Ik ben het met je eens, men heeft dit ooit eens gedan op de A9 bij Amstelveen. En ze hangen er nog steeds, maar ben alleen benieuwd of dit genoeg rendement oplevert ?
De A9 loopt op dat stuk van Oost naar West (of van West naar Oost, wat je maar wilt) en het zonnepaneel staat dus aan de Noord kant van de A9 op het zuiden gericht vanwege het rendement in die richting. De A2 loopt van Noord naar Zuid....
De regering heeft destijds aangegeven dat de belasting per
milieulabel jaarlijks bijgesteld kan worden omdat het label aangeeft wat de auto zuiniger is dan het gemiddelde in de klasse waarin de auto zich bevindt. Het kan dus zijn dat je jarenlang in een auto rijdt met een A-label waarvan de regering een jaar later vindt dat het nu een B-label.
Waar een paar populisten uit de VVD nu aan wil tornen is de vrijstelling van MRB omdat ze weten dat een beetje VVD'er niet in een Muesli-auto rijdt (zoals ik). De afspraken voor het bevoordelen van auto's die minder CO2 uitstoten (op papier) liggen vast in een wet die de totale uitstoot van CO2 moet terugdringen. Daarin heeft men destijds een prognose gemaakt van de afname van de uitstoot door energiezuinige auto's.
Omdat het beter gaat met de toename van zuinige auto's dan verwacht kan de stimulering wel een tandje lager vindt de VVD want dat scoort lekker bij de achterban. 'Wie de schoen past trekke hem aan'. Het gaat politici niet om het milieu maar wat het electoraat vindt want dat levert stemmen op bij de volgende verkiezing en steun van de achterban in moeilijke tijden zoals nu.