Rijpositie in de nieuwe SIII

Gege

Lid
Hallo,

Ik heb een week geleden mijn SII ingeruild voor een SIII-exemplaar.
Terwijl ik de zitpositie in de SII zalig en comfortabel vond, slaag ik er in de SIII maar niet in om dergelijke comfortabele zithouding als bestuurder te configureren.

Jullie ervaringen ?
Tips voor het vinden van de 'ideale' zitpositie tijdens het rijden ???

Alvast bedankt !

G.
 

gdisselkoen

Forumguru
Hallo,

Ik heb een week geleden mijn SII ingeruild voor een SIII-exemplaar.
Terwijl ik de zitpositie in de SII zalig en comfortabel vond, slaag ik er in de SIII maar niet in om dergelijke comfortabele zithouding als bestuurder te configureren.

Jullie ervaringen ?
Tips voor het vinden van de 'ideale' zitpositie tijdens het rijden ???

Alvast bedankt !

G.
Ik doe dat bij voorkeur niet tijdens het rijden instellen, maar voordat ik ga rijden.
Geen problemen ondervonden met het instellen van de stoel. Heb je elektrisch verstelbare stoelen, of is het handwerk?
 

Gege

Lid
Het zijn electrisch verstelbare stoelen.
Uiteraard het beste niet tijdens het rijden....
 
Alles staat of valt met je postuur. Ik kan met mijn 1.92 een prima positie vinden en dat is niet vanzelfsprekend, want bij veel auto's is vooral de steun bij mijn benen onvoldoende. Dat was voor mij reden om in elk geval de elektrische stoelen te willen (kantelfunctie). Maar met een ander postuur kan het zomaar totaal verschillen.

Algemeenheden zijn
  • stoel zover naar achteren dat je benen met intrappen van rem of koppeling niet helemaal gestrekt zijn
  • Kanteling stoel zodat je voldoende steun hebt, maar zonder dat je de stoel helemaal moet "indrukken" bij remmen of koppelen
  • Rugleuning moet je met je rug helemaal kunnen raken als je je polsen op het stuur legt
  • Lendensteun in de holling van je rug, als je deze continu voelt dan staat hij niet goed
Ben met een vorige auto waarbij het me zelf niet lukte gewoon eens langsgereden bij Savas (die maken stoelen op maat). Heb daar gevraagd de standaard stoel voor me in te stellen. Deden ze niet moeilijk over (maar met ons bedrijf hebben we daar ook de nodige stoelen gekocht, dus weet niet of ze dit anders ook doen, ze verkopen je natuurlijk liever gewoon een stoel :jaja:). Aardige gasten wel, dus niet geschoten... en als het echt niet lukt kun je alsnog die stoel aan laten meten :D
 
Bovenaan Onderaan