Rotte eieren lucht en accu helemaal bol

BigBoy

Lid
Dat zou fantastisch zijn!
Verschillende garages hadden mij al op attent gemaakt dat het over de 400 euries zou gaan kosten als de dynamo vervangen zou moeten worden.
Wegenwacht zei in ieder geval dat het alleen spanningswisselaar was (pieken van over de 16V).
20 Euro (pak hem beet al is het 30) is toch al heel wat anders!

Hartstikke bedankt, Joske en alle anderen! :bloemen:
 

BigBoy

Lid
APS in Oosterhout had hem op voorraad.. "Fingers Crossed" dat het ook echt de juiste is (toen ik het artikelnummer noemde (gegeven door Joske) noemde de medewerker van APS de specificaties al)..
Nieuwe spanningsregelaar: 35 euro incl.
Updates volgen nog.
Hier contactgegevens APS Oosterhout(nb) indien nodig:


APS B.V. Oosterhout (Noord-Brabant)
Kanaalstraat 30 4905BJ Oosterhout (Noord-Brabant)
0162-431916
 

BigBoy

Lid
Even een update.

Ik heb de ANWB nogmaals gebeld en ze hebben wederom een monteur naar mijn huisadres gestuurd om de verdere afhandeling (montage) te regelen. Het scheen dus wel degelijk in de dynamo zelf te zitten (diodes en lagers).
Ze hebben met mij meegereden naar hun servicepunt om daar, speciaal uit Rotterdam overgekomen, een nieuwe dynamo en accu in mijn auto te plaatsen!
Ik wil de ANWB hier toch echt wel even in het zonnetje zetten. Wát een service! :bloemen::bloemen:
 

BigBoy

Lid
Toch nog bedankt voor jullie hulp!
APS heeft trouwens de spanningsregelaars voor de dynamo's op voorraad (merk Hella). Ik plaats later nog een foto+artikelnummer, aangezien deze spanningsregelaar een perfect passend alternatief is.
€35,09 incl BTW (dagprijs 16-5-2015)
 

Cordoba

Forumguru
Als je accu bol heeft gestaan, kost het je in elk geval behalve de spanningsregelaar ook een nieuwe accu, maar zelfs als de accu nu nog in orde lijkt, zou het mij niet verbazen als die komende maanden alsnog de geest geeft door de opgelopen schade.
 

EdK

Forumguru
Ze hebben met mij meegereden naar hun servicepunt om daar, speciaal uit Rotterdam overgekomen, een nieuwe dynamo en accu in mijn auto te plaatsen!

@Cordoba wel alle berichten lezen hoor....

En spanningsregelaar stuk en lang mee doorrijden en dus 19V je auto inproppen geeft altijd een kokende accu....
 

Cordoba

Forumguru
Ik had wel alle berichten gelezen, maar blijkbaar niet helemaal (of niet goed genoeg) @EdK Ik had in elk geval wel gelezen dat er spanningspieken boven de 16 Volt waren (dus geen 19 Volt):tongue:
....
Wegenwacht zei in ieder geval dat het alleen spanningswisselaar was (pieken van over de 16V)....
 

EdK

Forumguru
meten is een moment opname en als de spanningsregelaar stuk is dan heb je ook spanningen van 19V hoor :tongue::deuk:
 
Bovenaan Onderaan