S2 - 1.9TDI DSG ervaringen gevraagd

MinT

Lid
Beste forumleden,
Binnenkort mag ik een lease-auto uitkiezen. Budgettechnisch past de Superb II 1.9 TDI DSG er in maar ben bang of de auto en de motorisering wel goed aansluiten.

Mijn andere keuze is de O2 2.0 140pk DSG die vond ik goed rijden.
Nu zegt Pon dat de 1.9DSG net zo goed is.
Ik hoor het liever van een mede-forumlid die het dagelijks rijdt dan dat ik het moet ervaren van een kort proefrit.

Ikzelf doe 70.000 per jaar waarbij een lange vakantie-rit van ca. 8.000 km in een maand bij in zit door o.a. berglandschap etc. (met name over dit stuk vrees ik het ergste ivm de 1.9TDI DSG)
 

tlpeter

Actief lid
Dus een 1.9 tdi zou het niet goed kunnen doen in de bergen ?
Het is een diesel, tuurlijk gaat dit gewoon goed !
 

MinT

Lid
Het gaat mij dus om de combinatie Superb II icm het gewicht wat hij moet voortstuwen en het aantal mensen icm wat in de bagage past. PLUS een helling omhoog.
Ga ik dan net als bij een Renault Megane Scenic bijv. opeens 70km per uur vanuit 140km per uur ?

Budgettechnisch wordt het dus of een Octavia II met 140pk of een Superb II met die 1.9 maar hoe dan ook een DSG.
Nu is de Superb II natuurlijk zwaarder dan een Octavia II. Vandaar deze vraag.
 

octofreak

Actief lid
Het gaat mij dus om de combinatie Superb II icm het gewicht wat hij moet voortstuwen en het aantal mensen icm wat in de bagage past. PLUS een helling omhoog.
Ga ik dan net als bij een Renault Megane Scenic bijv. opeens 70km per uur vanuit 140km per uur ?

Budgettechnisch wordt het dus of een Octavia II met 140pk of een Superb II met die 1.9 maar hoe dan ook een DSG.
Nu is de Superb II natuurlijk zwaarder dan een Octavia II. Vandaar deze vraag.


De 1.9 gaat het prima doen. De 2.0 Uiteraard (wat) beter... . Het verschil zal qua rijgedrag nauwelijks merkbaar zijn aangezien het extra koppel en vermogen meer zin heeft bij het trekken van aanhanger of caravan.

maar let wel het blijven de PD motoren. Met een CR diesel ga je wel verschil merken ,maar goed ook daar verschillen de meningen over. Maar de CR diesel bij de Superb is wel wat duurder en voor de Octavia niet leverbaar.

en ook al heb je geen caravan, kijk eens op www.caravantrekker.nl , daar kun je zien hoe beide auto's het doen met belasting (al dan niet achter de trekhaak, maar met die instellingen kun je wat spelen dat je het laagste gewicht neemt)
 

MinT

Lid
Hoe zit het met 'volle bak' (5 mensen in de auto en bagage vol) en een tussensprint zeg van 120 naar bijv. 160 ?

Is dat nog te doen ?
Hiermee bedoel ik : ik heb liever een iets vlottere auto maar dan wat 'kleiner' dan een wat traag optrekkend auto op de snelweg als ik bijv. 2 vrachtwagens aankomend moet inhalen op een eenbaansweg ergens in Hongarije bijvoorbeeld.

Wat me van de Superb II aanspreekt is de enorme achterbank. Die wil ik graag hebben. Echter het budget icm een automaat laat alleen een 1.9 motoriek toe.
 

MinT

Lid
ships... er bestaat geen Skoda Superb II met 1.9 TDI en DSG.
Ik heb het verward met de VW Touran 1.9 TDI icm DSG.
Excuses. Wat mij betreft kan het draadje dicht.
 
Bovenaan Onderaan