Ik moest ook aan het uiterlijk wennen, en het hangt er vanaf vanuit welke positie je hem bekijkt. (mijn ervaring overigens). Bekijk ik hem op een afstand, dan zie ik er toch iets sportiefs in. Als ik hem van dichtbij bekijk, dan vind ik de achterzijramen toch vreemd van vorm. Bekijk ik hem schuin van voren, dan vind ik hem weer sportief. Als ik hem schuin van achteren bekijk vervaagt het sportieve.
Wat ik verder bijzonder waardeer van de Roomster is de wegligging, dat vind ik zelfs beter dan van mijn vorige Fabia 1 combi. Een Fabia 2 vond ik te veel windgeruis hebben, het was zelfs meer dan van mijn Fabia 1. De iets hogere zitpositie van de Roomster vind ik ook prima en de bagageruimte is uitstekend. Zonder al teveel moeite heb ik in "no time" een compleet vlakke laadvloer. Voor mij is dit belangrijk i.v.m. mijn (grote) drumstel.
Andere ruimtewonders zijn natuurlijk de Franse auto's zoals Peugeot Partner, Renault Kangoo etc.. Echter deze auto's waren oorspronkelijk als bedrijfsauto ontwikkeld en later kwam er een versie als personenauto. Dit merk je, er is weinig verfijning in interieurafwerking en wegligging. De Roomster doet het op dit punt vele malen beter omdat hij vanaf het begin was ontwikkeld als personenauto. De Roomster vind ik echt fijn en ik rijd er met plezier in.
Snel rijden en hard een bocht induiken hoeft voor mij niet, alhoewel de Roomster hier niet heftig tegen protesteert. Ik ga voor een prettige zitpositie, volop ruimte, goede interieurafwerking, prettige rijeigenschappen en een grote vlakke laadvloer. En ja, dat biedt de Roomster mij allemaal.:super: