Rns310 navigatie sd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chrisjemol

Forumguru
Goedendag
Ik heb mijn schoonpa hier, komt vanuit friesland.
Heb een rns310 ingebouwd bij hem, navigatie antenne doorgevoerd en alles werkt goed
Enkel er zit geen navigatie sd kaart bij…
Dus de navigatie werkt niet (hij geeft de melding ‘geen medium met navigatiegegevens gevonden’)

is er iemand die een navigatie sd kaartje heeft die erin kan zodat hij als hij morgen terug gaat naar friesland (vanuit regio breda) een werkende navigatie heeft?

alvast bedankt!
 

Tees

Donateur
Is het bij de RNS310 niet zo dat een SD-kaart maar eenmalig bruikbaar is (dat is bij de RNS315 iig wel)? Dus als ie eenmaal gebruikt is in de ene unit, wordt de kaart gekoppeld aan de unit (zal wel een bestandje met t serienummer oid weggeschreven worden op de kaart) en dan wordt ie niet meer geaccepteerd in een andere unir.
 
Is het bij de RNS310 niet zo dat een SD-kaart maar eenmalig bruikbaar is (dat is bij de RNS315 iig wel)? Dus als ie eenmaal gebruikt is in de ene unit, wordt de kaart gekoppeld aan de unit (zal wel een bestandje met t serienummer oid weggeschreven worden op de kaart) en dan wordt ie niet meer geaccepteerd in een andere unir.
Dat is allemaal geheel juist.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Chrisjemol

Forumguru

hemi24

Forumguru
RNS310 slikt navigatie-cd’s en/of een sd-kaart, die vervolgens in het apparaat moet blijven zitten.
 
Hoezo als het zó moet?
Het zal idd zo moeten ja; dat je een ongebruikte sd kaart koopt.

en of een forum lid je kan helpen.
Ja: Volgens mij hebben tees ikzelf en zojuist Hemi24 je in de goede richting geduwd.

wij kunnen je niet helpen: een gebruikte sd kaart werkt niet. Die is bij eerste gebruik direct gelinkt aan dat specifieke systeem. Dus al zóu er iemand 1 hebben rondzwerven dan werkt dat dus niet.

Dus dan komt automatisch de volgende vraag; Hoe kom ik dan aan een sd kaart? Marktplaats. Dealer kan ook hoor; wel de hoofdprijs.
 

Chrisjemol

Forumguru
Ik ben nu bij iemand die een nieuwe sd kaart heeft.
enkel de software versie vd unit is nog uit 2009 dus navi ging aan en uit…
Staat as we speak te updaten nu, maar dat duurt erg lang
Ga er vanuit dat het straks helemaal werkt

bedankt vast
 

Tees

Donateur
Ik snap m even niet meer...je wou toch kaarten hebben? Wat heeft dat te maken met een software update? Die zijn namelijk los van elkaar bij de RNS310/315. Mijn RNS315 staat ook nog op heel oude firmware, maar draait de allernieuwste kaarten.
 

Chrisjemol

Forumguru
Nieuwe kaarten erin werkte wel maar de radio viel steeds met de nieuwe kaarten in zijn geheel uit.
Er werd aangegeven dat de radio dus een software update moest hebben.

na de software update van de rns valt hij niet meer uit en kunnen we de navigatie gebruiken zoals hoort

dus het had zeker wel een relatie met elkaar maar werkt nu gelukkig weer goed!
 

Chrisjemol

Forumguru
Waarom zou ik het niet doen?
Zat een rcd310 in zonder navi
Wilde een origineel vw product met navi
En geen 600,- voor een discover media (waar je dan ook weer nieuwe gateway voor moet aanschaffen ivm leegtrekken accu)

dus een rns310, rns315 of rns510 waren kanshebbers, waar de rns310 de goedkoopste optie was en werkt nu dus prima. Ook navi tussen de tellers dus dat is het mooie van een origineel vw product tov allerlei android aftermarket prullen
 

Tees

Donateur
Ah jah, sommige RNS310/315 firmware versies schijnen last van dat random uitvalprobleem te hebben. Had ik gelukkig niet.

Jammer dat ze niet meer verder gaan dan V12, wist ik nog niet. Gelukkig heb ik die er net op gezet, kan ik wel weer een paar jaar vooruit :jaja:
 

Chrisjemol

Forumguru
Nee android radio’s begin ik zoiezo niet aan.
En origineel vw dus alles werkt dan ook gewoon
Navi tussen de tellers gaat alleen met vw
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan