Status
Niet open voor verdere reacties.

JeSko

Forumguru
Dit weekend 360 km gereden, niet slecht, veel autostrade gedaan ook wat de auto voelbaar deugd doet. Nu heb ik wel de melding onmiddellijk onderhoud! Ofzoiets, kon de afspraak niet vroeger inplannen door andere plannen, afspraak staat gepland voor dinsdag, kan het kwaad hier nog een weekend met rond te rijden? Zelf denk ik het niet.
 

Canon-Eye

Forumguru
Zolang er geen lampjes gaan branden zou ik me er niet druk over maken en tot dinsdag gewoon doen wat je van plan was.
 

VAG-man

Forumguru
Nee zeker niet.
Binnenkort krijgt Sup van mij ook onderhoud. Nieuwe motorolie, oliefilter, luchtfilter, interieurfilter en nieuwe bougies. Negen tientjes en hij kan weer even voort.
 

JeSko

Forumguru
@Canon-Eye

Dat is zowiezo niet veel, buiten morgen een kort ritje en dan dinsdag ritje richting garage staat er niets op de planning :)

@VAG-man

Goed te weten, het zag er zo dreigend uit met dat uitroepteken achter de tekst in m'n Maxidot :D

@Timmer

Neen dat zeker niet, dinsdag gaat hij binnen ;)
 

JeSko

Forumguru
@Tman0961

Vandaag de lampjes gemonteerd van GP thunder en ze zien er goed uit! Ik post straks nog even een foto voor je in het donker, maar hier heb je alvast de dagfoto's :)

Eerste drie foto's zijn de oude om te vergelijken. 20200621_104151_copy_1612x1209.jpg 20200621_104211_copy_1612x1209.jpg

Twee lampjes naast elkaar.

20200621_104333_copy_1209x1612.jpg

Lampje ziet er meteen veel Feller en witter uit.

20200621_104430_copy_1209x1612.jpg

Voila!

20200621_105314_copy_1612x1209.jpg 20200621_114300_copy_1612x1209.jpg 20200621_114315_copy_1612x1209.jpg

Uiteraard geen foutmelding, en ben er echt blij mee, de foto's van de nacht situatie zullen duidelijker maken hoe licht en wit het echt is, want nu pakt mijn camera het onvoldoende op, het is witter als op de camera. :)
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Thanx @Tman0961 , ik doe mijn best om hem netjes te houden, elke week poetsen met de hand, en dankzij Cordoba gaat hij binnenkort nog strakker worden, heb goede spulletjes besteld die nog niet in mijn assortiment zaten :)

@Okki

Mijn zoontje heeft nog geen kras gezet op de auto, hij is goed opgeleerd en heeft een vaste hand, die kan echt wel schroefjes vastdraaien, doet thuis niks anders met zijn speelgoed set ;) en ik ben er uiteraard ook altijd bij haha.
 

Okki

Donateur
elke week poetsen met de hand

Zojuist weer even door de krasstraat geweest... poetsen heb ik in 3,5 jaar nog geen een keer gedaan.....lukt helaas niet wegens pijn in de armen. Op het oog ziet de Rapid er nog behoorlijk uit, maar zou wel benieuwd zijn als hij eens echt goed onder handen genomen zou worden....

Wel even een klein krasje geprobeerd weg te werken met Commandant
 

JeSko

Forumguru
@Okki

Maar is het een traditionele carwash of een No touch carwash? Die laatste is best oké hoor, wel effe kijken wat ze daar gebruiken, sommige hebben de reputatie te sterke detergenten te gebruiken, als het niet meer lukt lukt het natuurlijk niet meer, kan jij niks aan doen. Als iemand zoals @Cordoba eens losgelaten word op je auto zal er heel veel verschil zijn :)
 

Okki

Donateur
Bob's autowas......

Ik maak wel netjes alle 6 kanten van de deuren schoon, het scharnier randje van de 5e deur etc.

Helaas blijken er vaak wel vlekken van bomen of vogelpoep niet helemaal goed uit te gaan. Ook velgen worden niet altijd 100% schoon
 

JeSko

Forumguru
Ja vogelpoep is een killer voor lak, ik controleer 2 maal per dag de auto, omdat ik geen garage heb waar hij in kan, op vogelpoep, soms wel vaker omdat ik ook altijd eens snel kijk als ik gewoon buiten ga, en mijn vrouw heeft ook geleerd om altijd als ze buitengaat of de brievenbus leeg maakt eens te kijken of er geen vogelpoep aan de auto kleeft. Bomen heb ik geen last van in mijn straat.
 

Cordoba

Forumguru
@Okki Voor veel zaken is weinig of geen kracht nodig, als je de juiste techniek en spullen gebruikt. Bijvoorbeeld het kleien van de lak (zeer vast zittend vuil uit/van de lak halen met een stukje detailklei), kost weinig kracht, veel mensen gebruiken zelfs teveel kracht. Ook het aanbrengen van wax en het uitbuffen kost geen kracht als je het goed doet, alleen het polijsten kost soms wel wat moeite (met name op lastig bereikbare plekken).

Voor velgen zijn er ook speciale ijzerverwijderaars (om de vliegroest afkomstig van de remschijven er af te krijgen), en er zijn ook teerverwijderaars mocht je daar last van hebben.
Ik neem aan dat je Commandant 4 hebt gebruikt, dat is echt middel uit de vorige eeuw en bedoeld voor lakken op basis van oplosmiddel, niet voor de hedendaagse watergedragen lakken. Mijn Fabia heeft gisteravond voor het eerst sinds 5 weken een wasbeurt gehad (en ik heb juist extra uren gewerkt - auto heeft dus niet stilgestaan - op de locaties vanwege de corona), moet eigenlijk wel weer een licht polijstbeurtje hebben, maar glimt niet slecht, zie foto's hieronder, vanmiddag gemaakt nadat ik naar Essen was geweest om bier en benzine te halen.
IMG_20200621_141855NNresized.jpg IMG_20200621_141905 NNresized.jpg IMG_20200621_141708NN.jpg IMG_20200621_141640NNresized.jpg
 
Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Vooral vanaf de zijkant ziet het licht van de mistlampen ietsje rossig, maar van voor zie je vrijwel geen verschil met de koplampen.:thumbsup:
 

JeSko

Forumguru
Ja klopt was me int echt niet opgevallen, zag het pas later op de foto, denk dat de camera het niet goed oppikte, want in real life was het niet zo langs de zijkanten maar ook gewoon wit :jaja:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan