Ruitenwissers voor

zmen

Lid
Hallo,

Ik rij nu 3 maanden met plezier in mijn Fab combi. Het enige wat mij irriteert zijn de ruitenwissers voor. Wat een bagger wissers zijn dat. Ze vegen het water niet goed van mijn voorruit en laten ook irritante strepen achter precies op oog hoogte. Weet iemand wat ik hier aan kan doen? En vallen ruitenwissers onder de garantie?
 

JB fabia

Nieuw lid
Misschien de ruit en wissers goed ontvetten.Met het weer en pekel van afgelopen weken worden ze er niet beter op.
Gr Jaap
 

Hetzer

Forumguru
Ben ook al terug geweest daarvoor, tijdens de laatst wintercheck zij de dealer ook dat de ruitenwissers reeds versleten (!!?), uiteindelijk heb ik ze tijdens mijn laatste beurt toch laten vervangen ( na 6 maanden) en van die kosten hebben 50/50 gemaakt.

(Ruitenwissers vallen niet onder garantie)
 

icecube

Actief lid
Wat ik in onze fabia aan het begin heb gehad was dat er zand en rotzooi onder de bladen blijft zitten in de ruststand. Hierdoor vervormt het rubber en krijg je streepjes. Oplossing was het goed schoonmaken van het stukje ruit waar de wissers in ruststand staan en de wissers zelf (even optillen en met een doekje alle rotzooi eraf vegen). Hierna was het probleem nog niet opgelost maar na wat warmer weer, waardoor de rubbers warmer werden, gingen ze weer terug naar hun oorspronkelijke vorm. Mogelijk kun je met wat warm water de rubbers wat soepeler krijgen.

Voor wat betreft de waas op de ruit, dit komt meestal door wasstraten met waxbehandeling. Oplossing hiervoor is ontvettende ruitendoekjes of met een emmertje water en afwasmiddel ruiten + wissers goed schoonmaken.
 

EdK

Forumguru
Falcon: En wat ben jij kwijt voor zo'n setje voor de octi ?
En wist het altijd of sta je af en toe ook nog ze schoon te maken met een doek ?
 

Br3cht

Actief lid
bosch flatblade ruitenwissers die heb ik op mijn F2, staan er nu 1,5jaar op en nog steeds veegt die perfect alles weg.
Deze stonden er op toen ik de auto ben gaan halen bij Skoda
 

Hetzer

Forumguru
Tja bij zijn ze vervangen bij 16k km´s. Ik ga toch in het vervolg ook maar voor de bosch AeroTwins, heb ik in het verleden ook wel goede ervaringen meegehad.
 

Mark

Banned
Bosh airotwins staan ook op mijn Dacia, zeer tevreden van en geen last van bevriezen tijdens het rijden in de sneeuw. Ook bij hoge snelheid blijven deze goed vegen.
 

kornee

Nieuw lid
Bij mij veegden ze wel goed schoon, maar had ook strepen op ooghoogte, wat vooral bij nachtelijke ritten, regen en tegenliggers irritant is. Wissers zijn vervangen bij de 15K-beurt(versleten volgens garage). Nu nergens last meer van(inmiddels 20K).
 
Ik dacht dat ik de enigste was, totdat ik dit draadje zag. Mijn wisser zijn ook al redelijk slecht. Dit na 3 maanden. Vind dit niet kunnen hoor! heb nu 12.000 KM op teller..
 

cvegreen

Forumguru
wissers , ik heb er al gehad die meteen niet goed afveegden en nee het waren geen goedkope , het waren er van bosch . Ik heb na 3 maand al nieuwe gekocht en amper 2000 km verder . Dus ik vind die dingen gewoon altijd moeilijk in te schatten van hoelang ze meegaan .
 

Ron467

Actief lid
Ook bij mij bijna direct de linker wisser vervangen, daar zat duidelijk een draai in het rubber.......
Nu, ca 5500 km verder vindt ik ze ook al niet meer lekker vegen.
Dacht eerst dat het nanospul op de ruiten de oorzaak zou kunnen wezen, maar daardoor hoef ik juist minder te wissen.
Na de wintersport toch ook maar op zoek naar betere kwaliteit.
Even langs brezan dan.
 
Bovenaan Onderaan