Roestbehandeling Octavia

Canon-Eye

Forumguru
Als het plaatwerk gegalvaniseerd zou zijn, dan zou dit ongetwijfeld wel ergens op de website van Skoda worden vermeld. Maar zoeken op allerlei termen als "plaatwerk", "roest", "lakbehandeling", "gegalvaniseerd", etc. levert in alle gevallen nul resultaten op.

Dus ik zou er maar niet van uitgaan.

Wel is het tamelijk gebruikelijk om door middel van electroforese een grondlaag aan te brengen die een redelijk vergelijkbaar resultaat oplevert. Ik zie dan ook eigenlijk weinig tot geen roestvorming, ook niet bij wat oudere Skoda's.

Cyrus

Actief lid
Skoda's hebben een volverzinkte carrosserie. Zie hier het citaat van de Duitse Skoda-website:

Die Vollverzinkung schützt die Karosserie dauerhaft vor Rost. ŠKODA wendet die galvanische Verzinkung an: Ein Metallbecken bildet dabei die positive Elektrode, das zu bearbeitende Teil die negative. Dazwischen befindet sich eine mit Zink-Ionen angereicherte, stromleitende Flüssigkeit. Das Zink scheidet sich, sobald Strom eingeleitet wird, auf dem Blech ab – als dauerhafte, schützende Schicht gegen Rost.

Canon-Eye

Forumguru
Toch vreemd dat de NL Skodasite hier in alle talen over zwijgt.
Tenslotte is het wel zinvolle informatie en bovendien een pluspunt - dus waarom die geheimzinnigheid?

Cyrus

Actief lid
Denk niet dat dit geheimzinnigheid is, maar gewoon niet de moeite wordt gevonden dit specifiek op de website te melden. In de Duits site staat het ook alleen bij de lexicon, niet schreeuwend op de voorpagina.

Nagenoeg alle moderne auto's hebben een verzinkte carrosserie, dus zo'n USP is dat ook niet meer.

Noord26

Forumguru
Toch vreemd dat de NL Skodasite hier in alle talen over zwijgt.
Tenslotte is het wel zinvolle informatie en bovendien een pluspunt - dus waarom die geheimzinnigheid?

Alle auto's hebben tegenwoordig een verzinkte carroserie naar mijn weten. Uitzonderingen zijn auto's met Alu en RVS delen waardoor verzinking overbodig is. Maar nog steeds duurder is als staal met de behandeling verzinken.

Bovenaan Onderaan