RSAP & Iphone & Nokia...?

maf

Lid
Is het volgende (enigszins omslachtige maar toch..) een optie voor diegene met de RSAPcarkit die toch graag bv. Iphone willen gebruiken:
Je koopt (of hebt ergens nog achterin een bureaula liggen) een oude Nokia met blauwtand, laat deze in de auto liggen (onder armsteun bijv.). Stap je in de auto, Iphone op offline (ik neem aan dat dat bij zo'n apparaat kan), Nokia online en rijden. Uitstappen: Nokia offline, Iphone weer actief. Het enige wat je dan nodig hebt zijn 2 simkaarten. Voordeel van de Nokia's zijn zeker bij die oude, eenvoudige telefoontjes de accu's! En het updaten van de contactgegevens tussen Iphone en Nokia moet ook wel lukken lijkt me...

Mis ik iets of is dit op zich wel een aardige optie?? Schieten graag....
 

rcFred

Senior Member
Ik heb er over na gedacht om het zo te gaan doen, maar het lijkt me vreselijk irritant. Voordat je gaat rijden eerst zoveel handelingen doen en als je dan op de bestemming bent kan je alles omgekeerd doen. Voor iemand die veel rijdt en uitstapt, zoals bijv een koerier is het makkelijke van een BT carkit er dan wel vanaf.

Inmiddels heb ik een m0bridge module (nu een week) en het werkt net zo goed als de RSAP module die nu losgekoppeld is. Het enige wat ik niet kan doen met de m0bridge en mijn Iphone is smsjes lezen op het maxidot, dat ondersteunt de telefoon niet.
 

RogerS

Forumguru
Ondanks dat ik al een Duo-SIM kaart heb (een voor de Blackberry en de andere voor een Samsung/Vodafone H1) is deze oplossing met een Duo-SIM niet handig als je met meer dan een persoon in de auto rijdt die ook een mobiele telefoon heeft. Zowel ik als mijn vrouw moeten gemakkelijk handsfree in dezelfde auto kunnen bellen (niet tegelijkertijd natuurlijk:smirk:).

Gelukkig is vanaf productieweek 22 de bluetooth module aangepast (Parrot) zodat ook gewoon het hands Free Profile (HFP) wordt ondersteund. Staat overigens nog niet vermeld in de NL folder:ahum:
 
Ik rijd intussen een paar weken met bovenstaande oplossing en tot nu toe gaat dit eigenlijk beter dan verwacht. Ik zet mijn iPhone nooit offline en tot nu toe komen alle gesprekken binnen waar je ze wilt hebben.

Enige nadeel is inderdaad als mijn vriendin met mijn auto weg gaat, dan moet ze eigenlijk na het starten het zoeken naar detelefoon afbreken om te voorkomen dat gesprekken in de auto terecht komen.
 
Bovenaan Onderaan