Roomster, 1.4 in Comfort uitvoering

SkodaMan

Actief lid
Vandaag heb ik een Roomster meegekregen van de dealer. Bij het instappen had ik de eerste verrassing. De deur heeft aan de b-stijl kant een gebogen vorm waardoor de bovenzijde een soort punt vormt. Die punt haakte bij mij in de kraag van mijn jas. Je kunt je behoorlijk bezeren op die manier.

Na het instappen beviel me het dashboard erg goed en de afwerking is heel strak. De stoelen zijn half leer, half stof en in hoogte verstelbaar. De zitting is te kort en te smal maar dat vind ik ook van de O2. Zal wel aan mij liggen.
Zelf rijd ik liever automaat maar als het dan een handbak moet zijn dan is de bak van Roomster erg fijn. Heel precies en soepeltjes.
Het geluid van de dance radio valt erg tegen maar de bediening is makkelijk. De uitlezing en bediening van de automatische is ronduit fantastisch.
Jammer dat er geen "coming home / leaving home" schakeling op de verlichting zit in deze Comfort uitvoering. Wel heeft de richtingaanwijzer een comfortschakeling.

De Roomster is een heel gemakkelijk te besturen auto, echt een allemansvriend. Je rijdt er zo in weg. Het zicht rondom is goed en de motor maakt een lekker geluidje maar vooral niet te hard.
Het panoramadak geeft je een beetje het gevoel in een pausmobiel te rijden mede omdat de wagen zo hoog is. Nadeel is dat dit ook weer een ruit is die kan beslaan maar je kunt er wel een soort jaloezie voortrekken.

Echt geen straf om een keer in te rijden, zo'n Roomster.
 
Moest je auto voor een beurt weg? Ik zie zo'n 30.000 kms
Heb je toen de Roomster voor niets meegekregen of heb je er een vergoeding voor betaald?
Ik weet wel dat ik een fiets mee kan krijgen, maar dat is ook niet alles.
 

SkodaMan

Actief lid
Mijn O2 had regelmatig last geklop in het dashboard. Via dit forum kwam ik er achter dat het om een defecte stappenmotor ging die de luchtoevoer regelt voor de airco. Vandaag is de stappenmotor vervangen en kreeg ik een "gratis" leenauto mee. Ik lease mijn auto via SkoLease (Skoda).
 

Boet

Actief lid
Ik heb die Dance-radio in mijn Roomster zitten. Heb het ding nog niet gehoord. Zal mij benieuwen.

Wat de stoelen betreft; qua lengte halen de sportstoelen het precies. De andere stoelen zijn ook bij mij net iets te kort.

Ik weet niet wat voor postuur je hebt, dus kan er geen oordeel over geven. Ik heb zelf een redelijk brede rug, maar die past goed in de stoel. De rest gaat ook prima.

en nu maar hopen dat ik niet dichtgroei
laugh.gif
 

Sant

Lid
Hoi Boet,
Heb jij inmiddels ervaring met de Dance radio? Hoe bevalt ie?
Tijdens mijn testrit met de Roomster vond ik de radio minder qua geluid tov mijn huidige autoradio.
 

Boet

Actief lid
Beter laat dan nooit....

De Dance-radio is voor mij in eerste instantie redelijk. Geluid is een tikje dof met de nadruk op de midden-en lage tonen. Ik heb nu -met tussenpozen uiteraard- een maand de tijd gehad om met de stereo te rommelen, en het geluid is nu een stuk beter. Eerlijk gezegd heb ik géén idee wat ik nu gedaan heb (radio-gebruiksaanwijzing schijnt er niet te zijn), maar ik heb nu meer hoge- en lage tonen..

Maar het is nog steeds geen radio voor de echte audiofiel, denk ik zo.
 

Mark

Banned
De Dance-Radio in de Roomster is inderdaat geen hoogvlieger.
Wel knap door zijn groot scherm maar daar blijft het ook bij.
Functie's zijn zeer beperkt, verkeers info en digitale tekst daar blijft het bij.
Bij mij zat het er standaard in en ben er redelijk tevreden van.
Handleiding had ik wel in alle talen bahalve het nederlands.
 

___JC___

Forumguru
Ik heb vanmiddag even een stukje gereden in een Roomster 1.6. Dat was wel ff wennen zegmaar. Ik dacht dat mijn tractor herrie maakte maar 'room' voor veel geluidsisolatie was er niet echt volgens mij
grin.gif
.

Verder wel een leuk ding. Hoop ruimte en zeker handig in te delen. Dash vond ik nogal plastic aandoen en die voorste zijruiten dat vind ik helemaal niks.
 
Bovenaan Onderaan