Ruitenwissers voor de nieuwe fabia III

hades

Lid
Weet er iemand welke ruitenwissers ( maat, nummer, merk???) op de nieuwe fabia III gemonteerd worden? Nu al bedankt!
Met vriendelijke groeten
 

Joske

Forumguru
betreft je vraag.... niet direct een idee van, misschien dat @kansberg wel even in zijn catalogus wil kijken. Enneuh, rij je al zo lang een Fabia III dat de ruitenwissers al versleten zijn?? :laugh:


En we appreciëren het hier wel als mensen zich ook voorstellen beste landgenoot ;)
www.skodaforum.nl/forum/forums/meet-greet.33/

bij voorbaat mijn eeuwige dank :dankje:en alvast welkom op het forum :cheers:
 

kansberg

Forumguru
@hades & @Joske : De Fabia III is nog zo vers, dat de wisserbladen (nog) niet via de retrofit geleverd kunnen worden. Dit zal op korte termijn veranderen, tot die tijd is men aangewezen op de dealer. Heb meerdere databases geraadpleegd, alle geven aan: 'contacteer uw dealer.'
 

hades

Lid
Bedankt voor de inzet. Het zit namelijk zo: De fabia III combi is nog ergens onderweg, Maaar vrijdag ll heb ik een nieuwe voorruit laten plaatsen (steeninslag :sterretjes:) in mijn fabia I combi en er was een actie gratis ruitenwissers bij vervangen van de voorruit en vermits de ruitenwissers op de fabia nog redelijk nieuw zijn wou ik een stel reserve hebben voor de fab. III ( men was bereid ze te ruilen maar bij carglass wist men de maat ook niet....). Dus nogmaals iedereen bedankt voor de moeite
Groetjes
 

hkwvi

Nieuw lid
Is volgens mij een kwestie van de maat nemen van de 2 wissers en dan er toch zo een vervanger geleverd worden?
Misschien 2 setjes nodig als ze niet samen in de doos zitten of handmatig iets inkorten :jaja:
 
hey skodafans, mijn fabia 3 is nu bijna 3 maand oud en ik vindt dat de kwaliteit van de wissers op geen kl.... trekt op zen antwerps gezegd, ik weet niet of je in de autoshop al nieuwe kan kopen want dan zou ik zowizo voor bosh wissers kiezen.
weet er iemand raad of heeft er nog iemand slechte ervaringen? ik onderhoud mijn wagen goed maar toch trekken de wissers altijd strepen op de voorruit. en ik denk niet dat wissers onder de garantie vallen hier in belgie...
groetjes,
werner
 

Joske

Forumguru
Gewoon Bosch setje halen.. Ik heb ze ook vervangen, trekt op niets wat er fabrieksaf op zit. Wel raad ik je aan online te kijken, scheelt aardig!
 
hey skodafans, mijn fabia 3 is nu bijna 3 maand oud en ik vindt dat de kwaliteit van de wissers op geen kl.... trekt op zen antwerps gezegd, ik weet niet of je in de autoshop al nieuwe kan kopen want dan zou ik zowizo voor bosh wissers kiezen.
weet er iemand raad of heeft er nog iemand slechte ervaringen? ik onderhoud mijn wagen goed maar toch trekken de wissers altijd strepen op de voorruit. en ik denk niet dat wissers onder de garantie vallen hier in belgie...
groetjes,
werner

Awel ik had net hetzelfde voor.
De wagen afgehaald tijdens een enorme regenbui. Toen vond ik al dat de wissers enorm lawaai maakten.
Even afgewacht maar ze bleven lawaai maken.
Uit ellende een setje bosch wissers geplaatst... En nu wissen die dingen geruisloos én streeploos.
De fabrieks wissers waren echt geen kl*** waard jammer genoeg, geen idee waar ze die gehaald hebben maar dan kunnen ze er beter geen opzetten :D
 

V-Strom

Actief lid
Awel ik had net hetzelfde voor.
De wagen afgehaald tijdens een enorme regenbui. Toen vond ik al dat de wissers enorm lawaai maakten.
Even afgewacht maar ze bleven lawaai maken.
Uit ellende een setje bosch wissers geplaatst... En nu wissen die dingen geruisloos én streeploos.
De fabrieks wissers waren echt geen kl*** waard jammer genoeg, geen idee waar ze die gehaald hebben maar dan kunnen ze er beter geen opzetten :D

Ik begrijp niet wat jullie voor ruitenwissers hebben maar de wissers op onze Skoda doen het na
inmiddels 25.000 km nog steeds geruis en streeploos.
 

Zjaak

Actief lid
Ook hier nog steeds tevreden met de originele ruitenwissers na een half jaar.
Geen strepen, geen lawaai.
 

Skoda-MAN

Forumguru
Ik begrijp niet waarom ik bij een nieuwe auto met ondeugdelijke ruitenwissers zelf nieuwe zou kopen, hup terug naar de dealer en zorg maar dat er ruitenwissers op gezet worden die aan de algemeen geldende normen voldoen.
Mijn vorige auto had van die krakende wissers en de dealer heeft er gratis goede kwaliteit op gezet.
 

ReinderC

Nieuw lid
Originele wissers laten vervangen bij 22.000 km. Wat een rotdingen die nieuwe wissers. Trekken allemaal strepen en de wissers maken ook ineens lawaai, zowel bij lichte als zware regenval. Twee keer terug naar dealer (PON) gegaan. "Ja meneer dat komt door de steenslag in uw voorraam". (Er zitten drie minieme pitjes in het raam... auto heeft slechts 22.000 km gereden!) We kunnen wel uw complete raam vervangen, dan is het probleem weg. We hebben thuis ook een tweede auto met 2 ton op teller en dat raam heeft echt veel steenslag... maar een nieuw setje wissers geeft dan geen strepen! Uiteindelijk zelf het Skoda-probleem opgelost door goed setje Bosch te kopen voor 3 tientjes en wat denk je? Inderdaad! De strepen en lawaai zijn nu weg! Wat treurig dat de dealer dat zelf niet kan leveren! En waarom die smoesjes? Koop gewoon een goede wisser in voor je klanten!
 
Bovenaan Onderaan