Status
Niet open voor verdere reacties.

Japanese Power

Donateur
Heb je de witte lak eraf gepoetst?
Deze is nu Steel Gray, beetje te enthousiast met schaduw/hooglichten of andere instellingen aan het spelen geweest :pieker:


1592803916845_copy_1605x1112.jpg
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Auto gepoetst weeral, word zo'n weekend traditie stilaan :D maar nu nog eens grondiger, heb het volgende allemaal gedaan. Heb nog geen grote bestelling bij Carclean gedaan, dat zal pas volgende maand lukken.

- Auto gewassen met Turtle Wax Shampoo.
- Velgen zowel binnen als buitenkant goed gereinigd met een velgenborstel.
- Bug/tar remover gebruikt op de voorbumper, deze had namelijk heel wat vliegjes en ander ongein gegeten op de autostrade.
- Ruiten gereinigd met een simpele ruitenreiniger van de action ( goed spul )
- Leren zetels gereinigd en gevoed ( doe dit 3maandelijks )
- Dashboard, deurpanelen en ander plastic met een zachte plastic reiniger gereinigd.
- vuil vlekjes op de beige hemel en zonnekleppen weggepoetst met Meguiars bekleding reinigers.
- Het kleine roestplekje achteraan de kofferklep met lakstift en tandenstoker wat bijgewerkt. Het is niet perfect jammer genoeg maar schuren aan mijn eigen lak begin ik niet aan, van een klein afstandje is het niet langer zichtbaar, wat al fijn is.

20200627_124217_copy_1612x2149.jpg

Zonneklep before
20200627_124229_copy_1612x1209.jpg

After
20200627_124325_copy_1612x1209.jpg

Deurpanelen zijn weer wat opgeleefd. De kleine streepjes aan de raambediening vielen me pas op foto op, heb ik netjes weggepoetst ( denk het gevolg van zonnecrème )
20200627_125204_copy_1612x1209.jpg

Wondermiddeltje vind ikzelf, heb hier ook de reiniger van, op één spijtig puntje na is mijn leer nog pico bello en dat wil ik zo houden. Weer als nieuw, lekkere geur ook :D 20200627_125922_copy_1612x2149.jpg
20200627_125913_copy_1612x2149.jpg
20200627_130115_copy_1612x2149.jpg

Het roestplekje, beschadiging door vorige eigenaar helaas. 20200618_133552_copy_1566x910.jpg

Nu toch al wat beter ( met eerlijke close up ) het residu erond heb ik nog netjes weggepoetst, wat nog best een klus was.
20200627_132009_copy_1612x1209.jpg

Van een afstandje

20200627_132012_copy_1612x1209.jpg
Het is goed voor nu maar denk dat ik toch eens ga horen om spotreparatie te laten doen, door een pro dan wel te verstaan ;)
 

JeSko

Forumguru
En dan nog eens volgedaan, de bak zat nog net wat meer dan halfvol, of halfleeg, en ik heb 480 km gereden ( ben zeker geen zuinig rijder ), duizend met beleid moet dus haalbaar zijn, wat echt straf is op 19 inch, 225 breed en met 1600 CC voor een kleine 1500 kg. aviary-image-1593235419555_copy_1008x756.jpeg
 

VAG-man

Forumguru
Heel goed je best gedaan @JeSko :cheer:

Die 1000 km haal ik ook met veel moeite, maar denk dat de tankinhoud van jou diesel kleiner is. Die van mij heeft 60L.
 

JeSko

Forumguru
Thanx @VAG-man :cheers:

Online vind ik de stats van een Greenline, die zou in de 1.6tdi diesel 70 liter herbergen, maar vreemd genoeg vind ik geen tankinhoud van mijn gewone tdi terug, maar dat is zeker geen 70 liter, las daarstraks ongeveer 25 nog wat getankte liters af, met de bak die voor het tanken circa 55% gevuld was.

