RS bumper, Octavia 2 bestellen

De Stip

Forumguru
Ivm schade aan de voorbumper van m'n Octavia 2, wil ik deze gaan vervangen door zo'n mooie RS uitvoering. Via superskoda kun je die aantrekkelijk bestellen.
Heeft iemand van jullie al ervaring met de ombouw naar zo'n exemplaar? De schadehersteller geeft aan, dat de door superskoda aangeboden kit niet compleet is, want er moet een regelunit voor de dagrijverlichting bijgekocht worden. Ik vind dat vreemd, want er zit nu immers ook dagrijverlichting en mistverlichting op de huidige bumper. Dat is toch een piece of cake voor de schadehersteller om dat om te bouwen, of heb ik dat nu mis? Graag jullie advies, wan dan kan ik eindelijk de knoop doorhakken en eventueel rot bestelling overgaan.

http://www.superskoda.com/Skoda/OCT...-Facelift-09-12-front-bumper-FULL-SWAP-KIT-V3

Hierboven staat de link die verwijst naar de kit die ik wil gaan aanschaffen.

Rallye

Forumguru
Het verschil kan zitten in het feit dat de RS LED-DRL heeft en de gewone Octavia niet. Dat moet voor mensen met toegang tot het onderdelenprogramma van Skoda te vinden zijn. Heeft de RS een (andere) regelunit voor DRL en mistlicht dan de gewone Octavia?

De Stip

Forumguru
Ik hoop het zo snel als mogelijk van een van de forumleden te horen. De dealer weet het niet echt en de schadehersteller laat het weer van de dealer afhangen.....

arjants

Nieuw lid
Zover ik kan zien is de stekker van de halogeen versie inderdaad anders dan van de ronde en platte LED versie:
DRL.PNG

Rallye

Forumguru
@arjants: Mooi, dat is het verschil tussen 21 en 28 op het plaatje? De regelunit zou ergens anders moeten zitten, zou je daar ook een plaatje van kunnen maken?

@Supersjor: Misschien zou je Monteurtje kunnen pm-men?

mooi , je heb hem toch bestelt. zal super staan.
ben benieuwt naar het eindresultaat, zo kan ieder ongelukje op een voordeeltje uitkomen:wink:

De Stip

Forumguru
Hij is nog niet besteld hoor. Ik heb een mail gedaan naar Superskoda om wat extra info en die schitteren door niet te beantwoorden :( Ik hoop dat ik het goede mailadres heb gebruikt overigens. Heb die van hun site gehaald info@superskoda.com

Die tip van Monteurtje is inderdaad een goeie! Thanks!

CDK

Forumguru
@Supersjors, ze verkopen leuke spullen, maar antwoorden daar zijn ze niet goed in helaas, heb daar zelf ook ervaring mee :(

greetz Corné

arjants

Nieuw lid
Ik kan de module zo 123 niet terug vinden, misschien dat je zelf een kijkje wilt nemen in een online versie van ETKA? http://ifinterface.com/page/page3.php?langid=1 -> en dan klikken op CarProg2

Wel makkelijk om af en toe iets op te zoeken :wink:

Lees hier dat het 1-op-1 over te bouwen is.
Zou het zelf gewoon ombouwen en daarna bekijken wat er nog nodig is om de misctlampen werkend te krijgen, in het uiterste geval rij je een tijdje zonder mistlampen...

De Stip

Forumguru
Bedankt arjants, maar het ging met name over de LED dagrijverlichting. Deze zou een extra module nodig hebben tov de huidige situatie :(

De Stip

Forumguru
De schade is afgelopen week eindelijk hersteld en helaas dus niet middels een nieuwe RS bumper. Toch ziet de O-2 er weer strak uit en ben er nog steeds super happy mee :D

Reden van niet de RS bumper gebruiken, is de misleidende topic waar het "goedkoop" voor ergens rond de €700,- op Superskoda gekocht zou kunnen worden en dat je ergens rond de €2000,- kwijt bent, indien je het via de Skoda dealer besteld. Los van de eventuele licht module, welke volgens ingewijden nog aanvullend aangeschaft zou moeten worden.

Bovenaan Onderaan