Roomster RS

Hetzer

Forumguru
Mensen op het internet veschijnen steeds meer geruchten dat er een Roomster RS op handen is en hierbij al 2 matige foto's , hij is nog wat gecamoufleerd, het lijkt een normale Roomster tot dat je de achterkant goed bekijkt, de Fabia op de voorgrond van de foto moet de Fabi-2 RS zijn volgens de bronnen.
 

Bijlagen

  • Skoda_Roomster_RS_2.jpg
    Skoda_Roomster_RS_2.jpg
    89,7 KB · Weergaven: 88
  • 19427_620x0x85.jpg
    19427_620x0x85.jpg
    53 KB · Weergaven: 83

Fabia

† In Memoriam
Roomster RS, heftig maar kan het niet geloven Is daar wel een doelgroep voor. Zal ook veel afhangen van de prijs. Dat er een Fabia RS komt daar twijfel ik niet aan, ben erg benieuwd naar de gekozen motors.
 

EdK

Forumguru
mwah aan ene kant lijkt t me wel leuk als er een Roomster RS komt ! aan de andere kant moet ie niet te aantrekkelijk worden !!
Waarom ?? Wel gaat t me weer geld kosten als ik me niet kan beheersen !
 
Ziet er goed uit hopen dat de Rs modellen met benzine motoren te koop zijn als ze uitkomen, want ik denk dat de matige verkoop van de fabia1 rs te danken is aan het alleen beschikbaar zijn met een dieselmotor

Groeten Jordy
 

LenK

Forumguru
Slurptax zal er niet komen voor de Roomster. Daarvoor moet de CO2 uitstoot benzine en diesel resp 232 en 192 zijn en daar zitten de RS motoren (van de Octavia) nog ver onder (190 - 157)
De huidige Roomsters zitten en klasse D en E en dat wordt wel duurder
D label toeslag +135 wordt +400
E label toeslag +270 wordt +800
Als de RS dan F zou worden, daarvoor geldt nu +400 en dat wordt +1200

Al met al is er zolang de auto nog niet op de markt is niks van te zeggen.
Energielabel gaat omhoog, brandstofkorting benzine, brandstoftoeslag diesel en BPM gaan omlaag
 
ben erg benieuwd naar de gekozen motors.

Ik gok op een 1.4 TSI ( 150 - 170 pk ) of de 1.8 TFSI.
Chippie erin en de Clio ( 197 pk ) is history

Denk zelf dat de auto's op de foto's opgesierd zijn met het sportpakket en niet de gewenste RS-en zijn.
 

Hetzer

Forumguru
Ik gok op een 1.4 TSI ( 150 - 170 pk ) of de 1.8 TFSI.
Chippie erin en de Clio ( 197 pk ) is history

Denk zelf dat de auto's op de foto's opgesierd zijn met het sportpakket en niet de gewenste RS-en zijn.

ik hoop ook op de 1.4 tsi,maar ik denk dat de Fabia RS en de Roomster RS een diesel gaan worden, check de fot0 van de achterzijde van de Fabia maar , lijkt mij een diesel uitlaat, beetje hetzelfde aan de Fabia-1 RS of niet?????

en diesel zijn erg goedkoop en geliefd ( tenminste in het buitenland ), ik ben wel bang dat deze RS'en door de diesl-boete hier in Nederland erg duur gaan worden (, de forum-leden uit Vlaanderen zullen meer geluk hebben)
 

Bijlagen

  • 19422_800x600x75.jpg
    19422_800x600x75.jpg
    80,1 KB · Weergaven: 32
Bovenaan Onderaan