[S2] Weer terug naar het oude nest....??

Peter79

Actief lid
Nadat ik vorig jaar mijn O2 heb ingeleverd met ruim 192000km op de teller, moest ik een poolauto rijden.
Het werd een BMW 325D Touring van mid 2008. Qua motor en wegligging misschien wel de beste auto die heb gehad (3liter 6 cilinder, waanzinnig), qua ruimte een drama.
Wat miste ik mijn bekerhouders, grote armsteunen, vakjes hier en daar en maar niet te praten over de fantastische kofferruimte. Bewust gekozen voor vliegvakanties, want met de auto konden we max 3 dagen weg...

Maar nu gaan we weer iets nieuws doen en de auto mag worden ingeruild. Nu zit ik toch te kijken op het oude vertrouwde nest en zit te denken aan een S2 Combi Elegance Business Line 2.0TDI DSG. Als ik het goed heb, is dit toch een zeer compleet model met alles erop eraan.

Maar misschien een C5 tourer, A4 Avant of zelfs de nieuwe S-Max zitten in mijn hoofd. Nu weet ik wel dat hier alleen maar Skoda-minded mensen zijn, maar toch wel met wat vergelijkingskennis.
Jullie input is welkom om een goede keuze te maken....alvast bedankt
 

Falcon

Donateur
Geef ons eens wat meer variabelen! :) Motor, ruimte, hoeveel pers., budget, minimale opties etcetra.
 

Peter79

Actief lid
Minimaal 2.0 l diesel, automaat, genoeg ruimte (momenteel 2pers, kan 3 worden...:) ), navi, goede stoelen (bij bmw dramatisch), verder weinig echte wensen buiten het feit dat het een complete auto moet zijn, die stijlvol is maar ook praktisch. Budget 45K
 
Als je een goede automaat wilt, zit je heel goed bij de DSG (is bij Audi S-tronic denk ik), die van Citroen is een beetje verouderd vrees ik en is ook nog ene automaat van het "oude" type (en ook gulziger). Ford heeft ook zoiets als de DSG ze noemen die Powershift geloof ik.
 

Falcon

Donateur
Superb Combi 2.0 TDI Elegance BusinessLine met DSG... even bijvullen met leer, metallic, keyless-entry, pano-dak+zonnecellen, 18inch velgen, sportonderstel en misschien nog wat andere leuke spele dingetjes en je hebt volgens mij alle opties die je maar kunt bedenken voor 45k. Ik kwam op 46k max uit :D

Waar je bij de andere merken waarschijnlijk op zal moeten bezuinigen.
 

___JC___

Forumguru
De motor en rijeigenschappen van zo een S2 gaan denk ik wel zwaar tegenvallen na zo een BMW. Maar goed je krijgt er veel comfort voor terug.
 

Skody

Actief lid
Minimaal 2.0 l diesel, automaat, genoeg ruimte (momenteel 2pers, kan 3 worden...:) ), navi, goede stoelen (bij bmw dramatisch), verder weinig echte wensen buiten het feit dat het een complete auto moet zijn, die stijlvol is maar ook praktisch. Budget 45K

Heb zelf de SII Combi Elegance BL 2.0 TDI (170 PK) met DSG. Alle toeters en bellen zitten er op, inclusief lederen stoelen electrisch verstelbaar, verwarmbaar etc.. Voor jou budget passend als een maatpak qua ruimte, luxe en uitrusting (zie album).
 

RogerS

Forumguru
Ik heb zelf even de "buik ervan vol" van de PSA kwaliteit (vandaar dat ik mijn 407 SW ga inruilen voor de S2 Combi) maar als dat voor jou geen probleem is dan zou ik zeker naar de C5 kijken. Qua styling echt geweldig. Heeft wel iets minder ruimte dan de S2. De diesel is perfect alleen de automaat kan niet tippen aan de DSG van VAG.
 

Peter79

Actief lid
Als ik het zo lees en ik ben ook naar dealer in Venlo in geweest en dan moet ik toch zeggen dat het een zeer complete auto is. De zit is goed, ruimte enorm en de luxe die je krijgt voor je geld is enorm.
Een proefrit met de C5 heb ik pas gemaakt en daar vond ik de automaat inderdaad niet erg soepel. En je moet de vering in de Sportstand zetten, want die Citroen vering heeft niet mijn voorkeur.
Ik ga een proefrit plannen met de S2, dat is zeker. Zal even kijken bij de album Skody, bedankt voor de tip.
Qua rijeigenschappen weet je dat als je van een 325D afstapt, dat het even iets minder is, maar je krijgt er wel heel veel terug. En ik zou niet rouwig zijn als ik de BMW in zou moeten ruilen voor een S2 en de vrouw al helemaal niet.
Hou jullie op de hoogte, bedankt in ieder geval voor alle tips/adviezen.
 
Bovenaan Onderaan