Rijimpressie: Skoda Octavia EBL 2.0TDI CR

Luitjes,

Zoals zo velen geven jullie vaak een rijimpressie van jullie nieuwe auto als je deze aanmaal na een best we lange wachttijd hebt mogen ontvangen. Zodoende geef ik jullie bij deze mijn rijimpressie van mijn Skoda Octavia. Ik heb hoervoor al verschillende andere merken auto’s gereden, maar hoofdzakelijk toch wel Ford’s. Mijn laatste auto voor de Octavia was een Ford Focus Titanium Business Wagon 1.6 TDCI, waarin ik 180.000 fijne/goede/veilige kilometers in heb gemaakt.

Ik had mijn auto besteld rond begin april 2010 en hij is uiteindelijk geleverd op midden september 2010. Mijn “best wel” lange levertijd is vooral door mijzelf gekomen, ik wilde wachten op de andere motor die geleverd ging worden in de auto. Ik rijd nu dus al enige maanden rond in deze auto, ik heb er nu zo’n 24.000 km mee gereden. Ik denk dat je ook pas een goede rijimpressie af kan geven als je er de nodige kilometers mee hebt gereden. Maar daar zal de mening wel in verschillen bij verschillende mensen.

Ik heb uiteindelijk een Skoda Octavia Elegance Business Line Combi 20 TDI 103KW (140pk) besteld in de kleur Briljant Silver, bij de auto heb ik de hieronder genoemde opties bijgenomen:
  • Mobile Device Interface (MDI)
  • Telefoonvoorbereiding met Bluetooth (UHV + RSAP)
  • Verwarmbare voorstoelen
  • Extra donker getinte achterportierramen en achterruit
  • ESP met sperdifferentieel en motorslipregeling
  • Metallic lak
  • Netafscheiding achter achterbank
  • Dubbele Kofferbakbodem
Motorisch:
Zoals hierboven al aangegeven heb ik even gewacht op een andere motor, ik wilde namelijk graag de 2.0 TDI met Common-Rail motor in plaats van de pompverstuiver. Vooral omdat deze motor wat soepeler en minder luidruchtig zou zijn. Dat hij iets minder fel oppakt als de PV nam ik mooi voor lief. Ik moet zeggen dat het een erg fijne motor is die redelijk stil is en ook nog eens erg zuinig is.