Roomster Style 1.4

Doordat ik in Leusden woon vind ik het makkelijker om voor een proefrit naar de importeur te stappen dan naar mijn dealer in Baarn. Vanmorgen gedaan om in de Roomster een stukje te rijden. En dat viel me enorm mee. Ik had de wagen al een paar keer zien rijden en vond hem wat klein. Maar als je er eenmaal inzit dan valt het reuze mee. Ik ben 1 meter 93 en rij nu een Fabia Combi en had het gevoel ruimer te zitten. Achterin is het helemaal een feest. Zoals iedereen wel weet kun je van alles met de stoelen uitvreten en de in de achterste positie heb je veel ruimte voor de bankzitters. Meer dan in de Nissan Note, waar ik ook naar heb gekeken. Rijden is heerlijk. Ik dacht eerst dat de 1.4 benzine een beetje te klein zou zijn, maar het rijden gaat prima. Wel iets lawaaieriger dan mijn Fabia 1.4. Wegligging is fijn, maar eerlijk is eerlijk: ik vind (bijna) iedere nieuwe auto wel goed rijden.
Het gaat mij er meer om dat ik goed zit en mijn 2 kinderen ook en dat kan bijzonder goed in deze wagen. Panoramadak is een (dure)optie waar ik helemaal verliefd op ben geworden.
Wel 2 minpunten. Dasboard bestaat voor een gedeelte uit hard plastic dat er wat Koreaans uitziet. Nieuwe knop voor cruisecontrol werkt niet lekker. Nu (bij de Fabia) is dat nog 1 knop aan uiteinde van richtingaanwijzer. In de Roomster is dat een knop die is opgesplitst in 2 knopjes. De ene die je moet hebben is wel heel klein en je tast er voortdurend naast.
groeten,
Frans
 

Frankie

Actief lid
Gek is het toch hoe de meningen kunnen verschillen. Ik ben afgelopen vrijdag ff in een Roomster gaan zitten bij de dealer (alleen voorin) en vond het juist tegenvallen qua ruimte. Ik ben ook nog kleiner, 1.87. Maar goed.. voor de rest leuke auto. Vormgeving is onderwerp van smaak maar er zit wel een zeer goed herkenbare lijn in. volgens mij wordt dit ook een auto die men voor promotionele zaken/reclame kan gebruiken. Zijn eye-catching vorm leent zich daar goed voor...
 

Jpoers

Lid
die bediening voor de cruisecontrol zit al langer in de polo. vind het inderdaad minder prettig werken.

bij de roomster mis ik ook stuurwielbediening. tis toch een moderne auto daar moet dat eigenlijk wel een beetje standaard bij op zitten. vind het zelf eigenlijk wel prettig. verder nog steeds een erg frisse wagen!
 

Matra_Murena

Actief lid
Stuurwielbediening is ongeveer bij elk merk nog een optie. (mijns inziens ook een overbodige want de knoppies zitten al vlak bij mijn rechterhand) Zal ook wel zo blijven.

De Cruisecontrol met "twee knopjes" is dat dezelfde als in de O2?? Dan is het gewoon even wennen en dan werkt het perfect! (hoewel er met het pookje bij VW wel eens wat mis schijnt te zijn en dus zeker ook bij Skoda, maar vervanging schijnt dat probleem steeds te kunnen verhelpen!)
 
Bovenaan Onderaan