Roomster ervaring

Bakkertje

Forumguru
Vandaag een Roomster meegekregen van de skodadealer als tijdelijke auto. Wat een ruimte zit er in zo'n Roomster zeg. Rijden doet ie ook prima, zelfs met een 1.4 onder de kap met 85 pk. Ik zat ook goed (en het valt vaak vies tegen om een goede zit te vinden).
Als de golf IV van m'n meissie "op" is, weet ik het wel!:super:
 

Mark

Banned
De Roomster is best een goede wagen, enkel de afwerking viel mij wat tegen. Best jammer, ze maken een prachtig ding en besparen dan op de afwerking. Dan heb ik het liever zoals ze het bij Dacia doen, het simpel en eenvoudig houden (lees goedkoop) maar ervoor zorgen dat de afwerking perfect is.
 

TL@

Forumguru
Vandaag een Roomster meegekregen van de skodadealer als tijdelijke auto. Wat een ruimte zit er in zo'n Roomster zeg. Rijden doet ie ook prima, zelfs met een 1.4 onder de kap met 85 pk. Ik zat ook goed (en het valt vaak vies tegen om een goede zit te vinden).
Als de golf IV van m'n meissie "op" is, weet ik het wel!:super:

Ik heb dat ook gedacht om de Golf IV van mijn vrouw te vervangen door een Roomster, na er eens ingezeten te hebben, was het een no-go. Stoel kon niet laag genoeg, zag er teveel uit als een busje,...
Eigenlijk wil ze gewoon terug een Golf maar die ligt echt boven het budget voor een tweede auto (toen we hem kochten was het de enige auto, mocht dus iets duurder zijn).
We zijn nog naar vanalles gaan kijken. Resultaat: "Ik zal nog wel een paar jaar rijden met de Golf, die gaat tenminste 200km/u en harder!"
 

Bakkertje

Forumguru
Onze huidige Golf is een 1.4 met 75 paardekrachten, daarmee mag je in je handjes klappen als je 180 aan kunt wijzen met de wijzer..

Maar vrouwlief wordt er niet warm van. Dus het wordt inderdaad een no-go..
Volgende inzet wordt een Fabia.
 

Hetzer

Forumguru
Maar vrouwlief wordt er niet warm van. Dus het wordt inderdaad een no-go..
Volgende inzet wordt een Fabia.

grappig , inderdaad de Roomster is super praktisch, maar veel vrouwen knappen toch af op het uiterlijk af. Mijn eigen vrouw zij achteraf (uiterraard) de Roomster ook niet mooi te vinden ( met uitzondering van de voorkant)
 

Bothje

Heel gewoon lid
Vandaag een Roomster meegekregen van de skodadealer als tijdelijke auto. Wat een ruimte zit er in zo'n Roomster zeg. Rijden doet ie ook prima, zelfs met een 1.4 onder de kap met 85 pk. Ik zat ook goed (en het valt vaak vies tegen om een goede zit te vinden).
Als de golf IV van m'n meissie "op" is, weet ik het wel!:super:

Je hebt helemaal gelijk, maar bij het thuis front gelijk hebben en gelijk krijgen ..................
 

jaspernl

Actief lid
En eerlijk gezegd vind ik het nog steeds geen mooie auto. Ik heb m echt op verstand gekocht: niet te duur, voldoende ruimte, en het rijdt fantastisch (sportstoelen, 1.6 tiptronic... dat dan weer wel...).
Mijn vrouw zegt voorals nog niet dat ze m niet mooi vindt, maar net als bij Hetzer kan dat natuurlijk nog komen...
 

Bakkertje

Forumguru
Ik denk dat ik er inderdaad ook pragmatisch naar kijk. Veel ruimte, rijdt goed, dus mooi alternatief.. Maar goed het thuisfront nam zelfs het woord pausmobiel in de mond dus dat is echt een no-go..

Ik kan hem wel waarderen, zeker van voren is ie geslaagd.
 

KaleFietsbel

Actief lid
En eerlijk gezegd vind ik het nog steeds geen mooie auto. Ik heb m echt op verstand gekocht: niet te duur, voldoende ruimte, en het rijdt fantastisch (sportstoelen, 1.6 tiptronic... dat dan weer wel...).
Mijn vrouw zegt voorals nog niet dat ze m niet mooi vindt, maar net als bij Hetzer kan dat natuurlijk nog komen...

