[S2] Webasto Standkachel in 1.6 TDI

miel

Actief lid
Ok,

ben eea aan het uitzoeken voor mijn nieuwe Superb (einde jaar op kenteken). Webasto heeft geen officiele aansluitschema's voor de 1.6 tdi van Skoda, wel voor die van Volkswagen..

Ik heb een Webasto werkend in mijn huidige 1.6 (van 2012). Heeft iemand hier een Webasto in een facelift versie van de Superb met 1.6 tdi zitten?

(of is de motor hetzelfde gebleven en de aansturing ook? (het is vooral de boordcomputer waar mogelijk de problemen zouden kunnen ontstaan...).
 

Joske

Forumguru
Weinig Webasto's hier op het forum hoor ;)

Denk dat je zo een info het best probeert te vergaren bij een installateur van Webasto of bij Webasto zelf
 

miel

Actief lid
Webasto zelf heeft me de info gegeven dat ze het officieel niet ondersteunen maar wel aan zouden durven..... vandaar mijn vraag of iemand deze combi al heeft.... (buiten ikzelf, zonder te weten dat het niet ondersteund werd)
 

Joske

Forumguru
En zij hebben ook aangegeven dat de BC mogelijks een probleem zou kunnen vormen? Dus eigenlijk de instelling en aansturing er van?
 

miel

Actief lid
precies.., maar ook mijn huidige auto zou niet ondersteund worden en daar zit gewoon een Webasto werkend in..
 

Joske

Forumguru
Je spreekt trouwens over de FL van de Superb. Onderhuids wordt daar door de band weinig verandert maar het kan best dat er natuurlijk een nieuwere module in zit.

Persoonlijk zou ik het gewoon aandurven :jaja:
 

miel

Actief lid
ik persoonlijk ook, maar de leasemaatschappij is een ander verhaal... vandaar dat ik zoek naar ervaringsverhalen
 

030

Forumguru
Ze zijn er nu een aan het installeren op een Octavia 1.6 TDI die ik vrijdag ophaal. Wat wil je weten (ik installeer niets zelf dus daar kan ik je niet mee helpen)?
 

miel

Actief lid
Een Webasto? En is daar een "officiele" kit voor?

want dan zou ik de gok nog beter durven nemen.....
 

030

Forumguru
Ja, een Webasto. Veel meer info qua type e.d. heb ik niet. Onderstaand is alles wat er op de bon staat:

- Standkachel zonder aansturing
- Aansturing standkachel via Iphone

Mocht je echt een typenummer nodig heben, let me know. Dan klim ik even in de pen richting de dealer.
 
Laatst bewerkt:

miel

Actief lid
als je het na zou willen vragen zou heel fijn zijn....Trouwens.... laat maar...

voor de O3 1.6 tdi levert Webasto wel ondersteuning.... dus heeft geen zin...
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan