RS velgen of toch andere op een RS

RaceVrs

Banned
Wachtend op mijn RS, kijken in de folder begon de twijfel toe te slaan of ik de Gemini antraciet wel mooi vind. De orginele 19 inch kan helaas alleen na bestelling door de dealer geleverd worden en niet fabriek af, meen dat de 19 inch ex band een 1200 mag kosten.

Wat zal ik doen, de 18 inch proberen te verkopen als die binnen is? En dan de Xtreme 19 inch kopen, Alleen de velg verkopen en een mooie andere velg in het rubber leggen of gewoon niet zeuren en de orginele RS velgen eronder houden en gaan!

Keuzes die ik niet alleen kan maken. Betreft een blauwe RS combi.

(tips voor mooie velgen zijn welkom!!!!)
 

RaceVrs

Banned
Ja dat zou ideaal zijn maar dan word het kostenplaatje wat hoog. Rij net zo lief op staal+wintetband. En voor de 19 orgineel te kunnem betalen zal de 18 inch weg moeten.

Bedankt voor je ingeving
 

RaceVrs

Banned
Hoor wel vaker dat verhaal. Maar zit dat ook niet deels in die 92Y en 88Y? Heb in het verleden wel 19inch gereden en vind de achterkant vaak wat onrustig.
 

Tom RS

Forumguru
Ik heb dezelfde combinatie als de TS en persoonlijk vind ik de antraciete Gemini's te licht bij de toch overwegend blauw/zwarte auto. Ik heb deze voor mijn winterbanden gehouden, met de bandenboer de overeenkomst gemaakt dat hij mijn banden overnam waarmee de auto geleverd werd (hij heeft hier 400 euro voor gegeven) en dan een setje 19 inch voor de zomermaanden aangeschaft met blinkend zwarte velgen met gepolierde accenten. Deze dus:
Hoe dat eruit ziet zullen jullie binnen een tweetal weken zien (als het weer zo blijft).
Trouwens: Bij de bandenboer zijn de velgen en banden beduidend goedkoper als bij de dealer! Ik was voor de velgen en Dunlop Sport Maxx Rt 225/35/19 maar 1350 euro kwijt en dan moet die 400 euro van de ingewisselde banden er nog vanaf. Zo hou je bijna genoeg over voor een setje winterbanden op je originele velgen.;)
Ik moet wel zeggen dat die overname niet gaat lukken bij elke velgenboer. Ik heb ook overnameprijzen gehoord bij een andere bandenboer van 40 euro per band (Continental sportcontact 5).
 
Laatst bewerkt:

RaceVrs

Banned
Denk dat de xtreme dan ook wat te licht is bij ook mijn zwart/blauwe RS. Wellicht dan opzoek naar een knappe zwarte 19inch ja!
 

Frenk21

Forumguru
Ik heb gekozen voor velgen uit de retourvelgen van skoda. Dan betaal je een x bedrag bij en daar gaat de inruil incl. band vanaf. De hoogte hiervan is afhankelijk van welke maat/inch je inruild. Je hebt dan vrij veel keuze.
 

2miel

Nieuw lid
Zou die Gimini's toch proberen hoor. Vind die wel mooi, 18 inch geeft je overigens iets meer comfort, en als je ze niet moest "liken", kan je in de tussentijd "sparen" voor degene die je echt wil. :thumbsup:

PS: RS TOM, Die van jouw zijn ook de max hoor :jaja:
 

vw125

Forumguru
Ik heb de Gemini's ook onder men RS staan voorlopig.
Maar voor de zomermaanden ben ik ook op zoek naar een setje 19" velgen.
 
Idd, had maar een opleg van 515 euro voor de 19' Xtreme. heb ze dan ook genomen en een prachtig zwart setje 18' gekocht van Corné :thumbsup:voor in de winter.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan