Ruiterwisser af zetten achter

aad Schouten

Nieuw lid
Mischien gekke vraag hoe zet ik me achterruiterwisser uit als voor op normale stand staat hendel naar achter is achter aan dus die staat naar voor maar om de zo veel tyd gaat achter automatisch aan wat doe ik verkeerd heb de yeti pas vandaar de vraag kom er niet uit bedankt voor antwoord vast
 

Canon-Eye

Forumguru
De achterruitwisser zal altijd automatisch minstens één slag maken als:
1) de voor-ruitenwissers aan staan (ook op intervalstand) EN
2) de achteruitversnelling wordt ingeschakeld.
 

Tees

Donateur
Bij mijn Octavia zit in de MaxiDot de optie om de achterruitenwisser wel of niet mee te laten gaan met de voorruitenwisser. Hij gaat dan aan als de voorruitenwisser boven een bepaalde snelheid komt, vanuit de gedachte als t zo hard regent de achterruit ook wel gewist moet worden. Ik weet even niet of het ook gebeurt als ik m in zn achteruit zet, zoals @Canon-Eye aangeeft
 

Erik_NL

Forumguru
de functionaliteit van de achterruitenwisser zoals die Tees noemt heeft mijn Yeti niet, wel degene die Canon-Eye vermeldt
 

Tees

Donateur
En toch zit die functionaliteit ook echt precies zo op de Yeti, zie de screenshots uit de manual. Wellicht is een en ander natuurlijk wel afhankelijk van het uitrustingsniveau. Screenshot_20231207-180055_Drive.jpg Screenshot_20231207-180015_Drive.jpg
 

hemi24

Forumguru
Probleem is alleen dat als dit geprogrammeerd is, je dit zelf niet zomaar naar believen uit kunt zetten…
Tenzij je beschikking hebt over VCDS of OBD11.
 

SuperBeeb

Forumguru
@Tees Bedankt! Nu begrijp ik eindelijk ook waarom achter bij mijn Passat bijna nooit automatisch wist. Ik zet vóór meestal op 1.
(vergeet steeds in de handleiding te kijken)
 
Bovenaan Onderaan