Columbus Rode wereldbol, maar wel internet...

Ik loop tegen iets vreemds aan:

Sinds november 2018 heb ik een nieuwe Superb en heb ik Skoda Connect ingesteld. Verbinding komt tot stand via een SIM kaart in de unit in het handschoenenkastje en tot voor kort werkte alles prima: ik kreeg alle data op mijn telefoon (in de 'mijn Skoda' app en de 'Skoda Connect' app) en kreeg ook meldingen op mijn telefoon als de auto in beweging was, of als de deuren open waren. Op het scherm zag ik altijd een wit wereldbolletje met 'LTE/4G' erbij en een wit auto'tje met een locatie symbool.

Sinds enige tijd (een paar dagen?) is bovenin het scherm een rood wereldbolletje zichtbaar en de witte afbeelding van het auto’tje met het locatie-teken.

upload_2019-5-2_23-9-33.png

Het rode wereldbolletje zou erop duiden dat ik geen internet heb, maar op de Skoda Connect app en de ‘mijn Skoda’ app is alles zichtbaar: verbruikgegevens, locatie van de auto, ritgegevens etc. In de auto werkt ook alles: internet, filemelding, benzineprijzen etc. Ik kan bijvoorbeeld het laatste nieuws lezen, dus er is een internetverbinding. Het enige dat niet werkt is de melding op mijn telefoon als de deuren van de auto geopend worden, of als de auto in beweging is en dergelijke meldingen. In de app is ingesteld dat ik deze meldingen wel moet krijgen.

Voorheen werkte dit allemaal perfect, en had ik in plaats van het rode wereldbolletje een wit wereldbolletje met ‘4G/LTE’ erbij staan.

Heb inmiddels deze vraag ook al bij Skoda neergelegd, maar wellicht dat dit iemand op het forum bekend voorkomt...
 

rowen5642

Nieuw lid
Ik heb precies hetzelfde in mijn Kodiaq. Rood bolletje maar wel internet. Dit is volgens mij gebeurd na de laatste update van Skoda Connect.
 
Hi @rowen5642 : toevallig dat jij dat ook hebt, sinds de laatste update zou kunnen. Misschien nog wel toevalliger: vanmiddag (rond 18:00 uur) was het bij mij opeens weer als vanouds: wit wereldbolletje met 4G LTE erbij! Ik had een paar dagen terug het probleem gemeld bij Skoda, dus misschien hebben ze inmiddels iets aangepast waardoor het weer goed is.
Ik ben erg benieuwd of alles weer terug naar normaal is bij mijn volgende rit... misschien dat ik vanavond nog even een testrit maak.

upload_2019-5-6_19-19-31.png
 
Kleine toevoeging: alles lijkt weer bij het oude te zijn, maar voorheen kreeg ik altijd notificaties als de auto in beweging was of de deuren open, maar die krijg ik nog steeds niet.
 

Spector

Forumguru
Die notificaties krijg ik al 2 app updates niet meer ( = meer dan een half jaar ). Wat betreft heb ik de hoop op een goed werkende app al lang opgegeven.
 

Antera

Donateur
Dat internet verhaal staat los van de App waar je de km stand, deuren enz enz kan zien zover ik weet. (aparte betaalde app als de proeftijd voorbij is kost het je geld). Dat bolletje wat je ziet staan heeft te maken met je telefoon verbinding niet die van de APP. Dit word door een externe verbinding in de module zelf gedaan.

Als het bolletje dus rood is werkt op een of andere manier de SIM of de verbinding met je telefoon niet goed lijkt me al is het dan wel apart dat je wel alles hebt in de auto zoals je meld.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan