Sébastian Vettel in Fabia S-2000 ???

Hetzer

Forumguru
2lk4irp_resize.jpg

Tweevoudig wereldkampioen F1 Sébastian Vettel heeft afgelopen weekend, tijdens de Race of Champions in Düsseldorf, laten verstaan dat hij graag eens achter het stuur van een top rallywagen zou kruipen. VW Motorsport baas Kris Nissen vatte de koe bij de horens en kondigde meteen aan dat een goed plan te vinden en hij wil Vettel in een Skoda Fabia Super 2000 plaatsen, de wagen waarmee de Fin Juho Hanninen dit seizoen het WK Super 2000 won en waarmee Freddy Loix in Ieper zegevierde. Vettel is naar verluidt niet enkel een liefhebber van Britse humor, hij is ook een rallyfan. Daarnaast wil Nissen ook dat Carlos Sainz, die met Volkswagen al de Dakar won, nog eens in het WK aantreedt, mogelijk met de nieuwe VW Polo WRC, die vanaf 2013 in het WK zijn opwachting maakt.

23mvqcl.jpg

bron sport.turbomagazine.be

Bijlagen

• 2lk4irp.jpg
    2lk4irp.jpg
    45,3 KB · Weergaven: 8

Fabia

† In Memoriam
Dit mocht Vettel niet doen:

Het leek Moto2-kampioen Stefan Bradl zo'n leuk idee: van voertuig ruilen met Formule 1-kampioen Sebastian Vettel. De autocoureur zag het ook wel zitten, maar Red Bulls motorsportbaas Helmut Marko steekt er een stokje voor: "Dat staan wij in geen geval toe!"
[h=2]Voorstel[/h]Het voorstel te ruilen kwam bij Bradl vandaan. "Ik zou graag een keer in een Formule 1-auto willen rijden. Sebastian kan plaatsnemen op mijn motor, terwijl ik in zijn Red Bull ga zitten. De verandering zou voor hem moeilijker zijn dan voor mij!"

[h=2]Gevaar[/h]Vettels baas vindt een uitstapje op een 240 pk sterke racemotor te link. "Het gevaar dat Sebastian gewond raakt op een motor is te groot." Zijn baas heeft een punt, geeft Vettel toe. "Als wij slippen, dan kan de auto je beschermen. Bij de motor lig je er direct onder."

[h=2]Duel[/h]De twee krijgen binnenkort wel de kans om het tegen elkaar op te nemen: de heren doen allebei mee aan de Race of Champions, die op 3 en 4 december in Düsseldorf wordt gehouden.

http://twitter.com/rtlgp

Bovenaan Onderaan