Ruimte Octavia III Combi

BSdV

Actief lid
Geloof dat ik een uitzondering ben, maar ons valt eigenlijk een beetje tegen wat er in de Octavia past...
Onze vorige auto was een Honda Accord Tourer, 2004. Ik heb er bedden in vervoerd en ik weet niet hoeveel hout en dergelijke van de bouwmarkten. Nooit is er iets geweest waarover twijfelde of het wel ging passen dat uiteindelijk niet in deze auto paste.
Dan komt de O3. Kofferruimte op papier zo'n 60 (als ik me niet vergis) liter groter dan de Honda. Maar de dingen die met betrekkelijk groot gemak in de Honda pasten passen lang niet altijd in de O3.
Is de ruimte genoeg? Absoluut, maar tegenwoordig moeten wel veel beter nadenken of iets wel gaat passen.. Gebruik inmiddels onze aanhanger iets vaker, geeft ook niets.
En dan te bedenken dat we iets kleiner wilden en de golf 7 serieus zaten te overwegen..totdat de O3 uit kwam.. De golf had een fiasco geworden nadat we verwend waren geraakt met de kofferruimte die de Honda bood.

Waar overigens de O3 de Honda wel het nakijken geeft is de beenruimte achterin en op de passagiersstoel. In de Honda zat ik erg ongemakkelijk naast mijn vrouw als zij reed vanwege weinig beenruimte. De hoeveelheid beenruimte voor de bijrijder is voor mij een verademing.
 

RefleCs

Forumguru
Pff je zal een noodstop moeten maken met al dat hout. :facepalm: Ik werd al niet vrolijk van een noodstop met een polo met zakken grond tot aan het plafond met een platte achterbank :D
 

widojo

Actief lid
@BSdV , ik snap precies wat je bedoelt. In een Mondeo 2001-2007 met minder liter kofferbak ruimte kun je toch meer meenemen. Scheelt tussen de achterwielen bijna 10 en in lengterichting rugleuning voorste stoel tot aan de klep bijna 20cm. (beide combi). Zomaar even een fiets meenemen (met de klep dicht) is er niet meer bij.
Maar, al met al nog niet te klagen, zijn maar van die momenten.....
 

B@s0302

Senior Member
Een grotere auto is hetzelfde als een groter huis.. Ook die ruimte krijg je benut..:D
Heb vaak wat grote platte pakketten achterin en die passen precies tussen achterklep en achterbank en dan passen er dus een heleboel.
 

Skoda-MAN

Forumguru
Als we over laadruimte spreken, mijn vorige auto was een Dacia Lodgy 2617 liter laadruimte.(bij 2 zitplaatsen) Hoog, breed en lang alles gaat er in.
Mijn Skoda combi is veel kleiner maar dat is elke auto vergeleken met de Lodgy.
 

BSdV

Actief lid
Als we over laadruimte spreken, mijn vorige auto was een Dacia Lodgy 2617 liter laadruimte.(bij 2 zitplaatsen) Hoog, breed en lang alles gaat er in.
Mijn Skoda combi is veel kleiner maar dat is elke auto vergeleken met de Lodgy.
Dat is inderdaad wel heel erg veel laadruimte.. En ik geloof best dat dit vaak zijn waarde heeft bewezen. Zou het in ieder geval wel bij ons hebben gedaan
 
In mijn vorige Megane break uit 2002 kreeg ik ook meer in, ondanks dat de specificaties anders melden. Het dakkoffer gaat tegenwoordig weer mee op vakantie. De passagiersruimte is echter veel comfortabeler. Net als eigenlijk alles. Dus echt klagen hoor je mij niet.
 
De dubbele bodem verwijderen geeft ook andere verhoudingen...
De dubbele bodem zit niet op alle versies.
Wellicht heeft de noodzaak van mijn dakkoffer meer te maken met het feit dat ons op vakantie aan niets ontbreekt. De wegligging blijft trouwens perfect met zo'n hutkoffer op het dak.
 
@Octavia CW, voor mij is jouw handelswijze onverantwoord en jouw reactie(s) uitermate kortzichtig, je gaat er volledig van uit dat je de enige verkeersdeelnemer bent tijdens je "korte ritje tussen de weilanden".
 
Bij een zwart-wit redenatie is alles wat niet wit is gelijk zwart. Toch kunnen er ook grijze gebieden bestaan.
Door de omstandigheden erbij te betrekken heeft Ocatavia CW een weloverwogen beslissing genomen en het restrisico voor hem als aanvaardbaar gehouden.
Bestaan er mensen die nooit een risico nemen? Het antwoord is ja. Hebben zij dan een leven?
Eenieder mag zelf de laatste vraag beantwoorden waarbij geen foute antwoorden kunnen bestaan.
 
@Fritsio, ik sluit me aan bij je reactie daar waar het zich zou beperken tot een restrisico voor alleen Octavia CW, gelet op het feit dat sprake is van het gebruik van de openbare weg is helaas ook sprake van een onnodig risico voor mogelijk aanwezige overige weggebruikers, zij worden gedwongen deelgenoot van het door een ander genomen risico, dit is in mijn ogen onaanvaardbaar.
 

weerhuis

Nieuw lid
Ben benieuwd wat ik kwijt kan als ik mijn Octavia krijg (week2 is het laatste bericht). Ik rijd nu nog een Superb Station en op vakantie met 3 opgroeiende kinderen hadden we ook hier al een bagebox op. (Het is idd wel zo dat als je de ruimte hebt, je deze ook gaat gebruiken. In het verleden vaak Renault Espace gereden en met vakantie zelfs dan nog een box mee op de auto.)
 

BSdV

Actief lid
Denk dat het verschil tussen de O3 en de S2 niet zo heel erg groot is in de kofferbak. Verschil is er wel maar niet bijster veel denk ik. Pas als de achterbank plat gaat dan zal het verschil behoorlijk toenemen denk ik. Ben over het algemeen best tevreden over de ruimte in de O3, maar toch knaagt het soms..het ging een goede twee jaar geleden tussen de S2 en de O3 waar de S2 zelfs de iets voordeligere was geweest... Maar over het algemeen gewoon zeer tevreden over de ruimte en de auto in het geheel.
 
@Fritsio, ik sluit me aan bij je reactie daar waar het zich zou beperken tot een restrisico voor alleen Octavia CW, gelet op het feit dat sprake is van het gebruik van de openbare weg is helaas ook sprake van een onnodig risico voor mogelijk aanwezige overige weggebruikers, zij worden gedwongen deelgenoot van het door een ander genomen risico, dit is in mijn ogen onaanvaardbaar.

Ja ik ben nou niet iemand die zich altijd netjes binnen de regels houdt, ben soms iets te rebels. Ja kan het afkeuren, je kan het begrijpen. Gelukkig heb ik geen heel saai leven.
 
Bovenaan Onderaan