Rode auto (error?) in AID

Janno

Forumguru
Ik was net op weg naar huis en ineens kwam er een rode auto in het AID met wat leek op bewegingssensoren er rondomheen. Ik schrok er een beetje van en heb geen idee wat het was. Er was wel een ongeluk redelijk dichtbij (kreeg de melding een stuk erna ipv ervoor), geen idee of het daar iets mee te maken gehad kan hebben. Dus misschien is het iets heel normaals, maar ik weet niet waar ik op moet zoeken haha.

Betreft een 2014 O3 RS.

Wellicht dat iemand een zoekrichting voor me heeft.
 

Cordoba

Forumguru
Dat zegt niet alles: als de radar iets scheef 'kijkt' kan ie bijvoorbeeld reageren op tegenliggers of iets wat langs de weg staat. Andere mogelijkheid: in een flauwe bocht ook wel eens gehad dat de front assist reageerde op de vangrail.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Andere mogelijkheid: in een flauwe bocht ook wel eens gehad dat de front assist reageerde op de vangrail.

Ja ik ook. Was wel toen ik met 120 op de AAC door een lekker lopende bocht op de snelweg dacht te kunnen gaan. Maar dat was alleen een remingreep dacht ik
 

Cordoba

Forumguru
Bij mij zonder remingreep, maar al wel waarschuwing met grote logo en indringende piepjes. (dus de fase nét voor de remingreep)
 

Rosinfield

† In Memoriam
Remingreep is ook eigenlijk teveel gezegd; meer wat afremmen, alsof iemand zei: ho ho, niet zo hard de bocht door. Daarna nooit meer zo'n bocht met de ACC aan genomen. Kan het nog wel eens een keer uittesten
 

Janno

Forumguru
Blijkbaar kan zoiets dus sporadisch gebeuren, nu weet ik iig wat het is. Bedankt voor de reacties.
 
Bovenaan Onderaan