Ruitenwissers blijven 5cm boven homepositie staan

avpy

Senior Member
Weet iemand hoe ik mijn ruitenwissers van Superb2 kan resetten, zodat deze weer terug naar homepositie gaat.
Ze blijven nu ongeveer 5 cm hoger onderin staan. Tijdens gebruik komt die van de bestuurderskant nu tegen mijn raamstijl aan.
Dit is gekomen nadat ik per ongeluk mijn hendel van ruitenwisser aanraakte tijdens starten en er lag toen een pak sneeuw op voorruit.
Hierdoor is ruitenwisser onderin klem gelopen en daarna bleven ze dus 5cm hoger staan dan normaal in rust.
 

Beauri

Forumguru
Is de boel niet krom gebogen? Zit er na die handeling misschien nu ergens ijsvorming waardoor de armen niet geheel de gewenste positie in kunnen nemen?
 
  • Leuk
Waarderingen: avpy

avpy

Senior Member
ik moet morgen nog een nieuwe accu plaatsen en dan als ze nog hoger blijven staan dan zal ik ze loshalen en weer in juiste positie zetten.
krom zijn ze niet en ijs zit er ook niet meer tussen.
Zitten beide armen op 1 motor in aandrijving of zitten er 2 motoren in.
 

Kanerr

Forumguru
Als het goed is 1 motor. Wel weet ik dat het echt een nachtmerrie is om ze los te trekken van de stang waar ze op zitten. Meestal een poulietrekker nodig om ze los te krijgen.

Ik denk dat het wel te resetten is, of even brute kracht terugduwen.. Maar dan kan je meer stuk maken dan goed.
 
  • Leuk
Waarderingen: avpy

avpy

Senior Member
heb net gekeken naar ruitenwissers.
De ene aan de passagierszijde stond nog wel origineel.
De andere stond redelijk los en is over zijn tanden geslipt.
ik heb deze in positie gezet en weer goed vastgezet.
aantal keer getest en werkt weer.
Bedankt voor de informatie die gegeven is
 

avpy

Senior Member
en ook die nieuwe accu erin?
nee nieuwe accu had vertraging. Word pas vanavond afgeleverd.
heb oude accu even afgekoppeld.
daarna weer aangesloten en geprobeerd, maar ze bleven in zelfde stand staan.
Dus was gewoon kwestie van over zijn tanden gaan doordat moer niet zo vast zat.
 

mwhite

Forumguru
dat de moer niet zo vast zat is misschien ook wel de oorzaak dat de wisser over de tanden gegaan is...
 
  • Leuk
Waarderingen: avpy
Bovenaan Onderaan