RS verkocht, Impreza WRX is nieuwe liefde

Dag Skoda people,
ben niet meer actief op t skoda forum, wel hierom:
heb een Impreza WRX gekocht, was al poosje op zoek, en goede deal kunnen maken!!
Hele andere auto dan de RS, meer sporty dan de RS, die toch meer "GT" is.
Groetjes
Eddy
 

ZeroNRG

Senior Member
belangrijkste is dat een auto bevalt, doet ie dat ook??
(echter eenmaal aan de skoda dan wordt daarna zo'n japanner toch wel wat anders :tongue:)
 

LenK

Forumguru
Van Skoda RS1 naar Impreza WRX lijkt me ook een wereld van verschil.
Weet niet hoe oud de WRX is maar het vorige model was 230pk/320nm en 0-100 in 5.9sec
Daar kan een oude RS natuurlijk niet aan tippen.
De RS2 zal meer in de buurt zitten, zeker ook qua rij-eigenschappen.
Nofi: jammer van de vormgeving van Subaru. Die vind ik om te huilen.
 

cvegreen

Forumguru
Die blauwe met goud kleurige velgen vond ik wel vet , maar die huidige vind ik er toch wel over . Je zult er ongetwijfeld ook wel heel veel plezier aan beleven. Het is een bom en gaat goed vooruit , alleen jammer dat hij geen stabilisator stang (standaard) boven heeft , zo over de motor net onder de motorkap .
 

___JC___

Forumguru
Ow nee, je hebt toch geen nieuwe gekocht toch???
Die zijn ZO ONGELOVELIJK lelijk....
:1884::1884::1884:
 

LenK

Forumguru
Denk het niet. Die is er alleen als WRX STI en dat had ie er dan echt wel bij gezet.
Lelijk maar wel een power car: 300pk 407nm 0-100 5.2sec
 

tlpeter

Actief lid
Ik vind de nieuwe juist wel mooi :d
Mijn vader heeft er eentje gekocht en ik dacht ook dat ie niet zo mooi zou zijn maar in het echt is het een stuk beter
 

plaza

Forumguru
Dag Skoda people,
ben niet meer actief op t skoda forum, wel hierom:
heb een Impreza WRX gekocht, was al poosje op zoek, en goede deal kunnen maken!!
Hele andere auto dan de RS, meer sporty dan de RS, die toch meer "GT" is.
Groetjes
Eddy

Dat is grappig, mijn "oude " OC 1 RS ( 245 pk , 385 nm ) is bij de dealer
gekocht door......... iemand die zijn subaru WRX inruilde vanwege te
weinig ruimte .

Even goed heel veel rijplezier met je nieuwe kanon gewenst, en laat na een tijdje eens even weten hoe die bevalt.
 

bwman

Lid
een collega van me heeft ook een wrc imprezza maar die wil er weer vanaf wegens problemen met de turbo. hopelijk heb je er gen last van.
 
Het geluid van zo een Impreza blijft top. Mits de uitlaat niet TE groot is.

uitlaat is huge, had voor mij ook iets kleiner gemogen, maar geluid is top! niet te storend op lange stukken, maar toch hoorbaar. Mischien nog es ruilen op t subaru forum.

Gr
Eddy
 
Ben het met je eens. De vorige Impreza's WRX vond ik best bruut maar de huidige vind ik niet om aan te zien.

1e model is top, de GTT, daarna kwam de bug-eye(ronde koplamp). Vonk nie zo mooi, daarna kwam de blob-eye(HEB IK:super:), model 2006 is ook mooi(seat-neus genoemd), maar huidig model is echt drama....lijkt wel een mazda 3(sorry mazda-people). STI is nog redelijk om aan te zien. Hopelijk wachten ze niet te lang met een update.
 
citaat:een collega van me heeft ook een wrc imprezza maar die wil er weer vanaf wegens problemen met de turbo. hopelijk heb je er gen last van.
__________________
turbo moet rustig warm gereden worden en afgekoeld na een stukje robberen.
Helaas begrijpt niet iedereen dit. Zelfs afgelopen weekend met de supermeeting van de Subaru Club Nederland zijn er van die idioten die volgas met koude motor wegblazen.......normaal gesproken gaat zo'n turbo heeeel lang mee.
 
Dat is grappig, mijn "oude " OC 1 RS ( 245 pk , 385 nm ) is bij de dealer
gekocht door......... iemand die zijn subaru WRX inruilde vanwege te
weinig ruimte .

Even goed heel veel rijplezier met je nieuwe kanon gewenst, en laat na een tijdje eens even weten hoe die bevalt.

de WRX is inderdaad minder praktisch(achterbank kan niet plat). De Octavia had dan ook een eeeenorme koffer zeg...

Mijn WRX is motorisch standaard(224pk). Heb je genoeg aan, misschien in de toekomst nog wat modden, maar eerst even sparen.
Geluid en historie geven je veel meer beleving dan een RS.....
 
Bovenaan Onderaan