[Roomster] Sleurhut

Mark

Banned
Nu we terug een grotere (zowel op moterprestatie en volume) wagen hebben, hebben we besloten na een hele tijd wikken en wegen de plooicaravan te verkopen en terug ééntje aanteschaffen met vaste wanden.
Een echte rijcaravan laten we het zo maar zeggen.
Nu weet ik ook wel dat ik met mijn 1.4TDI geen caravan maat "villa" moet trekken maar een kleintje moet toch prima te doen zijn.
Na wat zoeken kwamen we uit op een predom (met klapdak), deze heeft een Lengte van 3.50m. een breedte van 2.20m. en een hoogte van 2.30m. MTM 650kg.
Vermits dat ik er toch al een paar kilometers heb mee gereden, we zijn hem gaan ophalen in de buurt van Veurne, kan ik hier al een éérste indruk geven hoe hij zich gedraagt achter de Roomster.
-Optrekken en inhalen gaat vlot, zelfs bij veelvuldig remmen houden de remmen van de wagen zich prima.
-Drempels kan je nemen zonder dat je de kans loopt dat alles tegen de grond schuurt, al moet je dat met een caravan altijd met de nodige voorzichtigheid doen
-Op de snelweg in 5de krijg ik de teller op 110km/u (op de gps een dikke 100), heb dan ook nog enige reserve.
Bij deze snelheid blijft de combinatie volledig stabiel, veel beter tegenover mijn Mondeo in combinatie met de Delta.
Je voelt natuurlijk wel dat er wat achter hangt maar daar blijft het ook bij.
-Door de grote spiegels kun je rijden zonder opzetspiegels, bij lange ritten ga ik die wel gebruiken om net dat extra zicht te hebben en om in orde te zijn met de wetgeving daarop.
-Nadeel is dat de kogeldruk van de Roomster maar max. 50kg. bedraagd, is dus opletten met de belading.
Op de site van van caravantrekker krijg ik voor deze combinatie "net een voldoende om te trekken" en 2 1/2 ster.
Mijn ervaring (wel zonder belading en nog niet in de bergen gereden) gaat eerder uit naar "goed tot zeer goed" en minstens toch een ster erbij.
Dus op de site daar nemen ze een ruime marge of is er iets fout gelopen met hun berekening (ik zou ze wel niet meer kunnen missen want ik haal er echt nuttige info van).
Mijn besluit, de Roomster is een prima caravan trekker.
xyxthumbs.gif
 
Bovenaan Onderaan