[S2] Ervaringen met Privacy Shades en of Sonniboy's?

michelover

Forumguru
Bevalt prima

Ik heb vanaf het begin de schermen er in zitten en het bevalt me prima. Zitten stevig vast en ik persoonlijk vind het niet te donker achterin. Met geopende ramen achterin ook geen problemen. Montage was een eitje nog net geen 10 minuten werk. Heb de mijne gewoon bij de dealer gekocht,staan namelijk in de lijst met accessoires.
Kijk maar op deze link http://www.skoda.nl/home/modellen/superb/superb/accessoires/interieur/0,17063,19917_D0Lnl,00.html
De link wie jij volgt is volgens mij voor de Superb I.
 

Tallguy

Forumguru
Topic verplaatst naar Onderdelen van derden. Sunnyboys en shades zijn nl niet van Skoda zelf.
 

skodaoctavia2

Actief lid
sonniboys in mijn O2
perfekte pasvorm en zit als gegoten :laugh: makkelijk te demonteren.
privacy shades hebben een nadeel het gedeelte van de achterruit heeft een naad, bij de sonnyboys bestaat die uit 1 stuk. de prijs van de shades is gunstiger.
 

Heukie

Lid
Sonniboys ook in mijn O2. Ideaal. In het begin had ik nog gedacht ze er in de winter uit te halen, maar ze zijn blijven zitten.
Ook met raam open rijden helemaal geen probleem.
Schermen hebben zelfs meerdere functies, en de kinderen zitten uit de zon, en ik hoef niet van die raam stickers voor de kinderen op mijn ramen :baby012:
 

Rolle

Senior Member
Privacy shades in mijn O2 combi. Naad aan de achterruit valt zeker mee geen last van. In combinatie met getint glas kan je van buitenaf absoluut niet meer in de wagen kijken.

Mijn dochter heeft nu geen last meer van de zon. En mijn nichtje van 5 vind ze leuk.
 

Ralph

Lid
Ik heb in mijn RS ook getinte ramen, maar het hield niet genoeg zonlicht tegen voor kinderen. Nu heb ik er folie overheen laten zetten van 3M die 70% UV tegenhoud.

Geweldig spul! Geen last meer van de zon en geen warmte ontwikkeling meer!
 

michelover

Forumguru
@Rombout , ik weet niet of op je Superb net als bij mij ook de automatisch dimmende spiegels (binnen/buiten) zitten maar als je een privacy shade op het achterruit monteerd werkt dat niet meer. Heb het getest met de affabriek zonwering en inderdaad als deze omhoog is werkt de auto- dimstand niet meer. Is overdag uiteraard geen probleem maar zo snel de grote gloeilamp onder is kan het wel handig zijn dat deze functie werkt.
 

Octavia_II

Actief lid
Ik heb ook de Sonniboys in mijn O2.
Super goed, schaduw voor de kids, niet te donker tijdens rijden in de nacht en rijden met open ramen (< 100km/h) is zeer goed te doen.
Oh ja, vliegen en ander ongedierte kan ook niet binnen komen! :D
Groet,

Charlie
 

octavia_J

Nieuw lid
Ik heb net Privacy Shades gemonteerd in mijn 02 en dat ziet er erg netjes uit. Ik ben er tot nu toe erg blij mee, eindelijk van die dingen met die zuignappen af die steeds naar beneden vallen.
ps1.jpg

ps2.jpg

ps3.jpg

ps4.jpg
 

Joaker

Nieuw lid
Ideale dingen. Ik heb ze in mijn Altea, Focus en V50 gehad. En in de Superb komen ze ook.
 

Canon-Eye

Forumguru
de automatisch dimmende spiegels (binnen/buiten) [...] maar als je een privacy shade op de achterruit monteert werkt dat niet meer.
Deze observatie uit 2010 klopt niet met mijn ervaring in m'n (vorige) OII-combi. De automatische dimfunctie daarin werkte perfect, ondanks het Sunnyboys scherm voor de achterruit.
Overigens: ik heb nu wederom Sunnyboys in de Fabia combi. Die heeft geen dimfunctie - maar dat is eigenlijk ook niet eens nodig dankzij datzelfde Sunnyboys scherm...
Kortom: nóóit meer zonder!

(Terzijde: die streep middenin vanwege de deelbare privacy shades vind ik heel storend/lelijk, dus die wil ik echt niet)
 
Inderdaad, de dimfunctie werkt prima met de privacy shades gemonteerd.
Ik heb ze nu bijna 2 jaar en wil eigenlijk ook niet meer zonder.
 

TL@

Forumguru
Ik heb de Sonnyboys gehad en nu getint glas (95%) en de dimfunctie werkt inderdaad nog steeds perfect. Op mijn vorige had ik toch met een beetje nagellak (donker rood, het vrouwtje had geen zwarte) de lichtsensor aan de binnenspiegel wat donkerder gemaakt (die op de achterkant, niet die op de voorkant) zodat de spiegel wat sneller zou dimmen, werkt ook goed maar heb nu de moeite niet gedaan omdat het effect niet zo gigantisch groot is.
 

Wilko

Senior Member
@octvaia_J: Waar zijn die lusjes voor die ik bovenaan elk deel zie bengelen? Is dat om ze makkelijker er weer uit te krijgen of zijn dat alleen maar merkjes o.i.d.?
 

octavia_J

Nieuw lid
Die lusjes zijn inderdaad om ze eruit te halen. Daarmee trek je ze uit het klemmetje. Volgens mij zou je ze er ook af kunnen knippen. Het ziet er op de foto storender uit dan ik in de praktijk ervaar.
 

Placebo

Nieuw lid
Is er buiten de prijs een verschil tussen Privacy Shades en Sonniboy's?
Sta nl. op het punt een van deze aan te schaffen voor de Supurb combi.

Groeten
Placebo
 

EdK

Forumguru
is deze week uitgebreid besproken in een topic
Dus doe even een search en je weet het zo !
 
Bovenaan Onderaan