Roomster achterklepslot af en toe niet open

Quibus

Lid
Auto: Roomster 2010, 1,2 TSI, DSG en natuurlijk Miami Blue.

Probleem: De achterklep gaat af en toe niet open. Bij het indrukken van de drukknop op de achterklep gaat het soms enige tijd goed en daarna klikt het wel maar ontsluit het slot niet. Bij langdurig ingedrukt houden van de middelste knop op de sleutel voor de achterklep gaat het slot open.

Wat heb ik al gedaan: De schakelaar in de klep achter het rubber waar je normaal op drukt om te openen klikt wel. Ik heb deze schakelaar/microswitch verwijderd en doorgemeten en bij indrukken daalt weerstand (en diode meting) telkens naar 0 over de twee pinnetjes aan de achterkant.
Het echte slot heb ik vervangen door een nieuwe en deze reageert net zo slecht op de sleutel (CV) en de handgreep op de achterklep. Die is dus ook niet defect.
De zekeringen die iets met het centrale vergrendeling (CV) systeem te maken zouden kunnen hebben zagen er goed uit.
Bij skoda vakgarage geweest en deze constateerden ook dat het achterklepslot af en toe niet openging en schermden toen met een gigahoge startrekening.

Vraag: Kan iemand mij hiermee helpen?
 

Okki

Donateur
Registratie

Nieuwe leden worden verzocht zich eerst voorstellen in onze Meet & Greet voordat ze andere postings plaatsen. Dit heeft oa te maken met extra functies die hieraan gekoppeld zijn (forum bazaar), los van het feit dat het natuurlijk fatsoenlijk is.
 

JeSko

Forumguru
@Okki

Ik vind dat er wat gedaan mag worden om dit duidelijker te maken, ik zat hier al een poos mee te lezen voor ik mijn Skoda kocht en ik zag daarom toevallig de meet en greet voorbijkomen, maar ik snap best dat als je hier de eerste keer komt kijken dat dat onduidelijk is, en dat daarom veel mensen dit onbewust niet doen ( ze weten het gewoon niet ), en niet iedereen gaat eerst de regels doorlezen, wat ik best begrijp, vaak ben je ook wat opgewonden als je nieuw binnenkomt op zo'n forum en ga je er overheen.

@Quibus

Ik niet maar wellicht kunnen andere hier je wel helpen, de kans dat je hier niet geholpen word is erg klein haha. Zoals al gezegd word het wel gewaardeerd als je jezelf eventjes kort, of lang, voorstelt in de meet en greet. Daarmee ga je zeker nog sneller en beter geholpen worden :thumbsup:

Grts Jefrey
 
Laatst bewerkt:

ertromp

Forumguru
Wellicht een kabelbreuk in de kabelboom tussen kofferklep en carrosserie

Voorbeeld van een Roomster:
20130720_183057.jpg
 

Quibus

Lid
Het linkerachterlicht heb ik onlangs vervangen en daarbij staat de kabelboom snaarstrak bij het uitnemen van de unit. Zou het daarin kunnen zitten of is er een printplaat van dit systeem dat half stuk is?
 

Quibus

Lid
Wel de kabelboom in de rubbermanchet tussen klep en carrosserie. Daar was bij een zwarte kabel een ringetje koperdraad zichtbaar. (gescheurd plastic mantel) Hoe kan je de rest in de carrosserie inspecteren?
 

Quibus

Lid
Geen bijzonderheden te zien aan de kabelboom.

Is er niemand die denkt te weten of het aan de printplaat van de Centrale Vergrendeling kan liggen en waar die ergens zit?
 
Ik heb het zelfde problem. Achterklep gaat niet open. Hoor ook geen klik. Als ik deze met nood vergrendeling openmaak werkt het Soms Weer twee keer daarna weer niets. Met sleutel gebeurt ook niks.

Heb je het al opgelost?
 

EdK

Forumguru
Heb je het al opgelost?
Mag toch hopen dat het na ruim een jaar ( gepost 20-06-2020) wel weer werkt?
Alleen jammer dat men niet even de moeite opbrengt om het te melden wat het probleem was en hoe opgelost !
Hebben andere dan weer veel profijt van...
 
Bovenaan Onderaan