Robin's wagenpark

In het eerste weekend van januari '20 hebben de vrouw en ik onze eerste Skoda aangeschaft:

Het is een Octavia Combi Elegance Businessline met een 122pk-sterke 1.4 TSI-motor en een DSG7-bak.

De vuurdoop hebben we een paar dagen later gehad, toen we er meteen een week mee op vakantie gingen naar Schotland. Door die bergen en over die landweggetjes rijden werd een genot. Héérlijk...

Bij terugkomst opzoek gegaan naar Privacy Shades, dat vinden de 3 kinderen op de achterbank toch best wel fijn.

Er is aan de auto zelf niet veel veranderd sindsdien. Het is vooral een auto voor de vrouw. Soms mag ik er nog in rijden; als we met het hele gezin op stap gaan en de vrouw heeft geen zin om te rijden of als er getankt of gewassen moet worden:

In juni '20 kreeg ik te horen dat ik onderdeel was van een reorganisatie. Hierna kreeg ik een baan, waarmee mijn woon-werk-verkeer bijna verdubbelde. De groene Twingo uit 2004 was hier niet voor geschikt en werd hierdoor eind juli '20 ingewisseld voor een kilometer-vreter;

Het is een standaard Fabia Greenline met de 1.2 TDI-motor en 5-bak.
Weinig luxe in vergelijking met de Octavia, maar het is dan ook een woon-werk-verkeer-auto. In eerste instantie dan.

Het eerste wat er af ging, waren de Greenline-stickers op de voorschermen. Groen op groen was géén gezicht.
Intussen zijn er vooral kleine dingen aangepast; Privacy Shades rondom, bagage-netten in de achterbak, nieuwe armsteun (oude was kapot), zonnebrilhouder in het dak.

Toch miste ik iets... mijn Appeltje was er 1 van velen. Dus ben ik op zoek gegaan naar een setje 17"-velgen. Vorige week bij toeval een advertentie gevonden van een leuk setje en dezelfde dag nog opgehaald. Duurde een paar dagen voordat ik ze gewisseld had, maar het resultaat is stukken beter:

Oud:

Oud:

Tijdens:

Nieuw:

Detail:

Ik was vooral benieuwd naar het verschil in weggedrag tussen de standaard en de 17"-velgen. Het rijdt een stuk stugger en het ligt stabieler. Na een week de bouten nog maar een keer op moment gezet. Was nodig, de bouten van de voorwielen waren een beetje losser...

Op een lege parkeerplaats op het werk maar eens even een paar goede foto's gemaakt van de nieuwe set-up:

Het volgende wat er op het lijstje staat, is het plaatsen van de Columbus.

JeSko

Forumguru
Inderdaad als ie wat zakt gaat hij heel mooi staan, de Faab dan, de velgen gaan dan nog beter tot hun recht komen.

Bovenaan Onderaan