RS vs 1.6 tdi

Wasmachineman

Forumguru
Vandaag een ritje gemaakt in een RS. Ik was op bezoek bij ons forumlid Racer die een gechipte RS heeft. Zelfs in zijn 5 ging deze er als een speer vandoor, ik werd gewoon in mijn stoel gedrukt in de 5e versnelling...geweldig gevoel was het. En jawel, Racer heeft ook even gestuurd in mijn 1.6 tdi dsg.....mooie kleur zegt ie!:uitlachen:
Nee hoor, hij vond het een mooie combinatie tdi en dsg!
2 Totaal verschillende auto's natuurlijk. Wel fijn dat Skoda ook raceauto's maakt. Pfff.
 

sitechris

Donateur
Ik vind de RS meer een (zeer) snelle Gran Turismo. Prettige en sportieve auto om lekker mee door te knallen op de Autobahn. Maar voor het sporten (een leuke alpenpas of de Nordschleife) zou ik liever in meer sportieve auto's als de Megane Coupe RS, BMW 130, Leon Cupra R, Honda Civic R etc etc. De kwalificatie raceauto deel ik dus niet met je. Betekent overigens niet dat de Octi RS niet begerenswaardig is.
 

Racer

Lid
@sitechris: Ik ben het met je eens, een RS is een ruime familie-auto waar pappa zich soms lekker in kan uitleven, maar het is zeker geen race-auto.

Daarvoor is de vorm verre van ideaal, alsmede het onderstel en aandrijving zijn niet race-geschikt. Maar lekker doorrijden is geen probleem ;)

@Wasmachineman: inderdaad een mooie en complete uitvoering die je hebt met een prettige DSG. De power laat wel wat te wensen over, maar als je 250pk gewend bent dan valt het al snel tegen..... Ik vond het trouwens erg leuk kennis te maken!

Racer
 

Wasmachineman

Forumguru
Voor mijn gevoel, ik ben een leek, was het wel een familie race wagen. Maar types die jij noemt, Chris, zullen inderdaad beter hoeken nog en een straffere wegligging hebben. Qua motor rijdt de RS echter bovengemiddeld, zeker een gechipte! Het was inderdaad even leuk, Frank. Bedankt.
 
Bovenaan Onderaan