Grappig als je dan je handtekening leest!
 

Abo

Lid
Ik moest ook aan het uiterlijk wennen, en het hangt er vanaf vanuit welke positie je hem bekijkt. (mijn ervaring overigens). Bekijk ik hem op een afstand, dan zie ik er toch iets sportiefs in. Als ik hem van dichtbij bekijk, dan vind ik de achterzijramen toch vreemd van vorm. Bekijk ik hem schuin van voren, dan vind ik hem weer sportief. Als ik hem schuin van achteren bekijk vervaagt het sportieve.

Wat ik verder bijzonder waardeer van de Roomster is de wegligging, dat vind ik zelfs beter dan van mijn vorige Fabia 1 combi. Een Fabia 2 vond ik te veel windgeruis hebben, het was zelfs meer dan van mijn Fabia 1. De iets hogere zitpositie van de Roomster vind ik ook prima en de bagageruimte is uitstekend. Zonder al teveel moeite heb ik in "no time" een compleet vlakke laadvloer. Voor mij is dit belangrijk i.v.m. mijn (grote) drumstel.

Andere ruimtewonders zijn natuurlijk de Franse auto's zoals Peugeot Partner, Renault Kangoo etc.. Echter deze auto's waren oorspronkelijk als bedrijfsauto ontwikkeld en later kwam er een versie als personenauto. Dit merk je, er is weinig verfijning in interieurafwerking en wegligging. De Roomster doet het op dit punt vele malen beter omdat hij vanaf het begin was ontwikkeld als personenauto. De Roomster vind ik echt fijn en ik rijd er met plezier in.

Snel rijden en hard een bocht induiken hoeft voor mij niet, alhoewel de Roomster hier niet heftig tegen protesteert. Ik ga voor een prettige zitpositie, volop ruimte, goede interieurafwerking, prettige rijeigenschappen en een grote vlakke laadvloer. En ja, dat biedt de Roomster mij allemaal.:super:
 

jaspernl

Actief lid
Grappig als je dan je handtekening leest!
Snap ik. Het is met name de zijkant die ik gewoon echt niet mooi vind.
Zelfs nu, na een paar maanden, nog niet.
Het went, maar mooi is echt anders.

De voorkant is ok, de achterkant ook, maar vanaf de zijkant is ie naar mijn mening gewoon echt niet geslaagd...

Ik heb wel eens eerder gezegd: geef me een decoupeerzaag, en ik maak er een mooie auto van. Oftewel: maak de voorruit wat groter (en haal die rare bocht er uit...) en laat de voor- en achterruit nou gewoon op elkaar aansluiten. Dan ben je er eigenlijk al.

Verder mág ie iets langer en breder, maar dat hoeft niet per se (en dat gaat ook lastiger met een decoupeerzaag... :1819:)
 

jaspernl

Actief lid
Ik denk dat ik er inderdaad ook pragmatisch naar kijk. Veel ruimte, rijdt goed, dus mooi alternatief.. Maar goed het thuisfront nam zelfs het woord pausmobiel in de mond dus dat is echt een no-go..

Ik kan hem wel waarderen, zeker van voren is ie geslaagd.

Jouw thuisfront is niet de enige... :smiley29:
 

EdK

Forumguru
Wat betreft de zijkant zeg ik hij is functioneel en verder appart
En ik zit in de auto en de medeweggebruikers kijken er tegenaan, en voor die koop ik geen auto zodat zij het wel of niet mooi vinden !

Achteruit is voor de kinderen ideaal, want ze kunnen nu vanuit hun stoeltje heerlijk naar buiten kijken !
Dus de Roomster is ook nog eens kindvriendelijk !

En bij mij staat functionaliteit bovenaan het lijstje en of tie mooi of lelijk is heeft een mindere prio, want dat is vaak om geen reactie's van de buitenwerled te krijgen !
 

Bakkertje

Forumguru
En functioneel is ie zeker!

Sja het thuisfront maakt zich wel druk om het uiterlijk en vooral de kleur van een auto (De leen roomster was licht blauw metallic en die was wel goed..)

Ik blijf het wel een geinig ding vinden en zal voortan toch anders kijken naar de Roomster ;-P
 

LenK

Forumguru
zal voortan toch anders kijken naar de Roomster
Vooral goed kijken als je er een ziet want het is een zeldzaamheid
images
 
Bovenaan Onderaan