S2C na 2 maanden in de garage

zeep78

Nieuw lid
Allemaal,

Gisteren de S2C GL binnengedaan in de garage: op 4 dagen 2 keer een platte batterij gehad en dat voor een auto van amper 2 maanden. Op het moment dat de batterij plat ging, was er geen extra verbruiker in de auto aangesloten.

In de garage te horen gekregen dat het niet de eerste keer was dat ze het tegenkwamen en het gaat blijkbaar over een defecte stuurdoos, een artikel dat momenteel in backorder staat bij D'Ieteren, wachten dus. De defecte stuurdoos laat lampjes zacht branden wanneer de wagen stilstaat waardoor de batterij langzaam maar zeker wordt leeggezogen.

Van de garage direct en zonder problemen een vervangwagen (VW Golf Plus) gekregen die ik mocht gebruik totdat mijn auto weer perfect in orde zal zijn. Verder steeds perfecte service bij Garage Verellen Beerens in Mol (BE). Een aanrader.

Overigens heeft men gisteren in de garage ook de transport-demperblokken van tussen de schokdempers van de achterwielen gehaald. Ik vond al dat de auto enorm stug was achteraan en bij het wisselen van winter- naar zomerbanden heb ik ze zelf ontdekt. Het gaat over fluo-gele bus-vormige blokjes net boven de schokdempers achteraan. Ze worden enkel gebruikt bij de Greenline-versie, niet bij de gewone versie. Blijkbaar had mijn collega met zijn auto identiek hetzelfde probleem (afgeleverd bij een andere garage).

Kijk het zeker na, mogelijk zijn er nog wagens met hetzelfde euvel. Je kan de blokjes zelf verwijderen zonder gereedschap door eenvoudigweg de achterkant met een krik omhoog te draaien. succes!

Stevens

Nieuw lid
Wat een slechte garage, die blokken zetten tegenwoordig veel merken tussen hun schokdempers zodat de mannen in de fabriek en de transportmannen niet te gek kunnen doen met die auto's. Die rijden echt slecht dan, want je hebt quasi geen verend vermogen op die dempers. Dit vind ik nu wel een grove fout eerlijk gezegd,

CDO

Forumguru
Transport blokken is en blijft een probleem. Kan me een verhaal herinneren uit Autovisie van de introductie periode van de GolfIV 110pk TDI. Klant kon met geen mogelijkheid een fatsoenlijk gebruik realiseren. Pas na 10.000 km of zoiets kwamen ze er achter dat hij met de transport blokken rond reed. Kwam dus omstreeks 1998-2000 ook al voor en tot op heden dus niets van geleerd..

Kunne ze de stuurdoos niet wisselen met een uit en voorraad auto zodat je weer snel kunt rijden???

Fabia

† In Memoriam
Dat van die transportblokken blijft echt een slordigheid. Dit is niet de eerste keer dat er over geklaagt wordt op het forum.

Bovenaan Onderaan