Edit: heb het hier gevonden, de gewone 1.6tdi heeft Tankinhoud van 60 liter diesel, maar zal aangeven na 50 liter leeg te zijn, 10 liter word als reserve tank berekend door de boordcomputer :)
 
Laatst bewerkt:

Timmer

Donateur
1000km? Jawadde :tongue: mijn passat deed er 1300 op 1 tank, en dat was een 1.9tdi (maar tankte wel 70liter en reed op autostrade 4,5/100 ongeveer)
Mijn o3, mja... ik heb vandaag EINDELIJK eens wat km's kunnen vreten, ik denk een 350 ongeveer. Mechelen-Breskens-Oostende-Mechelen. 6.7/100km gemiddeld, ik denk dus dat 600km per naftbak wel haalbaar moet zijn :laugh:
Ik heb mss wel enkele keren vRS-mode geactiveerd en enkele 'inhaalmanoeuvres' gedaan :pardon:dus het had mss nog iets lager kunnen liggen...
 

JeSko

Forumguru
@Timmer

Straf e voor zo'n bescheiden motor in zo'n grote auto :D , ach je moet maar denken dat die 600 km in uwe RS speelser en plezieriger zijn qua prestaties dan die 1000 in mijn eco dieseltje :D een RS combineert plezier met luxe en de capaciteiten van een grote gezinsauto, een Superb is puur een heel ruime langeafstands cruiser, toegespitst op comfort en zuinigheid.
 

JeSko

Forumguru
Gisteren vielen me twee zaken op aan Bílý,

Bij stevig afremmen in 4de merkte ik op dat de laatste meters van mijn remactie schokkerig verliepen, ik zat op dat moment dus nog in vierde versnelling, koppeling op moment van bereiken 1000 toeren helemaal ingeduwd, onder de 1000 toeren kwam er een hoop getjok vanonder het vooronder, dit leek van de wielen te komen en was zowel door mij als mijn vrouw goed merkbaar.

Tweede is geen ongewone eigenschap maar iets wat ik al ben tegengekomen op het internet, langer filerijden is geen pretje met de S2, ter hoogte van de werken aan de E313 Antwerpen Borgerhout heb ik circa 20 minuten file gereden, waarbij ik telkens maar één autolengte kon rijden, dan weer stoppen, rijden, stoppen, de auto die toen al warm gereden was reageerde hier heel nerveus op, dit vond ie echt niet leuk. Dit was ook de eerste keer dat ik werkelijk een vermoeid linkerbeen had van het vele koppelen, de koppeling in een S2 is niet van de lichtste, ook niet belachelijk zwaar maar toch, na dat stukje filerijden had ik het er effe met gehad.

Eenmaal open baan was het uiteraard weer vanouds genieten, op zich is dit geen probleem want ik zit zelden in de file, en het lokale stadsverkeer hier thuis is niet van die aard dat je vaak stilstaat. Het viel me echter op en ik kwam dit na wat zoeken ook tegen via reviews van mensen op autoscore sites.

Het schokken in de voorwielen lijkt me echter niet normaal, het is iets wat enkel op te wekken valt wanneer ik echt van pakweg 70-100 km/h stevig in de remmen ga, en dan telkens wanneer de auto onder 1000 toeren zakt en dat laatste stukje remweg af aan het maken is. Ik heb zo'n vermoeden dat dit wel eens door de 19 inch wielen kan komen?

Nadien nog een heel end met een Bulgaarse A6 gecruised die netjes bij me bleef hangen en elke actie die ik deed ook volgde, viel mijn vrouw zelfs op op een gegeven moment, bij afslag Geel gezamenlijke duimpjes uitgewisseld, een Bulgaarse A6 rijder die een Skoda kon waarderen, mooi toch. :)
 

Kanerr

Forumguru
Probeer al rond 1300 je koppeling in te trappen, dan weet je zeker dat het niet door je aandrijflijn komt.

En het nerveuze gedrag.. Is je Bily gechipt?
 

JeSko

Forumguru
Woensdag eens proberen, wellicht rijd ik er vandaag en morgen niet mee. Neen hij is niet gechipt, dat nerveuze gedrag kan ook komen doordat mijn been vermoeider werd, en ik daarom niet meer die fluwelen behandeling van de koppeling kon maken. Want normaal merk ik dit gedrag niet op bij stadsverkeer.
 

Canon-Eye

Forumguru
Als het in een file echt maar om zulke korte stukjes per keer gaat, zou je ook kunnen overwegen om telkens wat langer te wachten met optrekken zodat je meteen 2 of 3 wagenlengtes kunt opschuiven. Met de versnelling in vrij (en startstopsysteem uitgeschakeld) geef je zo je linkerbeen én je koppelingsplaten veel meer rust terwijl het uiteindelijk geen extra tijd kost.
Het vergt alleen iets meer zelfbeheersing om niet onmiddellijk de bumper van je voorligger te volgen...
 
Laatst bewerkt:

Kanerr

Forumguru
Ik zou het dan echt overwegen om hem te chippen! Wordt de auto merkbaar rustiger van en loopt veel fijner.
 

JeSko

Forumguru
@Kanerr

Na de keuring komt er een chip in van JD, die ligt al klaar thuis en brengt de auto van 105 naar 145 pk, maar veel belangrijker, van 250 NM naar 320 NM. :) Want ik weet niet of de keuring hier zoiets opmerkt en zoja, er wat van zegt.

@Canon-Eye

Goeie tip, dit komt over alsof ik een gejaagde bumperklever ben, allesbehalve, maar die verkeersituatie daar laat zo afwachtend rijden niet toe, ten eerste moet ik auto's van rechts laten ritsen daar, doe je dat niet duwen ze hem er daar wel tussen met alle gevolgen van dien, zo'n grote ruimtes laten betekent dan ook dat je meteen 3 auto's hebt die er tussen komen, en in die zone van Antwerpen kan je meteen getoeter en met pech zelfs agressief gedrag verwachten als je niet meteen vertrekt nadat je voorligger 2 meter verder is gereden, daar zit ik met 2 kleine spruitjes in de auto nl niet op te wachten. Het is trouwens ook niet zo dat ik meteeeeeen aanzet als mijn voorligger dat doet, ik doe het echt wel rustig aan en rijd defensief. ;)
 

greenlinediesel

Senior Member
@JeSko zag je topic staan op de homepage, en ben net even alle 47 pagina's doorgestoven. Je moet wat hè op de maandagochtend. Mooie S2 heb je! Leuk om alle upgrades / onderhoud te zien :-)

En wat @Kanerr zegt idd! Chipje er overheen en je hebt (nog) meer plezier van je S2. Destijds heb ik mijn Fabia ook laten kietelen, en daar werd de auto een stuk leefbaarder van.
 

JeSko

Forumguru
@greenlinediesel

Haha dat is inderdaad heel wat leesvoer om door te nemen, bedankt in ieder geval, toffe reactie! Woensdag staat er weer wat grootser te gebeuren, dan volgt een update hier :jaja:

Ja klopt dat kan de auto best gebruiken, gaat ie een stuk beter van rijden en hopelijk dan vooral bij lage toeren, daar zoek ik wat meer koppel, heb een zelfmontage aangepaste Chip van JD klaarliggen voor montage, ik lees dat de keuring er geen erg in heeft en het zelfs niet ziet, dit weekend maar eens werk van maken om hem te monteren :)
 

greenlinediesel

Senior Member
@JeSko nee inderdaad. In Nederland moet je officieel een vermogenswinst van 20% of meer melden bij de RDW. Maar dat doet natuurlijk niemand. Mijn F2 ging van 75 naar 110pk (en nog belangrijker van 180nm naar 250nm) en is er 3 jaar probleemloos mee door de keuring gekomen. Ik kon eindelijk normaal vrachtwagens inhalen :-)
 

Canon-Eye

Forumguru
die verkeersituatie daar laat zo afwachtend rijden niet toe, ten eerste moet ik auto's van rechts laten ritsen daar, doe je dat niet duwen ze hem er daar wel tussen met alle gevolgen van dien, zo'n grote ruimtes laten betekent dan ook dat je meteen 3 auto's hebt die er tussen komen, en in die zone van Antwerpen kan je meteen getoeter en met pech zelfs agressief gedrag verwachten als je niet meteen vertrekt
  1. Ik heb het natuurlijk vooral over een echte filesituatie met een rij auto's achter elkaar op een weggedeelte zonder zijwegen en zonder de noodzaak tot ritsen. Daar zul je niet snel last hebben van tussenvoegers...
  2. Getoeter van een achterligger die persé wil dat ik elke vrijkomende meter ook onmiddellijk opschuif is voor mij eerder aanleiding om nog iets langer te wachten. Noch hij, noch ik zullen onze bestemming daardoor ook maar één seconde later bereiken aangezien dat uiteindelijk bepaald wordt door het moment waarop de file opgelost is en we beiden weer vrijuit ons eigen tempo kunnen rijden.
Voor die agressie ben ik niet zo bang. Mijn deuren gaan altijd automatisch op slot en ik heb een vaste trekhaak... :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan