rijmodus 'individual' vastzetten

Ik heb de optie DCC genomen en heb dan standje individual dat je uiteraard zelf kan programmeren zoals jij het wenst.
Dit is dus ook de stand waar je het meeste op rijdt, maar telkens als ik motor uitzet en terug opzet verspringt hij terug naar normaal.
Als ik het bij de dealer vraag zeggen ze eerst: is raar dat je dat niet kan vastzetten maar als ze het niet vinden zeggen ze is omwille van de huidige Eco-normen :rolleyes:.
Iemand ervaring of dit opgelost kan geraken?

Rallye

Forumguru
Bij mijn Golf kan het optisch wel - hij blijft op Individual staan - maar het lijkt er op dat hij enkel niet aangeeft dat hij teruggaat naar comfort. Zijn wat posts over op andere fora. Ik ben aan het kijken of en wanneer ik verschil merk. Mijn Individual settings zijn alles behalve geluid en DCC op sport. DCC twee tikjes meer naar comfort en geluid op ECO,

Antera

Donateur
Kan helaas (nog) niet vast gezet worden zijn nog aan het testen met de software om dit veilig te kunnen doen.

Bij mijn Golf kan het optisch wel - hij blijft op Individual staan - maar het lijkt er op dat hij enkel niet aangeeft dat hij teruggaat naar comfort. Zijn wat posts over op andere fora. Ik ben aan het kijken of en wanneer ik verschil merk. Mijn Individual settings zijn alles behalve geluid en DCC op sport. DCC twee tikjes meer naar comfort en geluid op ECO,
Bij mijn seat bleef hij ook op individual staan optisch. Ik heb dezelfde instellingen in men settings :giggle: .
Op zich zou het toch raar zijn want waarom heb je anders die stand, soms ben je aan het rijden en vergeet je hem om te zetten.

fanSkoda-VW

Forumguru
En sorry, in de VW blijft de melding ECO wél in het multimediascherm staan.
Maar in het dashboard na stop en herstart op D.
Ook hier knullige software. Irritant toch?

Oproep aan VAG: repareer dit soort knulligheden snel, aub.
grtss

SuperBeeb

Forumguru
Bij mijn Passat hetzelfde. Rij vaak Eco, maar bij starten begint ie steeds op normal.
Als t omwille van de Eco-normen is, zou het juist beter zijn als ie vast blijft staan. Maar daar hebben ze bij VAG blijkbaar nooit aan gedacht.

DTWO

Lid
Ik weet niet beter dan dat aanpasbare rijmodi bij (her)starten default op 'normaal' staan. Was bij de Focus die ik hiervoor had ook al het geval. Heeft volgens mij te maken met homologatie van de auto, verbruik, veiligheid, etc. Net zoals lane assist bij iedere start weer actief is.

Antera

Donateur
Ik weet niet beter dan dat aanpasbare rijmodi bij (her)starten default op 'normaal' staan. Was bij de Focus die ik hiervoor had ook al het geval. Heeft volgens mij te maken met homologatie van de auto, verbruik, veiligheid, etc. Net zoals lane assist bij iedere start weer actief is.

Lane assist kan ik oplossen zoals meer zie www.vcds-coding.nl ;)

DTWO

Lid
Bij onze Ford ook niet. Daar staat lane assist standaard uit als je het eenmaal uitgezet hebt. Ideaal.
Klopt, bij de Focus die ik hiervoor had was dat ook zo. Benieuwd of dat na de facelift nog steeds geldt, overigens.

Voor de rest: Ja, het was mij reeds bekend dat er e.e.a. in de software aangepast kan worden. Zeker interessant! Maar ik heb het uiteraard over de auto zoals-ie af-fabriek is. En dan is het 2 klikjes om die lane assist (incl bijkomende bemoeienis) uit te schakelen, moet zeggen dat ik daar heel goed aan kon wennen.

Maar het is wel bijzonder om te zien hoe eensgezind -online althans- men is over dit soort "rijhulpjes". Zelfs mensen die geen kijk op auto's hebben, niet vaak rijden, weten vaak wèl meteen hoe de lane assist uit moet. Alleen masochisten lijken er blij mee te zijn.

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan