Ruitenwisser werkt alleen op volle stand

jwvst

Nieuw lid
Goedenavond,

Sinds 2 dagen ervaar ik problemen met de ruitenwisser van mijn Skoda Fabia III (Combi) uit 2015. Het gaat hierbij enkel om de ruitenwisser voor. De ruitenwisser voor werkt in principe alleen nog op de hoogste stand en dan niet altijd regelmatig, zo lijkt. De stand 'terug', normaal voor 1x wissen te gebruiken, doet niets evenals de andere standen omhoog. Vanuit de hoogste stand kan wel teruggeschakeld worden waarbij de wisser aanzienlijk trager over de ruit beweegt. Echter ook onregelmatig.

De ruitenwisser lijkt in de hoogste stand gewoon vol te werken, ik denk niet dat 't de motor is. Ook ruitenwisservloeistof werkt. Enkel de verschillende standen lijken het probleem. De ruitenwisser achter functioneert gewoon normaal. Hebben we het hier over een relais? Of zit ik dieper in de put?

Ik ben benieuwd naar jullie bevindingen!
 

hemi24

Forumguru
Hebben we het dan over het functioneren in stilstand of tijdens het rijden?

Bij stilstand schakelen sommige wagens namelijk automatisch terug naar een intervalstand i.p.v. continu wissen...
 

jwvst

Nieuw lid
Hebben we het dan over het functioneren in stilstand of tijdens het rijden?

Bij stilstand schakelen sommige wagens namelijk automatisch terug naar een intervalstand i.p.v. continu wissen...

Bij beide, maakt eigenlijk niet uit.
 

hemi24

Forumguru
Als ze op een willekeurige positie stoppen, zal er een arm los op een asje zitten, of je hebt een onderbreking van de stroomtoevoer (kabelbreuk of slecht contact)…
 

Hufters

Actief lid
Paar maanden geleden zelfde gehad motor overleden helaas. Als je met een hamer op het motortje tikt doet ie het weer even maar daarna doet ie het weer niet zoals het hoort
 

hemi24

Forumguru
Je kunt nog een keer controleren of de draden goed in de pinnen zitten in de stekker, maar lijkt erop dat ‘ie aan het overlijden is!
 
Bovenaan Onderaan