[S2] foto van radio swing display als je achteruit rijdt

MinT

Lid
Ik heb een Skoda Superb II ambition automaat besteld en ben een beetje de weg kwijt..
Volgens de dealer was de standaard radio (Swing) vwb het tonen van het achteruitrijden net zo goed als de Bolero maar dan zonder een kleurenscherm.

Als ik in de handleiding (pdf) van de Swing kijk heeft men het alleen over het PDC geluid. Als ik op de forum zoek staat de ene keer dat er iets visueels te zien is (thread over trekhaken bij een Octavia Salon model of zo) en bij weer een andere thread heeft niemand geantwoord.

Vandaar mijn vraag : kan iemand met dezelfde Superb II uitvoering een foto maken of vertellen wat je nu op het display van de Swing te zien krijgt als je achteruit rijdt ?

LenK

Forumguru
Is het niet zo dat bij alle originele dubbel inch apparaten er een visuele PDC weergave is?

Op de Skoda website staat bij specs van de Swing

"DOT-matrix display ook voor weergave van de buitentemperatuur, tijd, Climatronic instellingen en parkeersensoren"

Komt er op neer dat je de bovenkant van de auto ziet met op de hoeken meer of minder streepjes die de benadering van obstakels aangeven. Zoiets in het geval het monochrome display van de Swing ws.
Audience.jpg

MinT

Lid
Ik vertrouw eerlijk gezegd de dealers(verkopers) niet meer.
Je vraagt ze iets en je krijgt een antwoord achteraf blijkt het net wel of net niet zo te zijn. Vraag je een proefrit krijg je radio Bolero of wat anders. Wil je de radio Swing aanzetten dan mag hij of niet in zijn achteruit of de accu is niet aangesloten..

Zo ook hier. Ik heb op youtube gezocht op deze forum en in de handleiding.
Enige wat ik kan achterhalen is dat de volume voor het PDC in te stellen is.

Zodoende deze directe vraag : wie rijdt er in een SuperbII Ambition met radio Swing en kan hij/zij een foto maken wat je te zien krijgt (nogmaals : heb het niet kunnen vinden in de handleiding/pdf)

LenK

Forumguru
Ja helaas.
Dat zijn de zelfde lui die als ze in een winkel werken zeggen: "als het er niet staat dan hebben we het niet" of "het komt wel weer een keer binnen". Onkundig en met name ongeinteresseerd.
Maar gelukkig zijn er ook nog echte verkopers die van hun vak en hun auto's houden en er wel alles van af (willen) weten. Probeer ze alleen maar eens te vinden.
Om op je vraag terug te komen: ik ben er van overtuigd dat er beeld en geluid is voor de PDC.
En ik zie dat je al besteld hebt, dus zo'n halszaak is het dan toch niet als je geen foto te zien krijgt.

G-DRIE

Nieuw lid
Ik heb een octavia met Swing. In eerste instantie gaf ie niets weer bij achteruit rijden. Even teruggeweest naar de dealer, aan de computer gehangen en nu geeft ie wel weer op het display.

Sand3r

Senior Member
Als je je bestelling nog kan wijzigen en ruimte in het budget hebt, neem dan de bolero radio inclusief het soundpakket a ongeveer 900 euro dacht ik.

De radio zelf is een mooie aanvullig in het dashboard en je kan er SD kaarten in stoppen met MP3´s.

Het soundpakket geeft de geluidsweergave een mooie upgrade

Okkie2

Nieuw lid
Ik heb ook een swing. Dat ziet er overigens net iets anders uit dan de foto waar eerder naar verwezen werd.
Het lijkt er wel op, maar ik heb een duidelijker onderscheid tussen zijkanten en achterkant.

Als je wilt kan ik er een fotootje van maken...

Michel

Forumguru
Zoals Okkie2 al aangeeft ziet de Swing in de Octavia II er een tikkeltje anders uit dan voor de Superb, maar het aantal knoppen en functies is identiek. Volgens mij is alleen de buitenkant verschillend en is de interne hardware (nagenoeg) gelijk aan elkaar. Ik meen ergens te hebben gelezen dat de hardware van Blaupunkt is.

Bijgevoegd een foto van mijn Swing op het moment dat ik de auto in de achteruit zet en dus de parkeersensoren activeer.

Op de foto zie je niet de balkjes die aangeven dat je een object nadert, omdat de achterkant van mijn auto op dat moment niet dicht genoeg op een ander object stond. Mijn auto heeft overigens alleen sensoren op de achterbumper. Het display laat in het geval van een naderend object trouwens ook zien in welke hoek zo'n object (fiets, paal, auto, plantenbak etc.) zich bevindt.

In het geval van de Superb zal de illustratie van de auto er waarschijnlijk iets anders uitzien, omdat deze er van bovenaf natuurlijk anders uitziet dan een Octavia.

Bijlagen

• DSC_0290.jpg
    DSC_0290.jpg
    91,4 KB · Weergaven: 267

Okkie2

Nieuw lid
Brrrrrr!
Heb ik met bibberende handen een foto gemaakt, zie ik dat iemand me voor is geweest.
Ik ben nog wel even naar achteren gereden zodat je wel wat streepjes ziet :)

Ook heb ik een vaste trekhaak, geen probleem met de PDC. De streepjes zijn onderverdeeld in 4 stukken zodat je weet aan welke kant het obstakel is(op de foto zie je er maar 2)

Als je hem in z´n achteruit zet, wordt de muziek zachter, dat is in te stellen trouwens, en hoor je de piepjes.

Bijlagen

• DSC_5187.jpg
    DSC_5187.jpg
    43,6 KB · Weergaven: 302

Michel

Forumguru
@Okkie2: Ik moet toegeven dat de foto van jouw Swing wel wat meer verduidelijking geeft aan de TS. Maar ik had niet zo'n zin om mijn auto even te verplaatsen om die balkjes tevoorschijn te toveren. :D
Al was het maar, omdat mijn Octavia momenteel volledig bevroren is, incl. de ramen. dus ik heb 0,0 uitzicht naar buiten.

MinT

Lid
Als je je bestelling nog kan wijzigen en ruimte in het budget hebt, neem dan de bolero radio inclusief het soundpakket a ongeveer 900 euro dacht ik.

De radio zelf is een mooie aanvullig in het dashboard en je kan er SD kaarten in stoppen met MP3´s

Er komt MMI met ipod connector en daarnaast een Fiscon met A2DP voor de iPhone. Samen met de analoge AUX heb ik dan 3 inputs. Lijkt me zat.

Ik zou een Bolero willen maar schrik af van de diefstalgevoeligheid. Dan maar een wat lelijker radio :laugh:

Michel

Forumguru
Dit zijn dus 2 bijna dezelfde radio Swings bij de Octavia ?

In beide gevallen is het inderdaad de Swing radio voor de Octavia. Voor de Superb ziet hij er iets anders uit, maar er zitten exact dezelfde knoppen op en volgens mij ook dezelfde functionaliteit.

clapton

Senior Member
Mocht het nog nuttig zijn, toch maar mijn reactie:
Ik heb een Swing in mijn Yeti Ambition met uitsluitend achter 4 parkersensoren.
Bij achtuitinschakelen krijg ik een bevestiging toon dat de PDC werkt, het geluidsnivo van de radio wordt gedempt. Er komt een afbeelding van een auto in beeld (wit) en de vier sensoren worden afzonderlijk getoond. Bij het naderen van een obstakel gaat de bekende pieptoon steeds sneller en zie je op de Swing welke sensor, door het oplopen van horizontale streepjes, een obstakel meet. Ik vind het een prima systeem. Mocht het echt nog noodzakelijk zijn dan wil ik wel een fotootje gaan maken. (P.s. lelijk is de Swing echt niet en geeft veel informatie in de display weer, buiten temperatuur, ingestelde temperaturen gescheiden climatcontrol)

weet iemand of het bovenstaande ook in een fabia combi 1.2 tsi ambition zit?
hier ook alleen 4 achtersensoren en radio swing.
ik bedoel dus, het in beeld zien van de auto, in de radio.

clapton

Senior Member
Jeffrey76,
of de radio is aangepast voor de Yeti weet ik niet, ik verwacht van niet.
het beeld is overigens zeer duidelijk en je kunt goed zien waar een obstakel zich bevindt.
Moet wel bekennen dat ik in de praktijk niet meer kijk naar de radio en uitsluitend op de geluidsignalen vertrouw.

de verkoper had het wel over "streepjes in een display", waarover ik zoiets had van, oke....
maar toen ik de beschrijving van de swing radio las(op internet ergens gevonden)stond er niets in over de pdc optie.
ik dacht dus, die heeft zich waarschijnlijk vergist.
mede doordat hij er nog niet zolang werkte.
maar er blijkt dus wel degelijk zoiets te zijn.

Bovenaan Onderaan