[S2] Bluetooth-instellingen van twee telefoons behouden?

BMJK

Nieuw lid
Dag Skodarijders,

Sinds twee weken rijden wij heerlijk in een fantastische Skoda S2. Hierin kunnen we ook handsfree bellen via de bluetooth (en Amundsensysteem) alleen... Mijn vrouw moppert als ik als laatste berijder mijn Desire HD heb gekoppeld en haar iPhone er niet meer in staat en ik 'mopper' als zij als laatste haar iPhone gekoppeld heeft.

We kunnen blijkbaar niet twee telefoons gekoppeld houden of in de instellingen behouden. Het is ofwel de een of de ander. Is het wel mogelijk om twee telefoons blijven te herkennen? Nogal 'lastig' als een van de twee telkens vooraf het rijden de telefoon moet instellen als zijnde nieuw toe te voegen telefoon...

Heeft iemand de oplossing in pacht?
 

RogerS

Forumguru
Hallo BMJK,

De eerste vraag is natuurlijk, welke bluetooth module heb je. De standaard af fabriek of een MoBirdge bijvoorbeeld?

Ik heb zelf de standaard af fabriek premium bluetooth module en deze kan de instellingen van 3 telefoons onthouden. Bij ons is dat nu voor de BlackBerry Bold 9780, Samsung H1 en een instapmodel van Samsung. De eerste twee werken via rSAP en de laatste via HFP. Geen enkel probleem.
 

Darkside

Forumguru
Volgens mij kan dat ook bij de mObridge. Als test zijn er toen een aantal profilen van de medewerkers van de dealer ingezet.
Je zou dan gewoon via maxidot moeten kunnen switchen.

ps is het niet zou dat de auto een aantal zaken onthoudt aan de hand van de sleutel die gebruikt wordt. Dus als je je eigen sleutel gebruikt heb je je eigen instellingen mbt maxidot (en ook BT settings?).
 

BMJK

Nieuw lid
Pfff, lastige tegenvraag. Ik denk dat ik dit ergens in het boekje gezien heb... Moet ik vanavond even naar kijken!
 

jopla

Nieuw lid
Ik heb ook een nieuwe S2 met Bluetooth af-fabriek.
Via de maxidot heb ik de twee telefoons opgeslaan (elk onder een eigen profiel, een nokia en een blackberry).
Hij connecteert automatisch met één van de twee telefoons. Twee tegelijk kan hij blijkbaar niet.
(ik weet het niet zeker, maar denk dat hij altijd de eerste neemt die hij vindt)
Als één van de twee telefoons geconnecteerd is met de bluetooth, en je wil eigenlijk de andere connecteren, dan moet dat via het maxidotscherm geregeld worden.

dat van die sleutel heb ik geen idee van, maar zou ik ook wel eens willen weten!
 
Volgens mij zijn de instellingen van de sleutel alleen van toepassing op elec. stoelen, spiegels en clima en niet op radio / bluetooth. Inderdaad eens opzoeken in het boekje.
 

hemi24

Forumguru
is het niet zo dat het laatst verbonden toestel weer als eerste getracht wordt te verbinden en indien deze niet beschikbaar is één van de overige gekoppelde telefoons?

Als de instellingen elke keer verloren gaan, moet je eens proberen om na het verbinden en ingeven van de pincode op [save] te drukken in het maxidot...
 

BMJK

Nieuw lid
Hallo BMJK, De eerste vraag is natuurlijk, welke bluetooth module heb je. De standaard af fabriek of een MoBirdge bijvoorbeeld?

Dag RogerS en anderen. Het werkt toch naar behoren heb ik gemerkt. Het is niet zo dat beide toestellen 'online' kunnen blijven. De bluetooth af-fabriek kiest één van beide toestellen en dan diegene die denk ik ook als eerst waargenomen wordt.

Casus opgelostus!

Bedankt heren!
 

RogerS

Forumguru
Volgens mij gaat de bluetooth module eerst op zoek naar de telefoon die als laatste verbonden was.
 
Bovenaan Onderaan