Rolgordijn panoramadak

Agent327

Forumguru
Beste allen,

Eerder deze week zag ik tot mijn teleurstelling dat de stof van het rolgordijn (sun visor) onder het panoramadak was uitgezakt (zie foto's). Het bleek dat dit gordijn op de een of andere manier uit zijn rail (bestuurderszijde) was geraakt. Omdat ik 1.98m. lang ben is dit zee irritant. Als workaround heb ik het gordijn maar even met naald en draad aan de hemel vastgemaakt.
Nu heb ik de volgende vragen:
  1. Is dit te herstellen zonder dat ik de hemel uit de auto moet slopen? (Ik ben bang dat dit toch moet gebeuren)
  2. Is dit euvel zodanig ernstig dat ik toch de hemel moet verwijderen en verdere diagnose moet doen
  3. heeft iemand een idee wat zo'n reparatie moet kosten als ik het bij de dealer/garage moet laten doen?
  4. Hoeveel tijd zou een garage nodig hebben dit te repareren?
  5. Het onderdeelnummer van de zon rolgordijn is: 1K9877307A (ik kan er alleen bij Ali een voor prijs van rond de €40 vinden. Ook heb ik een prijs gezien van rond de €320, of heeft iemand een andere prijs?
Het is gewoon vervelend IMG_20210824_132517316.jpg IMG_20210824_132442059.jpg IMG_20210824_132547182.jpg IMG_20210824_132517316.jpg IMG_20210824_132442059.jpg IMG_20210824_132547182.jpg en je zult begrijpen dat ik helemaal niet op zo'n reparatie ziet te wachten
Ik hoor graag van jullie
 

catch me

Forumguru
De hemelbekleding moet is sowieso uit, miss optie om dit zelf te doen en het gordijn op te rollen zodat je er geen last van hebt of om te kijken of het zelf te repareren is.
 

Bakkertje

Forumguru
Het lijkt me eerder dat ie niet op spanning gehouden wordt?
Wellicht dat iemand het op kan zoeken in etka hoe dat ingebouwd en samengesteld is?
 

Agent327

Forumguru
Nee, heb het afgelopen maanden te druk gehad, ik ga het proberen in het voorjaar wanneer de temperaturen weer aangenamer zijn.
 
Ik had dit probleem ook. Het probleem zit in hechting tussen het stof en het metaal wat oprolt. De lijm laag laat los na een aantal jaar. Bij mij is dit laatst helemaal losgekomen. Heb het doel nu geknipt. Ondertussen bij Ome Ali een zwarte besteld voor 22 euro. Binnenkort ga ik dit zelf repareren ik wil me hemel ook gelijk zwart maken.
 

Thijs4motion

Forumguru
Denk er niet te makkelijk over om de hemelbekleding te vervangen.
Ten 1e moet je de oude volledig verwijderen al het schuim e.d. anders hecht de lijm niet. En krijg je blazen op je hemel
Je moet ook de juiste lijm hebben anders krijg je verkleuringen in je hemel. En ook de schil er in een keer uithalen is ook nietvgemakkelijk
 

Thijs4motion

Forumguru
Het is vloeken in de kerk, maar kun je het niet met een rolletje zwart verven?
Wel opletten dat je de juiste verf gebruikt. Een verf die niet hard word. Anders kan het schuim breken bij de minste aanraking. Ik heb ervaring door dit te doen met leerverf en dan erop te spuiten ipv rollen. Maar het wordt er niet mooier op
 
Hallo allemaal,

Excuses voor het zo laat reageren. ivm geboorte van me zoontje de zorg en drukte zoals werk etc is dit op een laag pitje gekomen.

Vorig jaar Maart heb ik een poging gedaan om het rol gordijn te gaan vervangen. Het is mij tot op een zekere hoogte gelukt. Tot dat ik de rol functie ging testen en ja hoor het rol gordijn schoot uit de houder waar door al het werk voor niks was..

Kortom resultaat was huilen met de broek uit ( niet te letterlijk ) maar ik was behoorlijk boos. Ik wil dit jaar nog een keer een poging gaan wagen dit keer wil ik de juiste kleur rolgordijn hebben zoals de auto afgeleverd is. Zwart is leuk maar het moet erbij passen en dat deed het gewoon niet. Zwart rol gordijn met een afwijkende kleur hemel en stijlen dat wordt hem gewoon niet. Het idee was om ook de hemel zwart te maken. Nadat ik de hemel eruit had vind ik dit toch behoorlijk fragiel denk hierbij aan de dikte van het materiaal en ik denk dat ik dan meer sloop dan repareer.

Als bijlage heb ik een PDF toegevoegd met de stappen die ik heb gemaakt hierin staan ook foto's. Ik kom er nu achter dat niet van alle stappen die ik heb uitgevoerd fotos heb. Wanneer ik dit weer ga oppakken dan zal ik meer detail foto's en beschrijving maken.
Hopelijk bieden deze stappen een duidelijkheid in de klus. als er vragen zijn stel ze gerust.

ik was er wel een paar uur zoet mee en dat kwam vooral door het zoeken. Valt me tegen dat er niet veel hierover te vinden is zoals youtube etc. Maar verder een hele leuke klus en zeer leerzaam je leert je auto goed kennen hierna.

Verder ben ik dit tegengekomen. Ik denk dat ik voor zoiets ga maar ik moet wel zeker weten of dit het onderdeelnummer is wat ook bij mijn auto hoort.
Weet iemand toevallig wat de dealer hiervoor vraagt?

Completer rolgordijn unit

Bevestigingen handvat


Gereedschappen die ik al heb en die voor deze klus zeker handig en nodig zijn in mijn ogen


 

Bijlagen

  • Hemel Skoda Superb 2 Combi.pdf
    1,6 MB · Weergaven: 15
  • IMG_7174.JPG
    IMG_7174.JPG
    909,6 KB · Weergaven: 15
Bovenaan Onderaan