[S2] Zenic ZE-NC2010 in combinatie met Sound Systeem Ambintion Businessline

RogerS

Forumguru
Als een Peugeot 407 SW rijder ben ik mij aan het oriënteren op een Skoda Superb Combi 1.8 TSI automaat in de Ambition Businessline uitvoering.

Een groot nadeel van deze uitvoering vind ik het Amundsen navigatiesysteem O.a. kosten van de kaarten, zeker als je een stuk of 6 west Europese landen wilt hebben is gewoon absurd. 6 * 129 Euro = 774 Euro :shocked:. Daarnaast ben je ook nog eens relatief veel geld kwijt voor Bluetooth integratie en een aansluitmogelijkheid van een USB stick/HD voor muziek. In totaal zou dit grapje dan 1394 Euro kosten. En dan heb ik nog niet dat je over maximaal 3 jaar je nieuwe kaarten wilt hebben....

Nu ben ik an het kijken voor de ZENEC NC-2010 systeem dat nu ook speciaal voor de Superb verkrijgbaar is. Voor een 1100 Euro heb je eigenlijk een veel moderner systeem waarbij het upgraden van de kaarten ook nog vele malen goedkoper is....

Nu heb ik echter op enkele Duitse fora gelezen dat er mogelijk integratie problemen zijn met het aparte Sound Systeem (dat standaard op de BusinessLine zit).

Ik heb nu enkele vragen:
1] Heeft iemand al ervaring met de ZENEC NC-2010 in de nieuwe Superb?
2] Ook in combinatie met het Sound Systeem?
3] Wat zou een dealer teruggeven voor een niet gebruikt Amundsen navigatie systeem?

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Overigens opteer ik waarschijnlijk voor de Amazonian Green Metallic.
O ja de optie om de Elegance uitvoering te nemen voor het Columbus navigatiesysteem (kaarten voor West Europa zijn wat realistischer geprijsd...) valt af omdat mijn vrouw liever geen lederen bekleding wil hebben in verband met onze kleine kinderen...
 

Wasmachineman

Forumguru
de optie om de Elegance uitvoering te nemen voor het Columbus navigatiesysteem (kaarten voor West Europa zijn wat realistischer geprijsd...) valt af omdat mijn vrouw liever geen lederen bekleding wil hebben in verband met onze kleine kinderen...

Ik neem juist wel lederen bekleding omdat we kinderen hebben. We zijn nog steeds in de opvoedfase (wie niet) maar alle troep die ze maken kan makkelijker verwijderd worden als je leder hebt.
En daarnaast heeft de Elegance BL nog meer extra's zoals memory op stoelen bijvoorbeeld. Maar die Columbus is echt beter dan de Amundsen ! Zeker als deze Columbus goed beveiligd is.

Welkom op het forum hier trouwens.
 

quorumz

Actief lid
ik ga zelf ook van leer terug naar "normale" stof helaas. leer is idd juist makkelijker schoonmaken, doekje klaar:)
 

RogerS

Forumguru
Ik neem juist wel lederen bekleding omdat we kinderen hebben. We zijn nog steeds in de opvoedfase (wie niet) maar alle troep die ze maken kan makkelijker verwijderd worden als je leder hebt.
En daarnaast heeft de Elegance BL nog meer extra's zoals memory op stoelen bijvoorbeeld. Maar die Columbus is echt beter dan de Amundsen ! Zeker als deze Columbus goed beveiligd is.

Welkom op het forum hier trouwens.

Bedankt voor de tip maar bij mij in de auto wordt niet gegeten en gedronken. Als wij dat willen doen dan stoppen wij even. Mijn ervaring met leer, Peugeot 306 Roland Garros met deels witte lederen bekleding, is dat dit toch kras gevoeliger is dan stof. En toen hadden wij nog geen kleine kinderen. Daarnaast vind mijn vrouw de sunset optie niet fijn omdat de auto dan zo donker wordt (ik opteer dan nu ook voor de rolgordijntjes in de achter portieren wat ik nu ook in de Peugeot heb.).
 

van_der_P

Senior Member
Daarnaast vind mijn vrouw de sunset optie niet fijn omdat de auto dan zo donker wordt (ik opteer dan nu ook voor de rolgordijntjes in de achter portieren wat ik nu ook in de Peugeot heb.).

Je kunt natuurlijk ook kiezen voor het panoramadak, dan valt het met dat donker worden wel mee. Werkt zeer ruimtelijk
 

Wasmachineman

Forumguru
Bedankt voor de tip maar bij mij in de auto wordt niet gegeten en gedronken. Als wij dat willen doen dan stoppen wij even. Mijn ervaring met leer, Peugeot 306 Roland Garros met deels witte lederen bekleding, is dat dit toch kras gevoeliger is dan stof. En toen hadden wij nog geen kleine kinderen. Daarnaast vind mijn vrouw de sunset optie niet fijn omdat de auto dan zo donker wordt (ik opteer dan nu ook voor de rolgordijntjes in de achter portieren wat ik nu ook in de Peugeot heb.).

Je hebt er goed over nagedacht al !:xyxthumbs:
Succes verder en tot ziens op het forum.
 

RogerS

Forumguru
Je kunt natuurlijk ook kiezen voor het panoramadak, dan valt het met dat donker worden wel mee. Werkt zeer ruimtelijk

Daar heb je gelijk in. Ik heb nu ook in de 407 een glazen panoramadak. Het is wel mooi maar om daar nu 1250 euro voor te betalen. Bij de 407 is de lamellen hemelbekleding een van de punten die wel eens kapot wil gaan (gelukkig bij mij nog niet). Reparatiekosten bijna 1300 euro. :crazy: Dat is het mij niet waard.

