roestbescherming fabia 2

wederom een vraag,

kan iemand mij vertellen hoe het zit met de roestbescherming van de fabia 2?
is de carosserie bijvoorbeeld verzinkt (zinkbad) of is er gebruik gemaakt van verzinkt plaatwerk.
wie kent het productieproces of heeft het wel eens gezien?
 

Br3cht

Actief lid
wat ik wel heb gezien als mijn broer zijn auto op de brug is geweest voor een groot onderhoud
dat aan de onderzijde veel stukken niet helemaal in de bitumen staat.
Precies slecht gespoten, of in de kokers waar niets is ingespoten, ook al is het verzinkt
 

Fabia

† In Memoriam
Maar je mag er toch wel van uit gaan dat het in orde is? Anders ff op een brug zetten om er onder te kijken. Vraag het anders aan de dealer.
 
Ja zeker, een goed verzorgde rondleiding in de eind productiehal van de Fabia 2 en de TSI motoren. Voor drie uur lang een gids mee. De productielijnen waar de auto wordt gespoten of verzinkt zijn niet toegankelijk voor publiek. Ik mag aannemen dat het een verzinkt carrosserie betreft; anders zou Skoda over 10 jaar letterlijk wegens slechte reputatie niet meer bestaan. Zoals ik het geheel hebt ervaren is de fabriek van deze tijd. Dat zal bij het verzinken en spuiten niet anders zijn, vermoed ik.

Overigens, ik had de indruk dat de arbeidsomstandigheden prima op orde zijn. Onder andere 's-middags warme maaltijd van de werkgever en iedere productie groep een eigen ruimte voor de koffiepauze. Daarbij kon de werknemer een lening voor de aankoop van een auto krijgen tegen een gunstige rente. En dat hoefde geen Skoda te zijn, volgens de gids. Maar de laatste alinea even terzijde.
 
hey, leuk dat er toch iemand is, die er is geweest.
het enigste beetje officieel advertentietje dat ik heb gezien, is van de fabia anno 2008(gefacelifte model).
hierbij stond in de advertentie"volledig verzinkte carrosserie".
maar vaak door een steeds goedkoper wordende productieproces, kunnen deze dingen vaak beperkt worden tot het verzinken van bepaalde delen,zoals spatborden e.d.

maar in ieder geval bedankt voor de info.
 
Bovenaan Onderaan