Rns 315

Hallo wederom een vraag over de rns 315 rsdio ,ik heb alles nu werkend behalve de telefoon, ik krijg de telefoon nummers van mijn telefoon niet op de rdio ingevoerd ? ? bij mijn amundsen + ging dit wel en nu lukt het maar niet wat doe ik fout1

hemi24

Forumguru
Koppelen lukt wel?
Wat gebeurt er als je op de Phone knop drukt? Wordt er dan gemute? Of kom je dan in het telefoonscherm?

Alles werkt goed, ook koppelen en gebeld worden, ook als ik handmatig een nummer bel met de radio. Alleen als in telefoonboek instellen hij begint zgn. Net kaden verschijnt er kan niet koppelen ? Wat bij mijn eerdere toestel wel lukte en nog steeds dezelfde gsm

hemi24

Forumguru
Zou je je laatste bericht kunnen aanpassen? Het is moeilijk te begrijpen (ontcijferen) wat je nú getracht hebt te schrijven. :troost:

Al geprobeerd om de verbinding zowel in de auto alsook in de telefoon helemaal te verwijderen en het koppelen van de bluetooth helemaal opnieuw te doen?

Bakkertje

Forumguru
Volgens mij is dat een bekend probleem en is dat hier ook wel eens langsgekomen.
Sowieso de tip van @hemi24 eerst proberen. Bij het koppelen wordt er toegang tot je adresboek gevraagd, dat moet je dan toestaan.

Als ik me niet vergis (is al even geleden) zit er ook een optie in het Bluetooth menu ergens om je contacten te synchroniseren.

Tees

Donateur
Precies wat @Bakkertje aangeeft: koppeling wissen op beide apparaten, opnieuw aanmaken en op de telefoontoestemming geven om t adresboek te delen. Dat zou de truc moeten zijn.
Contacten synchroniseren zou automatisch moeten gaan bij elke keer verbinden, mits verder alles goed ingesteld is.

Toch nog vraagje waar kan een cd gekocht worden voor de navi van een rns 315. bij de mijne werkt hij wel maar staat op de ingestelde voorkeuren van de vorige eigenaar en kan er niet mee navigeren. Of.... ik weet niet hoe Alweer!

Tees

Donateur
De RNS315 is technisch gelijk aan de Amundsen+, en daarbij worden de kaarten geupdate via een (specifieke) SD kaart. Voor een paar tientjes te vinden op Marktplaats of elders, bij de dealer voor wat meer geld ;)
Als ik me goed herinner wordt de CD bij de RNS315 gebruikt voor een firmware-update, maar dat weet ik niet helemaal zeker. Heb ik nooit uitgevoerd.

Tees

Donateur
Dat kwam omdat je de verkeerde (en mogelijk een slechte) had gekocht. Ik zou zeggen: bespaar je t geld van een originele, en koop er eentje op Marktplaats. Bijvoorbeeld deze: https://www.marktplaats.nl/v/comput...lkswagen-rns-315-sd-kaart-navigatie-2020-2021
Of deze: https://nl.navi-world.com/artikel/volkswagen-3aa919866-rns-315-west-europa-sd-kaart-2020/

En schrik niet van t jaartal: dit is de laatste kaart voor de generatie waar de RNS315 toe behoort. Nieuwer is er niet en komt er ook niet meer.

EdK

Forumguru
Tsja met zo'n oude navigatie zal je af en toe in nieuwe woonwijken de weg moeten vragen....... eng hoor ..... :D

EdK

Forumguru
Wel in Utrecht zal ik nooit meer de weg vragen......
In de tijd dat we nog geen navi hadden moest ik op de oosterkade in utrecht bij een scharrel wezen.
Kon niet vinden en ging vragen, wel heb voor gevoel heel dat stadje in midden van t land gezien maar niet de oosterkade....
Dus bij centraal station een taxi chauffeur 25 gulden gegeven en hem voor laten rijden naar de ...............

Werd toendertijd helemaal gek van dat eenrichtingsverkeer ....

• Leuk
Waarderingen: Tees
Bovenaan Onderaan