Rollenbank / dyno-run verslagen

Joske

Forumguru
Allen!

Hier mag je je rollenbank-uitdraai posten van de meeting te Varsseveld (of gewoon een dyno-run bij een andere tuner, maakt niet uit ;) ).

Gelieve steeds zo veel mogelijk info aan de post in kwestie toe te voegen.

Merk (bij voorkeur Škoda uiteraard :D )
Type
Bouwjaar
Km-stand
Motortype
Gechipt?


P.S. ik plaats dit in het "ledencafé", zodat niet-leden dit niet kunnen zien, voor diegenen die anoniem wensen te blijven ;) ;)
 

CDK

Forumguru
Skoda Superb Sedan (2e generatie)
Bouwjaar 2012
3.6 FSI 4x4 (atmospherische motor) drinkt ten minste RON98

Voor tuning:
enynunah.jpg

Na tuning:
4y5a8uqy.jpg
 
Laatst bewerkt:

andrehj

Forumguru
Dan die van mij er ook nog even bij:

Skoda Superb 1.8 TSI met DSG
Bouwjaar 2011 (MJ 2012)
Km-stand ± 26000
Zonder tuning, geheel origineel.

Het koppel bleek heel aardig op 250 Nm te liggen (= precies de fabrieksopgave), maar zakte boven de 4500 rpm minder snel in dan de fabriek opgeeft, waardoor bij 5500 rpm maar liefst 186 pk beschikbaar is. :yeehaa: En dat alles gewoon op Euro 95 benzine.
2013-09-28 S2 1.8TSI.png
 

LT83

Forumguru
Bij deze de uitdraai van mijn Octavia bij JD. Zal die bij TVS ook posten als ik heb binnen heb (was duidelijk minder)

Octavia RS 2.0 TFSI, bouwjaar 2006
Km stand bij uitdraai 145.000
JD stage 2 tuning + K&N Typhoon

stage2KN_zps4e97305e.jpg

SkodaOctavia2096-TK-GP-1_zps88776587.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske

Forumguru
Ze zijn digitaal binnengekomen van TVS! Posten die handel :D



EDIT: voor diegenen die ook sukkelen zoals mij om een pdf om te zetten in een image

http://www.zamzar.com/

dan kan je de image in het groot weergeven in je post, ipv enkel als bijlage!
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Joske

Forumguru
Zeker mooi jos. :)

Ga je nu nog over een sjippie nadenken ?
Daar denk ik de eerste 2 jaar zobiezo al niet aan, vind hem 'stock' al zeker goed presteren. Maar icm roetfilter er uit, EGR afdoppen en wegschrijven plus chip moet ie volgens mij wel vlot richting 200pk kunnen en 400Nm.

Dan zal normaal het max koppel wat langer inblijven, waardoor je de zgn plateaucurve krijgt, dat zou nog wenselijk kunnen zijn ;)
 
Dat is wijs jos , kan altijd nog toch;)
Wel leuk om het verschil nu te zien mijn oude blok uit 2006 en jou nieuwere.
Zie wel dat jij meer verlies heb , hoe zou dat komen . ?
Doordat de mijne al geshipt is is mijn koppelkromme lekker vlak denk als jij alles gaat doen jij een super motor krijgt en over de 400nm .
Wat om naar uit te kijken toch:D
 

Joske

Forumguru
2006-blok? dus een pompverstuiver, mijn blok is een commonrail.
Het verlies? Bedoel je het vermogen dat daadwerkelijk op de baan gebracht wordt?
 

LT83

Forumguru
Wat ik mij ook afvraag is waarom pendragon een luchttemperatuur van 34 graden en een correctiefactor van ongeveer 1.23 heeft heeft terwijl er op mijn uitdraai bijvoorbeeld een temperatuur van 22 graden en een correctiefactor van 1.10 gebruikt is. Waren er zo'n grote verschillen gedurende de dag? Kan Max hier antwoord op geven?
Krijg de PDF niet zo makkelijk toegevoegd, als ik tijd heb klungel ik even verder en post ik de uitdraai zsm!
 

CDK

Forumguru
's morgens was het heel koud, naarmate de dag vorderde werd het steeds warmer, misschien heeft het daar mee te maken?
 

Pendragon

Forumguru
Ik denk ook dat het met de temperatuur te maken heeft en misschien met de temperatuur van de motor? Ze hebben er wel iets over verteld maar weet niet meer wat.
 
  • Leuk
Waarderingen: LT83
Bovenaan Onderaan