer alleen de veren. Een setje is beter op elkaar ingesteld en zorgt voor beter comfort (volgens hem).
 

leon-cupra

Forumguru
Bizar, en ik met men 3 cm maar vrezen voor vluchtheuvels:banghead:

Dat gekraak, zou het kunnen dat de S2 gewoon degelijker gebouwd was dan de S2FL? Lijkt me niet maar je weet het nooit.
Kortere veren zorgen voor kortere inslag. Dus tja bij oneffenheden op de baan kunnen de veren de inslag minder goed incasseren. Dus de wagen incasseert dan ook hardere "inslagen". De verlaging kan er dan uiteraard voor zorgen dat bepaalde onderdelen die ervoor niet kraakten, nu wel.
Gaat zeker niet liggen aan de bouwkwaliteit van de facelift. (Ervoor had je het niet, dus de oorzaak is de verlaging)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan