RS iV belachelijke geluid over de boxen in sportstand uitschakelen

robzie

Senior Member
Ik weet dat je bij je persoonlijke instellingen dat maffe motorgeluid, dat over de boxen klinkt in de sportstand kunt uitschakelen.
Maar dan moet je iedere keer als je in de sportstand wil rijden, deze inschakelen via het mediaysteem.

Maar kun je dat ook "killen" als je via de shift-by-wire knop in de S-stand "schakelt".
Zolang als ik de auto heb, stoort me dat kinderachtige motor-geluid dat over de boxen klinkt, wie dat bedacht heeft.....nou ja.

Rallye

Forumguru
Je zou in de Individual instellingen alles op sport kunnen zetten behalve de sound actuator. Zo heb ik het bij mijn Octavia jaren gehad en en op de Golf nu ook.

JeSko

Forumguru
Volgens mij kan dit permanent weg gecodeerd worden, althans mijn O3 doet het niet meer, is er samen met de start stop uit gecodeerd, lijkt mij dat een @Antera of @Rainesh hier wel raad met weten.

robzie

Senior Member
Je zou in de Individual instellingen alles op sport kunnen zetten behalve de sound actuator. Zo heb ik het bij mijn Octavia jaren gehad en en op de Golf nu ook.
Klopt, dat schrijf ik ook in mijn starttopic dat in je individuals het geluid uit te zetten is, maar ik denk dat bij het gebruik van je "schakelpookje" de sound actuator enkel uitgezet kan worden, door 'm weg te laten programeren.

JeSko

Forumguru
Aha nu snap ik hem @hemi24 , ik ging er vanuit dat het bij mij gewoon uitgeschakeld was, mijne heeft het dus wellicht niet stock omdat het een hele vroege VRS is?

Edit: volgens Briskoda zit het ook op de 220 VRS, dus dan heeft elke VRS het normaal gezien.

Laatst bewerkt:

Alpha

Donateur
Op die van mij staat het ook standaard uit. Hangt volgens mij van de productie periode af en hoe de importeur de auto besteld heeft. Ik moet het echt bewust aanzetten.

@Disaster-Master

Misschien uitgeschakeld al door de vorige eigenaar?
Ik denk dat ie er niet in zit.. maar het zou kunnen.. hij schijnt onder de kunsstof beplating die onder de vooruit zit te zitten.. ik wilde dat ooit nog eens bekijken.. maar ik heb wel destijds met mijn OBDeleven gekeken: en daar staat bij de aktuator "unknown" > ik zou daar een waarde van off/on/enabled/disabled verwachten o.i.d. Ik heb ook nergens een optie in het menu om het aan te zetten.. Waar zou dat eventueel moeten zitten? Al heb ik eigenlijk overal wel gekeken....

robzie

Senior Member
Iemand die al iets wijzer is inzake "wegprogrameren" geluid, enig idee of het wel of niet kan?

Bakkertje

Forumguru
Ik weet niet hoe het bij Skoda is maar als ik bij de sport stand kies (GTE) dan gaat die actuator inderdaad aan.
Als ik vanuit normaal hybride vol het pedaal intrap gaat ie ook in sport stand maar dan zonder actuator.

Uitzetten kan ook:

Bovenaan Onderaan