Overigens deze vragen staan nog open:
1] Heeft iemand al ervaring met de ZENEC NC-2010 in de nieuwe Superb?
2] Ook in combinatie met het Sound Systeem?
3] Wat zou een dealer teruggeven voor een niet gebruikt Amundsen navigatie systeem?
 

RogerS

Forumguru
Je hebt er goed over nagedacht al !:xyxthumbs:
Succes verder en tot ziens op het forum.

Het is ook geen pakje boter dat je koopt en ik hoop van een mogelijk nieuwe Skoda langer plezier te hebben dan mijn huidige Peugeot. Die gaat weg vanwege de vele mankementen....
 

RogerS

Forumguru
Inderdaad lijkt het Soundsystem de plaatsing van andere radio's, zoals de Zenec, bemoeilijkt, zo niet onmogelijk gemaakt. Zie bijvoorbeeld ook http://www.zenec.com/uploads/media/ZENEC_KL_Skoda_Octavia2_01.pdf: "Soundpaket wird von ZE-MC5600 nicht unterstützt"

Nog bedankt voor de tip. Ik heb ook al gelezen, vooral op Duitse fora dat de radio-ontvangst slecht is van de NC2010 omdat deze geen gebruik maakt van de twee antennes. Misschien toch maar eens overwegen om na te vragen wat het kost om de Amundsen te vervangen door de Columbus.
 

RogerS

Forumguru
@RogerS : Rond de 1000 Euro misschien ?

Als ik zo'n aanbod zou krijgen zou ik het waarschijnlijk wel doen. Nu maar eerst eens bellen voor een proefrit bij Auto Primair in Sittard voor a.s. zaterdag. Helaas waren alle auto-dealers vandaag dicht (tuincentra etc waren wel open in Sittard).
 

Superbbb

Nieuw lid
Heb afgelopen zaterdag de Superb Combi Ambition BL bsteld (met Amundsen) en betaal € 199,00 voor de kaarten van Benelux/Duitsland/Alpenlanden/Italië/Spanje/Portugal (reeds op een SD kaart geïnstalleerd) dus de kosten voor extra kaarten vallen wel mee vind ik.
 

Wasmachineman

Forumguru
Dat valt erg mee. Ze wilde je niet meer laten weglopen, dus uitonderhandelen en bestellen. Goed gedaan dus! Je wilt wel iets betalen maar niet achterlijk veel. Iedereen blij!
 

RogerS

Forumguru
Heb afgelopen zaterdag de Superb Combi Ambition BL bsteld (met Amundsen) en betaal € 199,00 voor de kaarten van Benelux/Duitsland/Alpenlanden/Italië/Spanje/Portugal (reeds op een SD kaart geïnstalleerd) dus de kosten voor extra kaarten vallen wel mee vind ik.

Dat is heel netjes van de dealer:xyxthumbs: alleen in hoeverre zijn de kaarten legaal want moet je niet de originele CD eigenlijk hebben? En wat als je over twee jaar de kaarten wilt updaten. :crazy:

Overigens vind ik het een erg behulpzaam forum, net zoals het 407 forum....
 

MarcoO2

Forumguru
Veel dealers zetten de kaarten bij aflevering op de harde schijf (of op een SD-kaartje). Op die manier heb je ze mijns inziens wel legaal verkregen (als onderdeel van de deal die je maakte). Ik zie niet in waarom je dan over DVD's zou moeten beschikken, de wijze waarop gegevens geleverd worden lijkt mij op zich niets uit te maken.
 

Wasmachineman

Forumguru
Dat is heel netjes van de dealer:xyxthumbs: alleen in hoeverre zijn de kaarten legaal want moet je niet de originele CD eigenlijk hebben? En wat als je over twee jaar de kaarten wilt updaten. :crazy:

Overigens vind ik het een erg behulpzaam forum, net zoals het 407 forum....

Als je ze betaalt bij een dealer zijn ze legaal !?
 

Superbbb

Nieuw lid
Het zou kunnen dat het niet 100% legaal is, wanneer je immers een nieuwe PC aanschaft zit Windows er vaak al op maar krijg je tevens de software op CD erbij.

In de offerte van de officiële Skoda dealer staat letterlijk "SD kaart Amundsen incl. software Benelux, Duitsland, Alpen en Frankrijk" Hier heb ik tijdens het sluiten van de deal "aanvulling Italië en Spanje/Portugal" bij bedongen.

Ik denk wanneer ik de dealer over een jaar of twee een paar tientje bied om de nieuwste sotware op een SD kaart te zetten ze daar geen probleem van maken (ze kopen immers 1x per jaar een navigatie CD/DVD en zetten alles zelf over op een SD kaart (easy money!)
 

RogerS

Forumguru
Ik heb zojuist bericht ontvangen van ACR Reijnders dat men bij ZENEC succesvol de NC2010 heeft geïnstalleerd met de Sound Systeem van de Superb. Reijders geeft aan dat hij het nu ook bij een klant heeft gemonteerd.

Omdat wij besloten hebben voor de Elegance Businessline met Columbus wacht ik waarschijnlijk met de ZENEC totdat het dievengilde de Columbus onvrijwillig heeft gedemonteerd.:1439: Zeker omdat de de Bluetooth module nu naast het Remote SIM Access Profile ook het Hands Free Profile en Streaming Audio ondersteunt.
 
Bovenaan Onderaan